Dalla corte mini

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lhenrik
    Lysristet
    • Mar 2008
    • 69

    #16
    Der sidder en "metalplade" over showerscreen, på DC er den lavet af messing.
    Skru din shoverscreen af, så kigger du på dispersion block.

    På de første serier af DC mini var dispersion block høj og nåede derfor langt ned i portefilter når du skruede det på = showerfilter skrue borer sig ned i kaffepuck.
    På de nye versioner er der barberet lidt af dispersion block = bedre plads til kaffe og vandflow.

    Gir det mening?
    ----------------------------
    Nuværende setup: Dalla Corte Super Mini modificeret af DC Customs DK, Compak K10 pb
    Bagkatalog: Francis Francis, Silvia, Vibiemme Domobar, Dalla Corte Mini - La Cimbali Jr., Casadio Instantaneo.

    Comment

    • Chancen
      Espresso
      • Jun 2015
      • 688

      #17
      Så hvis dispersion blokken er tyk kunne det tyde på en upgradet gammel sag? En slags hybrid...
      hvad andet er træls er 3 vejs ventilen sprøjter vand bagover kanten af drypbakken i bunden af maskinen det medfører korrosion, prøver at finde en løsning.
      Click image for larger version

Name:	31D3694D-6D21-4E43-8E58-0519C851C72F.jpg
Views:	1
Size:	47,4 KB
ID:	230662Click image for larger version

Name:	C9DA9313-CAC1-44CE-B6C7-2D77DFEABB37.jpg
Views:	1
Size:	39,3 KB
ID:	230663

      Comment

      • Lhenrik
        Lysristet
        • Mar 2008
        • 69

        #18
        Så fik vi billede et billede af en dispersion block :-)

        Umiddelbart ligner det en lav blok, men det er godt nok svært at se, Men hvis du måler højden på din, så smider jeg en skydelære på min, når jeg kommer hjem (kan muligvis først uploade svar imorgen).

        Kendt DC mini problem er at slangen til trevejsventilen er ultrakort og du skal være sikker på den sidder på den rigtige side af drypbakken, hver gang du sætter den i, ellers backflush i maskinen... = Træls!
        Jeg har ikke tal på hvor mange gange det er sket for mig :-)
        ----------------------------
        Nuværende setup: Dalla Corte Super Mini modificeret af DC Customs DK, Compak K10 pb
        Bagkatalog: Francis Francis, Silvia, Vibiemme Domobar, Dalla Corte Mini - La Cimbali Jr., Casadio Instantaneo.

        Comment

        • Chancen
          Espresso
          • Jun 2015
          • 688

          #19
          Takker. Der sidder ingen slange ved udgang til drypbakke men en møtrik? Måske kan man sætte et stykke slange på?

          Click image for larger version

Name:	FCCF99B8-D211-49C0-B016-8D355FA52963.jpg
Views:	1
Size:	47,4 KB
ID:	230664

          Comment

          • Kvaksalver
            Stamgæst
            • Jul 2012
            • 802

            #20
            Dispersion blokken må altså kunne modificeres, så man ikke har en møtrik ned i sin puck!
            Bezzera Strega
            Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive

            Comment

            • Lhenrik
              Lysristet
              • Mar 2008
              • 69

              #21
              Aha. på min (2007) var der ingen møtrik, men slange direkte fra trevejsventilen og så 1-2 cm længere ned end din møtrik.
              Problemet med denne løsning var at man let kom til at skubbe slangen til side... = Bøvl.

              Med fast møtrik får du sprøjtet i drybbakken (og alle mulige andre steder= bøvl).

              Hvis du vil have slange længere ned, er det blot at rulle udvikliongen tilbage og trække en ny fra trevejs-ventil og så en smule længere end der hvor din møtrik sidder idag.

              Intet er ideelt og det ser ud til at du må vælge "the lesser of two evils"
              ----------------------------
              Nuværende setup: Dalla Corte Super Mini modificeret af DC Customs DK, Compak K10 pb
              Bagkatalog: Francis Francis, Silvia, Vibiemme Domobar, Dalla Corte Mini - La Cimbali Jr., Casadio Instantaneo.

              Comment

              • Kvaksalver
                Stamgæst
                • Jul 2012
                • 802

                #22
                Jeg har haft fingrene i en Izzo-maskine med et e61-hovede med en magnetisk trevejs-ventil. Den havde en anti-sprøjte ordning, der faktisk fungerede okay. Det bestod af et par dele, der tog farten af nyset fra ventilen. Jeg må lige se, om jeg kan finde noget dokumentation...
                Bezzera Strega
                Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive

                Comment

                • Chancen
                  Espresso
                  • Jun 2015
                  • 688

                  #23
                  For at gøre tingene omkring kedlen endnu mere mystisk fortæller kontra coffee samt sælger direkte hos Dalla corte i Milano at kobber steam kedel er helt standart på alle Dalla corte mini maskiner og ikke rustfrie stål som de skriver på deres website.... måske er de så gået væk fra rustfrit? Jeg bestiller en længere slange fra solenoid til drypnbakke så slangen går hele vejen ned i bakken og ikke afsluttes i en møtrik på undersiden... underlig løsning

                  Comment

                  • Chancen
                    Espresso
                    • Jun 2015
                    • 688

                    #24
                    Nogen der ved om 11/14 er produktionsmåned og år?

