Erfaringer med isomac super gaida

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King Kong
    Grøn bønne
    • Mar 2018
    • 3

    Erfaringer med isomac super gaida

    Har købt sådan maskine brugt og den brygger ikke ordn lig. Det startede med at den ikke kom op på de 15 bar når jeg skulle brygge den, den viste 8-9 bar ca. Nu suger den ikke mere og der kommer slet ikke vand ud af den. jeg har skilt pumpen ( Ulka Ek2 56 kw) ad og der ikke nogen fjerdre der er knækket i den. Nogen der har erfaringer med den maskine?
    skal jeg bestille en ny pumpe? Kan jeg evt sætte en anden Pumbe istedet?
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Oprindeligt indsendt af King Kong Se indlæg
    Har købt sådan maskine brugt og den brygger ikke ordn lig. Det startede med at den ikke kom op på de 15 bar når jeg skulle brygge den, den viste 8-9 bar ca. Nu suger den ikke mere og der kommer slet ikke vand ud af den. jeg har skilt pumpen ( Ulka Ek2 56 kw) ad og der ikke nogen fjerdre der er knækket i den. Nogen der har erfaringer med den maskine?
    skal jeg bestille en ny pumpe? Kan jeg evt sætte en anden Pumbe istedet?
    Det er en stor misforståelse man skal brygge ved de 15 bar, billige maskiner køre for fuld skrue, fordi de ingen OPV har (opv=indstilling af bryg tryk) de 9 bar er hvad trykket skal være, nogen brygge endda med laver tryk.

    Du kan finde rigtigt meget brubart info ved at læse gamle indlæg er her, du vil også med tiden finde ud af det vigtigste i et espresso setup er kværnen :-)
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • King Kong
      Grøn bønne
      • Mar 2018
      • 3

      #3
      Ved i om jeg kan proppe en anden pumpe på eller om det skal være den der er i maskinen? Hvis det skal være den samme (Ulka ek2 56 kW) hvor bestiller sådan en billigt?

      Comment

      • Coffee makes the world go
        Master Brewer
        • Jan 2010
        • 5082

        #4
        brummer den ?, hvis ja, og delene er der ,og de er ok, så fejler pumpen nok ikke noget

        Som nævnt, hvis din maskine har en opv der er indstillet til 9 bar, gik det jo fint nok til at starte med

        Det kan være kalk eller kaffeolie ,eller et fremmed legeme
        http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

        Comment

        • King Kong
          Grøn bønne
          • Mar 2018
          • 3

          #5
          Tak for hjælpen. jeg prøver at bestille en nye pumpe. da den er stået af:-)

          Comment

          Working...
          X