Pavoni Europiccola - utætte pakninger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Cafè Amokka
    Grøn bønne
    • Jun 2018
    • 5

    Pavoni Europiccola - utætte pakninger

    Hej fra Grøn bønne
    Jeg har taget min Pavoni Europiccola i brug som jeg købte brugt for nogle år siden og som aldrig kom igang. Men nu er den igang og den sprutter fra basen bl.a med damp - ikke meget men nok til at jeg er bekymret. What to do? Hvor går man hen og for det fixet eller kan man selv gøre det og hvor køber man værktøj og pakninger. Er der nogen der har erfaringer med at skille ad og skifte ud?
    Håber på hjælp herindefra.
    Hilsen fra Grøn Bønne
  • summer
    Coffeeholic
    • Jun 2011
    • 1407

    #2
    Sprutter fra basen med bla damp... Kan du tage et billede af det?
    Jeg har svært ved at forestille mig hvor det præcist sker..

    Comment

    • Coffee makes the world go
      Master Brewer
      • Jan 2010
      • 5082

      #3
      Hvad årgang er det? De gamle SKULLE sprutte fra overtryksventilen
      http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

      Comment

      • Joe_Black
        Coffeeholic
        • Feb 2012
        • 1424

        #4
        Oprindeligt indsendt af Cafè Amokka Se indlæg
        Hej fra Grøn bønne
        Jeg har taget min Pavoni Europiccola i brug som jeg købte brugt for nogle år siden og som aldrig kom igang. Men nu er den igang og den sprutter fra basen bl.a med damp - ikke meget men nok til at jeg er bekymret. What to do? Hvor går man hen og for det fixet eller kan man selv gøre det og hvor køber man værktøj og pakninger. Er der nogen der har erfaringer med at skille ad og skifte ud?
        Håber på hjælp herindefra.
        Hilsen fra Grøn Bønne
        For det første, Velkommen

        Du siger du købte den for et par år siden, men ved du hvor gammel den er?
        En Pavoni har den fordel at den altid kan komme til at fungere, det er lowtech og meget velfungerende.

        Hvis du vælger at kaste dig over den vil jeg anbefale at du skifter gruppe pakning, stempelpakninger, top pakning (fra stempel til håndtag) samt pakning mellem gruppe og kedel.
        Første gang jeg gjorde det brugte jeg vel en time, nu går det noget hurtigere

        Hvis det er den nye model har jeg pakninger liggende...
        Du kan kende den nye model på at den har en plast foring i gruppen.

        Så hvis du er fiks på fingrene kan du sagtens klare det.

        Kedlen er samlet mod basen med en O-ring. Den har jeg ikke liggende, har aldrig oplevet den var utæt der.
        Der er mange videoer på nættet om hvordan man gør, så det er bare at klø på...
        Wega MiniNova
        Mahlkönig K30
        Moccamaster
        Santos #4
        AeroPress
        Bodum Vakuum Brygger

        Comment

        • Cafè Amokka
          Grøn bønne
          • Jun 2018
          • 5

          #5
          Hej og tak for svar!
          Jeg har problemer med at få overført billeder så det jeg kan sige er at der på et tidspunkt i denne uge kom sprut op fra basen - dvs der hvor kedlen mødes i samlingen med "foden" på maskinen - lige mellem risten og bunden af kedlen

          Comment

          • Cafè Amokka
            Grøn bønne
            • Jun 2018
            • 5

            #6
            Hej og tak for svar!
            Købte den for 3 år siden og fik at vide at den var 5 år gammel men meget lidt brugt

            Comment

            • Cafè Amokka
              Grøn bønne
              • Jun 2018
              • 5

              #7
              Tak..!!! - Tak for dit response!

