No-burn vs burn steam arm og vandindhold

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sinobi
    Mellemristet
    • Mar 2018
    • 188

    #16
    Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
    Teorien om kondensering gælder kun i min optik, hvis der eksisterer en vej for dampen ud til metallet og for den kondenserede væske ud gennem tippen.
    Netop i øjeblikket har vi det hele omsat til virkelighed, hver gang vi sætter os ud i vores biler om morgenen.
    Vores udåndings luft bliver kølet af i nærheden af de kolde vinduer. Så falder vandet ud af luften og sætter sig på ruden som dug. Havde ruderne haft en højere temperatur havde dampen ikke kondenseret. Havde ruderne været nano-coatede så vandet ikke så let kunne binde på ruden, så ville vandet heller ikke så let slippe luften og gribe ruden.

    /Henrik
    Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
    Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
    Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
    Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
    KitchenAid Cold Brew koldbrygger
    Brewista Smart Scale v2.0
    DIY Fluidbed 300 gr. rister

    Comment

    • Sinobi
      Mellemristet
      • Mar 2018
      • 188

      #17
      Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
      Jeg forsøger bare at være høflig og åben, selvom jeg så fører et modsigende argument. :-)
      Jeg synes bestemt også du og Alex begge virker høflige og åbene.
      Og jeg er glad for at I svarede.
      Jeg ville bare ikke på forhånd påvirke de svar jeg fik, så derfor formulerede jeg spørgsmålet så åbent
      Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
      Du kan jo heldigvist selv lave en test. Som du ved, mener folk, at det er en signifikant forskel (uanset forklaringen).
      Jeg elsker tests. Er selv lidt (de fleste vil nok sige meget) en ole-opfinder-gør-det-selv-mand.
      Jeg elsker også at lære nye ting, og blive klogere.
      Men jeg kaster mig sjælden over ting der, for mig, på forhånd ikke giver mening.
      Her er en af de ting som bliver ved med at poppe op hist og pist, og som jeg ikke forstår, og så tænker jeg; Er der noget jeg har overset i logikken?

      /Henrik
      Last edited by Sinobi; 11. October 2018, 13:31.
      Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
      Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
      Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
      Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
      KitchenAid Cold Brew koldbrygger
      Brewista Smart Scale v2.0
      DIY Fluidbed 300 gr. rister

      Comment

      • Alexpid
        Coffeeholic
        • Jan 2016
        • 1496

        #18
        Min erfaring fra før og efter at have taget silikone slangen ud er klart mere kraft på dampen, samt en mere tør damp. Try it!

        Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
        Selvstændig hos Alex Kaffe.
        Udelukkende på eBar som privatperson

        Comment

        • Sonder
          Lysristet
          • Mar 2017
          • 89

          #19
          Oprindeligt indsendt af Alexpid Se indlæg
          Min erfaring fra før og efter at have taget silikone slangen ud er klart mere kraft på dampen, samt en mere tør damp. Try it!

          Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
          Helt samme oplevelse jeg fik.

          Comment

          • Coffee makes the world go
            Master Brewer
            • Jan 2010
            • 5082

            #20
            Hvis man har et tryk et sted , og leder det igennem et rør , så kan man holde et højere tryk bag en dyse i enden af det rør, jo større røret er

            En bro der kun har plads til en soldat i bredden , kan kun sende en soldat af sted pr tids enhed, ligegyldigt hvor mange soldater der står og venter og er klar til afgang
            er der brug for flere soldater ved enden af broen, end der kan leveres, opstår problemet

            En burn me bad arm ,er når den er varm ikke specielt kondens dannende , da den er varm

            En no burn arm, der har en slange i sig, men hvor damp kan komme ud på ydersiden af slangen, vil danne kondens , men næppe mærkbar
            http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

            Comment

            Working...
            X