Alex Duetto IV - nogen herinde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KThorlund
    Mellemristet
    • Jul 2017
    • 165

    Alex Duetto IV - nogen herinde

    Hej,

    Er der nogen herinde, som har en Alex Duetto IV, som jeg lige må stille et maskine-specifikt spørgsmål til..?

    Vh Kjeld
  • KThorlund
    Mellemristet
    • Jul 2017
    • 165

    #2
    Egentlig kan jeg jo bare spørge ud i rummet...

    Hvad er det for en lyd jeg hører fra rotationspumpen, inden der er opbygget tryk på 9 bar, hvorefter den bliver stille? Er det normalt - troede en rotationspumpe ville være rimelig lydløs...

    Comment

    • Lhenrik
      Lysristet
      • Mar 2008
      • 69

      #3
      Lyden er helt normal. Min Dalla Corte Super Mini afgiver den også.
      Du får lige en filmstump af Frank fra Espesso TV, der, på super geil vis, kegler rundt om Super Mini.
      Ved ca 4:10 er det tydeligt at den siger samme lyd, efter preinfusion.


      Det er dog ikke pumpen, men indfaldet til kedlen, der afgiver lyden ved trykopbygning. I modsætning til Franks Super Mini, er pumpen, hos mig, ført 2 meter ud af huset og den er tyst under hele skudet.
      ----------------------------
      Nuværende setup: Dalla Corte Super Mini modificeret af DC Customs DK, Compak K10 pb
      Bagkatalog: Francis Francis, Silvia, Vibiemme Domobar, Dalla Corte Mini - La Cimbali Jr., Casadio Instantaneo.

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Er i begge på tank eller fast vand? Syntes ikke min qm har den lyd, jeg køre på tank
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • KThorlund
          Mellemristet
          • Jul 2017
          • 165

          #5
          Jeg er på tank.

          Comment

          • Lhenrik
            Lysristet
            • Mar 2008
            • 69

            #6
            Fast vand her.
            Det er heller ikke alle rotamaskiner der afgiver lyden. Det karateristiske ”wuushj” kommer heller ikke fra pumpe men indløbet til boiler og her er der individuelle forskelle fra maskine til maskine. Gicleur eller ej osv osv.
            ----------------------------
            Nuværende setup: Dalla Corte Super Mini modificeret af DC Customs DK, Compak K10 pb
            Bagkatalog: Francis Francis, Silvia, Vibiemme Domobar, Dalla Corte Mini - La Cimbali Jr., Casadio Instantaneo.

            Comment

            • Lildholdt
              Grøn bønne
              • Oct 2018
              • 6

              #7
              Oprindeligt indsendt af Lhenrik Se indlæg
              Lyden er helt normal. Min Dalla Corte Super Mini afgiver den også.
              Du får lige en filmstump af Frank fra Espesso TV, der, på super geil vis, kegler rundt om Super Mini.
              Ved ca 4:10 er det tydeligt at den siger samme lyd, efter preinfusion.


              Det er dog ikke pumpen, men indfaldet til kedlen, der afgiver lyden ved trykopbygning. I modsætning til Franks Super Mini, er pumpen, hos mig, ført 2 meter ud af huset og den er tyst under hele skudet.
              Har selv samme problem med min Alex Duetto IV. Uden at vide hvad problemet ellers skulle være, vil jeg ikke give ret i den forklaring - Det er ikke et blidt "wuuusj" men en højt skrigende lyd, som ikke "glider" væk, som ved trykopbygning.
              Det er samtidig en periodisk ting, som fra tid til anden slet ikke er der (desværre mere undtagelsen end reglen), særligt når maskinen er gennemvarm.

              Jeg er i øjeblikket ved at finde en løsning på problemet i samarbejde med KristianK - hvis ikke der kommer en løsning, bliver vi i det mindste klogere, og ender måske endda med at give Lhenrik ret
              Er der mulighed for at ændre emnet på dette post, så det er lidt nemmere at finde for andre? Alternativt opretter jeg selv et post, når/hvis vi finder en løsning
              Espresso: Alex Duetto IV m. IMS 200IM og VST 20gr, Obel Mito instantaneo 75
              Sort: Chemex 6-kops, AeroPress, Wilfa svart aroma

              Comment

              • Sinobi
                Mellemristet
                • Mar 2018
                • 188

                #8
                Synes ikke jeg genkender lyden fra min duetto IV på fast vand.
                Vil nærlytte over de næste dage.
                Kan de have at gøre med at mit vandtryk er 4,8 bar som jo er lidt højt?
                Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
                Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
                Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
                Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
                KitchenAid Cold Brew koldbrygger
                Brewista Smart Scale v2.0
                DIY Fluidbed 300 gr. rister

                Comment

                • Sinobi
                  Mellemristet
                  • Mar 2018
                  • 188

                  #9
                  Min Duetto siger den lyd når steamboileren er lavt på vand og bliver genopfyldt.
                  Får I lyden når maskinen for nylig er tændt og steamboileren stadig er slukket? På det tidspunkt er vandstanden i steamboileren lavere fordi den er kold, og det kan måske trigge genopfyldnings processen?
                  Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
                  Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
                  Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
                  Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
                  KitchenAid Cold Brew koldbrygger
                  Brewista Smart Scale v2.0
                  DIY Fluidbed 300 gr. rister

                  Comment

                  • Lildholdt
                    Grøn bønne
                    • Oct 2018
                    • 6

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Sinobi Se indlæg
                    Synes ikke jeg genkender lyden fra min duetto IV på fast vand.
                    Vil nærlytte over de næste dage.
                    Kan de have at gøre med at mit vandtryk er 4,8 bar som jo er lidt højt?
                    Den lyd som KThorlund beskriver og som jeg også har problemer med, behøver man slet ikke at lytte efter Den er vanvittig høj - faktisk så høj at de ekstra penge der ligger i rotationspumpen er spildte. Det er ganske rigtigt at den også suser blidt ved trykopbygning i rør og tanke osv. hvilket er ganske fint - sådan skal det lyde, og sådan lyder de fleste maskiner alt efter hvor godt man lytter efter

                    Vi skal derfor lige skelne mellem hvilke lyde den har, for det det er altså ikke de blide lyde jeg vil prøve at fikse, det er det høje "skrig" jeg vil prøve at løse.
                    Vender tilbage når min duetto har været på liften
                    Espresso: Alex Duetto IV m. IMS 200IM og VST 20gr, Obel Mito instantaneo 75
                    Sort: Chemex 6-kops, AeroPress, Wilfa svart aroma

                    Comment

                    • Sinobi
                      Mellemristet
                      • Mar 2018
                      • 188

                      #11
                      Kom der noget resultat ud af at have den "på liften"?
                      Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
                      Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
                      Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
                      Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
                      KitchenAid Cold Brew koldbrygger
                      Brewista Smart Scale v2.0
                      DIY Fluidbed 300 gr. rister

                      Comment

                      Working...
                      X