                    Oprindeligt indsendt af Chancen Se indlæg
                    Maskinen er efter sælgers ord fra 2015 købt fra ny. To ting strider imod, den har monteret kontakt under steam armen som kan tænde/slukke damp enhed, siger det er originalt?

                    Dernæst har den Ulka pumpe som de vidst ikke anvender heller længere. Ydermere kobber kedel og ikke rustfri. Noget siger mig indmaden er ældre end maskinens type skilt. Nå ja med andre ord er man vel blevet snydt.

                    Kan 11/14 være en datering på en kobber kedel? Se foto og tak for hjælpen.

                    [ATTACH=CONFIG]12531[/ATTACH]

                    Comment

                    • Chancen
                      Espresso
                      • Jun 2015
                      • 688

                      #25
                      Konklusionen er:

                      Teknikker fra Dalla Corte i Italien ringede til mig. Hvilken service..

                      Dalla Corte stoppede for år tilbage med at bruge rustfri stål kedler pga problemer omkring aggressivt vand bla kunder der brugte RO vand som ødelagde kedlerne. Så idag er det kobber på alle DC mini.

                      Tænd sluk kontakt på mini til steam er standart fra 2015 og frem efter mange kunders ønske.

                      Ulka pumpe er standart idag pga problemer med den tidligere model fra andet firma. Desuden meget mere lydløs med den nye ulka

                      Alt i alt er maskinen helt og aldeles legit.. tak for alle indspark til den paranoide nordjyde.

                      Comment

                      • MoBak
                        Administrator
                        • May 2007
                        • 3610

                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Chancen Se indlæg
                        Konklusionen er:

                        Teknikker fra Dalla Corte i Italien ringede til mig. Hvilken service..
                        Mega god stil af Dalla Corte!

                        Og fedt at alt er i den skønneste orden?

                        Nu hvor sagen er opklaret, må jeg måske lige tage den lidt ud af et sidespor? Er der nogen særlige problemstillinger i at have kobberkedel kontra rustfri stål? Hvad er pros & cons?
                        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                        La Marzocco GS/3
                        Baratza Forté
                        Bestmax filter


                        1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                        Comment

                        • Lhenrik
                          Lysristet
                          • Mar 2008
                          • 69

                          #27
                          Det må jeg sige god service :-)

                          Held og lykke med den!
                          ----------------------------
                          Nuværende setup: Dalla Corte Super Mini modificeret af DC Customs DK, Compak K10 pb
                          Bagkatalog: Francis Francis, Silvia, Vibiemme Domobar, Dalla Corte Mini - La Cimbali Jr., Casadio Instantaneo.

                          Comment

                          • Chancen
                            Espresso
                            • Jun 2015
                            • 688

                            #28
                            Pas? Måske temp stabilitet på bryg kedel, men ved steam ved jeg det ikke.

                            Kobber er jo insig selv giftigt hvis det ledes i vandet. Men i 2015 blev Dalla corte det første firma i verden med helt tungmetal fri kedler i messing og kobber. Så der er nul bly i deres kedler. Det er der naturligvis heller ikke i en rustfri kedel.

                            Måske Davis S kan svare på fordele og ulemper.


                            Oprindeligt indsendt af MoBak Se indlæg
                            Mega god stil af Dalla Corte!

                            Og fedt at alt er i den skønneste orden?

                            Nu hvor sagen er opklaret, må jeg måske lige tage den lidt ud af et sidespor? Er der nogen særlige problemstillinger i at have kobberkedel kontra rustfri stål? Hvad er pros & cons?

                            Comment

                            • Coffee makes the world go
                              Master Brewer
                              • Jan 2010
                              • 5082

                              #29
                              Oprindeligt indsendt af MoBak Se indlæg
                              Mega god stil af Dalla Corte!

                              Og fedt at alt er i den skønneste orden?

                              Nu hvor sagen er opklaret, må jeg måske lige tage den lidt ud af et sidespor? Er der nogen særlige problemstillinger i at have kobberkedel kontra rustfri stål? Hvad er pros & cons?

                              Som nævnt kan rustfri(fast)have problemer med hvisse typer vand
                              det korroderer simpelthen væk

                              der er ingen synlige misfarvninger, da det metal der er angrebet simpelthen fosvinder/vaskes bort



                              Alt ser fint ud ,, lige til der er en lækage
                              http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                              Comment

                              • MoBak
                                Administrator
                                • May 2007
                                • 3610

                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
                                Som nævnt kan rustfri(fast)have problemer med hvisse typer vand
                                det korroderer simpelthen væk

                                der er ingen synlige misfarvninger, da det metal der er angrebet simpelthen fosvinder/vaskes bort

                                Alt ser fint ud ,, lige til der er en lækage
                                Og alligevel bruger man det... Der må være en væsentlig fordel også?
                                Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                                La Marzocco GS/3
                                Baratza Forté
                                Bestmax filter


                                1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                                Comment

                                Working...
                                X