              Jeg købte den for 3 år siden og fik at vide at den var 5 år gammel men meget lidt brugt - jeg er meget interesseret i dit tilbud. Jeg gjorde en fejl for noget tid siden at jeg forsøgte at løsne den store møtrik som sidder i toppen til højre - den som har et lille tyndt rør. Det resulterede at jeg kom til at bukke røret oppe ved fæstningen. Jeg har brygget på den i denne uge og der kommer ikke damp ud. Jeg ville bare se om jeg kunne få hul igennem mht at skille den af i.forb. m. at skulle skifte pakninger..
              Men jeg stoppede og tænkte at jeg var nød til at vide mere om maskinen osv
              Jeg tror ikke at jeg skal rode med den da jeg ofte bliver lidt for "ivrig" og det ville være synd at ødelægge mere da jeg synes at det er en fin maskine som jeg lige har opdaget at jeg faktisk er blevet glad for

              Comment

              • Riis87
                Lysristet
                • May 2018
                • 125

                #8
                Ellers kan du jo få skiftet pakninger hos et værksted hvis du ikke selv har mod på at rode med det :-)
                Venligst
                Riis87

                Comment

                • Joe_Black
                  Coffeeholic
                  • Feb 2012
                  • 1424

                  #9
                  Hvor i landet?
                  Wega MiniNova
                  Mahlkönig K30
                  Moccamaster
                  Santos #4
                  AeroPress
                  Bodum Vakuum Brygger

                  Comment

                  • Riis87
                    Lysristet
                    • May 2018
                    • 125

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Joe_Black Se indlæg
                    Hvor i landet?
                    Ved KaffeMekka i Aarhus skulle de være rigtig gode :-)
                    Venligst
                    Riis87

                    Comment

                    • Cafè Amokka
                      Grøn bønne
                      • Jun 2018
                      • 5

                      #11
                      Jeg opdagede lige at du er i Jyllinge og jeg bor i Lyngby så ved du noget om hvor jeg kan købe pakninger til udskift eller var det sådan at forstå at du ligger inde med dem?

                      Comment

                      • Hegnet
                        Mørkristet
                        • Sep 2017
                        • 387

                        #12
                        Jeg har modtaget en EP post-Millennium, som jeg ser frem til at arbejde med at bringe i stand. Jeg har kortvarigt haft den tændt i aftes, og der er en del udtjente pakninger, f.eks. toppakning ved stempel, steamventil (og de to ved koblingen til armen), osv. Tidligere ejer har været meget omhyggelig med at fylde den med kalk. ;-) Jeg skiller gruppehovedet og basen ad i weekenden men gætter på, at der dukker en del flere op, som jeg får lyst til at skifte. Jeg bor tæt på Kaffemekka og tog gerne derud, hvis der var tale om 1-2 dele. Jeg overvejer dog at skifte nærmest alle (undtagen bundpakning) og ser på et standard (eller full) paknings-kit fra Francesco:



                        Francesco opgiver umiddelbart ikke priser, og jeg har ikke travlt med projektet, hvis det har betydning for prisen. Er der nogle garvede LP-ejere, der kender andre muligheder, der er billigere eller nemmere? Jeg vil gerne undgå told-gebyrer. Et andet sted, der ofte nævnes på ebar er dette, som ligeledes har et kit:


                        Der mangler også f.eks. pins til lever (sælger har erstattet disse med nu rustne bolte :-/), så det må gerne være et sted, der har lidt mere end bare pakningerne.
                        Mange tak!
                        DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                        MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                        Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                        Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                        Comment

                        • Alexpid
                          Coffeeholic
                          • Jan 2016
                          • 1496

                          #13


                          Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
                          Selvstændig hos Alex Kaffe.
                          Udelukkende på eBar som privatperson

                          Comment

                          • Alexpid
                            Coffeeholic
                            • Jan 2016
                            • 1496

                            #14
                            Kig under reservedele og la pavoni på deres hjemmeside. Der er stort set alle dele!

                            Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
                            Selvstændig hos Alex Kaffe.
                            Udelukkende på eBar som privatperson

                            Comment

                            • Hegnet
                              Mørkristet
                              • Sep 2017
                              • 387

                              #15
                              Lige en opfølgning: jeg har lige nu bestilt dette sæt af pakninger til maskinen (samt mange andre Pavoni-dele):


                              Som skrevet tidligere på ebar, tilbyder de 10% rabat på det første køb samt fragt til DK for ca. 7-8 euro. :-) Kun mulighed for betaling via paypal eller forudbetaling (velsagtens en kontooverførsel).
                              DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                              MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                              Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                              Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                              Comment

                              Working...
                              X