Det nye Mokkahouse afviser reklamation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • -E*
    Master Brewer
    • Apr 2013
    • 1949

    #16
    Uden at ville gå i petitesser, Malling, så er det 2 års reklamationsret og et halvt års garanti der som regel udbydes. Men at det nye mokkahouse sælger demomodeller, hvor de stadig hænger på reklamation og garanti betyder ikke at de har noget ansvar overfor det gamle mokkahouse's salg. En løsning, hvis man taler praktik, kunne være at hvis der opstår et problem som er omfattet af garantien eller reklamationen, simpelthen at betale en ekstern reperatør. Jeg mener, sandsynligheden for en mandagsmodel er noget mindre hvis man sælger 5 kværne end hvis man sælger 500.
    -Sune

    Mahlkönig Kenia / OE Lido3
    Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
    Computerstyret Hottop
    Instagram

    Comment

    • malling
      Master Brewer
      • Apr 2011
      • 4545

      #17
      Jeg tror nu de fleste er indforstået med og klar over at “garantien” som nævnt er en reklamationsret med 1/4 garanti. Det er bare hurtigere og nemmere at skrive garanti end at skal skrive en lang udredende smøre de fleste godt ved dækker over.
      A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


      Comment

      • pingel
        Coffeeholic
        • Jan 2012
        • 1007

        #18
        Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
        Jeg tror nu de fleste er indforstået med og klar over at “garantien” som nævnt er en reklamationsret med 1/4 garanti. .
        Det krævede da ikke så meget plads og tid Malling ;-)

        Comment

        • Jens_Muff
          Master Brewer
          • Sep 2011
          • 2615

          #19
          Lidt sent på den, vil jeg da lige tilføje, at de første 6 mdr. altså ikke er en 'garanti'. Det er stadig alm. reklamationsret, hvor man kan reklamere over fejl, der var til stede på købstidspunktet. Eneste forskel er, at der de første 6 mdr. er en formodning for, at fejlen eller årsagen til fejlen var til stede på købstidspunktet. Det er så op til sælger at afkræfte den formodning.

          Jeg kan også lige slå fast, at uanset om en erhvervsdrivende sælger nye eller brugte produkter, er der to års reklamationsret - også på demomodeller.

          Som sælger er man altid ansvarlig for de produkter, men selv har solgt. En erhvervsdrivende er aldrig ansvarlig for produkter en anden erhvervsdrivende har solgt.
          - La Pavoni
          - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
          - Aillio Bullet R1
          - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

          Comment

          Working...
          X