SCOUBY svamp til kaffe kambucha

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • aammat
    Lysristet
    • Feb 2016
    • 64

    [Bortgives] SCOUBY svamp til kaffe kambucha

    På kaffe festivalen i Valby smagte jeg kaffe kambuscha for første gang og det er bestemt en anderledes positiv måde at bruge kaffe til en kold læskende drik i sommervarmen.
    Jeg har i længere tid lavet kambucha af sort the og har derfor en del scouby svampe flydende i mit "scouby hotel", så hvis nogle af jer kunne tænke jer at kaste jer ud i kaffe kambucha har jeg 4-5 store scouby svampe I må få..
    Er frivillig på kaffefestivalen søndag så hvis der er nogle som vil have scouby svampe kan jeg evt tage nogle med..
  • Ztyx
    Lysristet
    • Apr 2017
    • 64

    #2
    Undskyld.. men aner ikke hvad kambucha er, og en hurtig google søgning siger mest af alt fermenterey (tja..muggent) kold kaffe?!? Hvad går det ud på?
    Espresso: Expobar Brewtus 4 PID
    Kværn: Nuova Simonelli MDJ 75 / Mahlkönig Vario stål / Rhinoware Compact
    Rister: Gene Café
    Bialetti Mokka & Aeropress.

    Comment

    • Barly
      Lysristet
      • Aug 2017
      • 61

      #3
      Fedt! Kæresten og jeg er også frivillige til festivalen! Og vil meget gerne aftage en kultur af dig.

      Måske vi samtidig kan få en lille guide til hvordan man skal gøre det hele altså passe på dem og lave teen/kaffen ville det være helt perfekt.

      Venlig hilsen,
      Barly

      Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

      Comment

      • aammat
        Lysristet
        • Feb 2016
        • 64

        #4
        Jeg svejser en pose til jer med en stor scouby og lidt starter væske, ikke nødvendigt hvis du vil lave kaffe kambucha, men så kan I prøve både the og kaffe kambucha

        Comment

        • aammat
          Lysristet
          • Feb 2016
          • 64

          #5
          @Ztyx, det er en fermentering hvor scouby scampen spiser al den tilsatte sukker og som tak for det får du lidt levende bakteria som menes at være ganske sunde for dit tarmsystem -men det er smagen som jeg finder spændende.. du kan læse mere om det der http://kombuchasvampen.dk/kombucha-kaffe.htm..

          Comment

          • Barly
            Lysristet
            • Aug 2017
            • 61

            #6
            Det lyder godt!

            Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

            Comment

            Working...
            X