Second OPV, billig pressure profile mod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sinobi
    Mellemristet
    • Mar 2018
    • 188

    #31
    Selv om du kører på tank giver den originale fjeder stadigvæk "preinfusion". Pumpens trykopbygning delayes lidt når trykket når op på 4 bar og vandet fylder fjederkammeret op indtil kammeret er fuldt og trykstigningen fortsætter op til det tryk som pumpens bypass skrue er sat til.
    Hvad der virker bedst for dig er naturligvis det vigtigste, men du har ikke lige så direkte kontrol med flowet med den originale fjeder.
    Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
    Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
    Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
    Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
    KitchenAid Cold Brew koldbrygger
    Brewista Smart Scale v2.0
    DIY Fluidbed 300 gr. rister

    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #32
      Oprindeligt indsendt af Sinobi Se indlæg
      Selv om du kører på tank giver den originale fjeder stadigvæk "preinfusion". Pumpens trykopbygning delayes lidt når trykket når op på 4 bar og vandet fylder fjederkammeret op indtil kammeret er fuldt og trykstigningen fortsætter op til det tryk som pumpens bypass skrue er sat til.
      Hvad der virker bedst for dig er naturligvis det vigtigste, men du har ikke lige så direkte kontrol med flowet med den originale fjeder.
      Det er jo kun Bianca kit'et som har strammere fjeder, Profitec mener ikke det er nødvendigt (da det kun er mushroom de udskifter) se evt. video fra #18
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • Coffee makes the world go
        Master Brewer
        • Jan 2010
        • 5082

        #33
        Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
        Jeg køre på tank, så har ikke preinfusion anyway, der følger heller ikke en strammere fjeder med i Profitec kit'et
        syntes leveren køre (på jysk) træls / stramt med Bianca fjederen og ved backflush kommer der heller ikke meget ud, min køre fint med den orginale fjeder (måske endda bedere)
        Vi skal også huske på pumpen er anderledes styret på en Bianca, og kan indstilles til noget preinfusion, når man køre fra tank
        Hvis det er et ægte e61 hoved på din maskine, så er der preinfusion

        En slap 4 bar fjeder, gør at preinfusions kommeret bliver fyldt, og imens holdes trykket på ca 4 bar
        Når et backflush afsluttes, kommer den vand ud som var i hovedet og over kaffen + det der var i preinfusionskammeret ud
        med en stram fjeder, kan preinfusionskammeret ikke fyldes, og der kommer mindre vand ud ved endt backflush
        http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

        Comment

        • Coffee makes the world go
          Master Brewer
          • Jan 2010
          • 5082

          #34
          Ubs , mere eller mindre hvad Sinobi
          jo allerede har skrevet
          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

          Comment

          • Jack
            Master Brewer
            • Feb 2016
            • 2575

            #35
            Oprindeligt indsendt af Sinobi Se indlæg
            Selv om du kører på tank giver den originale fjeder stadigvæk "preinfusion". Pumpens trykopbygning delayes lidt når trykket når op på 4 bar og vandet fylder fjederkammeret op indtil kammeret er fuldt og trykstigningen fortsætter op til det tryk som pumpens bypass skrue er sat til.
            Hvad der virker bedst for dig er naturligvis det vigtigste, men du har ikke lige så direkte kontrol med flowet med den originale fjeder.
            Hmm.. syntes leveren køre bedre med den originale fjeder, og kan godt mærke det lige tager lidt ekstra tid før trykket bliver opbygget (når flowet er sænket til minium) men syntes nu der er fin kontrol med flowet.
            det er ikke hver gang jeg har lyst til at køre flow profiling, spec når jeg får en ny bønne hjem og køre dail in, her syntes jeg godt men kan mangle den originale fjeder
            ved flowprofiling starter jeg med meget lavt flow, og åbner først når de første dråber kommer efter ca. 20 til 30 sek., men den originale fjeder fornemmer jeg der lige går lidt ekstra tid.
            men lad os se, måske går jeg tilbage, måske ikke giver det lige lidt tid.

            Profitec kittet skulle fungere på helt den samme måde (uden stram fjeder) læste lige på HB ved max åben skulle den give ca. 6.25 ml/sec (187,5 ml/ 30 sek.) det passer meget godt med min QM V2b m/Bianca kittet som giver 212 ml/ 30 sek. ved max og 0 ved minimum
            Last edited by Jack; 24. July 2019, 20:48.
            Pictures (or it didn't happen)

            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #36
              Profitec Flowprofil kit fra Schweiz til 198,- shf / 180,- €



              Click image for larger version

Name:	ProfitecFlowControlE61.jpg
Views:	1
Size:	4,8 KB
ID:	231312
              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              • Jack
                Master Brewer
                • Feb 2016
                • 2575

                #37
                Lelit Flow/Pressure review by DaveC

                I asked for and received a needle valve kit as used in the current Lelit Bianca. I did explain it was just for me to test for my own interest and they knew it wouldn’t be on just Lelit machin…


                Pictures (or it didn't happen)

                Comment

                Working...
                X