Kender i Pentair?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #16
    var fristet af det et "PENTAIR EVERPURE Claris Prime" filter, lige indtil jeg begyndte at regne på det, det koster jo imellem 3,16 til 4,75 kr pr litter i forbrug når man tænker på filteret kun holder til imellem 1000 til 1500 litter vand i DK
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #17
      Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
      var fristet af det et "PENTAIR EVERPURE Claris Prime" filter, lige indtil jeg begyndte at regne på det, det koster jo imellem 3,16 til 4,75 kr pr litter i forbrug når man tænker på filteret kun holder til imellem 1000 til 1500 litter vand i DK
      Det er billigere at købe Denice Kildevand leveret fra første og bedste sted på google frit leveret (hvis man tager en palle)


      Fordelen ved vandfiltret er så det ikke fylder så meget ;-) om så det filtreret vand eller kildevandet fra Denice smager bedst ved jeg ikke, men lidt at tænke over inden man investerer i vandfilter :-)
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • T.Bidstrup
        Mellemristet
        • May 2014
        • 296

        #18
        Jeg fik i går talt om vand med Lars Frello fra Clever Coffee, og han bruger selv filteret hjemme, efter at have brugt måneder med at nørde vand professionelt (med Clever Coffee).
        I dag talte jeg med Vandmanden fra Pentair (Ronny?). Han forklarede mig om forskellen på deres filter og andre ionbytter-filtre. I grove træk handlede det om, at der er flere stadier af filtrering/bytning i deres filter, som er konstrueret primært med smag for øje, i modsætning til de andre som primært er fokuseret på at beskytte maskineriet.

        Beviset er i buddingen, som man jo siger: Jeg bor lige rundt om hjørnet og deler vandforsyning med kaffefestivalen, og der er slet ingen tvivl - Valbyvand igennem Pentair filteret er betydeligt bedre end Valbyvand igennem BWT filtrene! Det er blødt, neutralt og friskt. Meget lækkert vand!

        Desuden kan filteret (som er en ordentlig patron!) klare 1500-2000 liter Valbyvand og holde i op til 1½ år, så det er ikke meget dyrere end en væsentligt ringere løsning fra BWT.

        Jeg køber et Pentair næste gang.
        Kan stadig tælle på én hånd, hvor mange gange, jeg har brygget en perfekt kop

        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          #19
          Du har ret i det er godt, så det sidste år på kaffefestivalen, hvor meget som det kan klare kommer an på vandets hårdhed, er Valby vandet så blødt det klare op til de 2000 /l (jeg troede det var i den høje ende) det er dælme også nogen dyre litter vand, forstår ikke hvorfor det skal være så dyrt, har du set post #16 & #17
          Last edited by Jack; 2. March 2019, 22:34.
          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • pback
            Grøn bønne
            • Jul 2012
            • 45

            #20
            Er det her ikke det samme filter, som man kan købe hos clever? Så vidt jeg kan se, bliver claris prime kun lavet i en størrelse.
            Jeg er med på, at det koster lidt i fragt fra England, men det er da alligevel en pæn besparelse.

            UK Partner for Acaia | Ceado | Nuova Ricambi | La Marzocco Parts // We supply coffee engineers and roasters with the tools they need to run their businesses

            Comment

            • malling
              Master Brewer
              • Apr 2011
              • 4545

              #21
              Det er bare ikke så simpelt, vand er afhængig af den benyttede kaffe. Der eksistere med andre ord intet vand der er perfekt til alle kaffer, ej er der noget vand alle vil blive enig om er det bedste til en given kaffe.

              Jeg er for længst holdt op med at tro på den hellige gral og at noget filter er bedre end et andet, dertil er det bare for subjektivt og det bliver aldrig objektivt da det skal igennem vores sanseapparat.

              Så Pentair er måske godt til EN given kaffe eller fra et risteri, men det vil aldrig være til alle.
              A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


              Comment

              • Jack
                Master Brewer
                • Feb 2016
                • 2575

                #22
                Oprindeligt indsendt af T.Bidstrup Se indlæg
                Jeg fik i går talt om vand med Lars Frello fra Clever Coffee, og han bruger selv filteret hjemme, efter at have brugt måneder med at nørde vand professionelt (med Clever Coffee).
                I dag talte jeg med Vandmanden fra Pentair (Ronny?). Han forklarede mig om forskellen på deres filter og andre ionbytter-filtre. I grove træk handlede det om, at der er flere stadier af filtrering/bytning i deres filter, som er konstrueret primært med smag for øje, i modsætning til de andre som primært er fokuseret på at beskytte maskineriet.
                Man Kunne også prøve at smide et "BWT besttaste X kulfilter" efter et Bestmax filter eller hvad man nu har fra BTW,
                har i prøvet det?

                Besttaste X har en kapacitet på 10.000 liter og koster Vejl. 338 kr
                Pictures (or it didn't happen)

                Comment

                • the_partisan
                  Lysristet
                  • Apr 2016
                  • 63

                  #23
                  Hvordan genbruger man de brugte filtre?

                  Comment

                  • T.Bidstrup
                    Mellemristet
                    • May 2014
                    • 296

                    #24
                    Jeg har nu haft Claris Prime filteret på i et par uger, og det er virkeligt væsentligt bedre end BestMax!
                    Der er nu intet surt at spore i vandet og kun en akkurat sporbar bismag af "filter", modsat med BestMax som gjorde vandet decideret surt og metallisk.
                    Valbyvandet gennem Claris Prime er blødt, friskt og neutralt.
                    Det er næppe samme liga som RO eller destilleret vand tilsat mineraler efter ønsket opskrift, men det er ubeskriveligt meget nemmere (sammen med min Quooker).

                    I koppen er skiftet også tydeligt. Smage og nuancer står tydeligere frem og syrlige kaffer virker mere naturlige, mens mindre syrlige kaffer også giver mere mening (hvis det giver mening).
                    Jeg er ikke god til at beskrive den slags, men jeg er meget tilfreds med skiftet!

                    Jeg har imellemtiden opdaget, at BWT har lanceret et et nyt filter, de kalder "Balance". Som jeg læser det, lover det noget i retning af, hvad Pentair lover med Claris Prime.
                    Kan stadig tælle på én hånd, hvor mange gange, jeg har brygget en perfekt kop

                    Comment

                    Working...
                    X