Vand til espressomaskine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • madsagger
    Lysristet
    • Aug 2015
    • 110

    Vand til espressomaskine

    Hej

    Jeg er flyttet fra Aarhus til Silkeborg og er i tvivl om jeg behøver at bruge mit indkøbte BWT bestprotect filter længere. Ifølge forsyningens hjemmeside, ligger hårdheden på 4,4 ºdh, hvilket jo er meget lavt. Jeg har fyldt vand på maskinen fra hanen de sidste 3 mdr og der er ikke umiddelbart spor af kalk, jeg har dig ikke fået set ind i kedlen.

    Hvad siger i, er det bare at brygge løs med vand fra hanen? :-)

    Mvh. Mads


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Izzo Alex Duetto III
    Nuova Simonelli MDJ On Demand
  • Alexpid
    Coffeeholic
    • Jan 2016
    • 1496

    #2
    Min lillebror bor også i Silkeborg og jeg låner tit vand af ham når jeg skal bruge til arrangementer. Så bryg du bare på det, næsten kalkfri vand

    Sendt fra min FRD-L09 med Tapatalk
    Selvstændig hos Alex Kaffe.
    Udelukkende på eBar som privatperson

    Comment

    • Kjeldsen
      Coffeeholic
      • Feb 2010
      • 1086

      #3
      Jeg lånte et titreringskit til en kollega fra Silkeborg. Han troede ikke det virkede fordi han kun skulle bruge en enkelt dråbe af både GH testen og KH testen. Dvs, du får ingen kalk i maskinen, men det er ikke specielt godt at brygge på heller fordi det er så mineralfattigt. Men det er en udmærket base til at tilsætte flere mineraler

      Comment

      • Tajs
        Lysristet
        • May 2017
        • 94

        #4
        Jeg bor i Silkeborg og bruger mit BWT filter efter en snak med Kaffemekka. Godt nok er der ikke meget kalk i vandet her, men så vidt jeg forstod kunne andre ting i vandet også være skadeligt for maskinerne. Det var deres erfaring efter reparation af maskiner fra Silkeborgområdet.
        Londinium L1 - Mahlkönig K30

        Comment

        Working...
        X