Endnu en Strega!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kvaksalver
    Stamgæst
    • Jul 2012
    • 802

    Endnu en Strega!

    I lighed med Husfar, har jeg også fået en Strega hjem fra det svenske. Der skal dog liiige pilles lidt, inden den laver kaffe.

    Når den starter, kører pumpen og der kommer vand ud af gruppen - både fra stemplet og bag selve gruppehovedet. Det skal der altså ikke! Nu har den efterhånden stået et stykke tid (mindst fjorten dage) uden vand, så jeg har en mistanke om, at tovejs-ventilen til kedelpåfyldningen har sat sig. Det ville forklare det.

    Derudover har sælger været en gris! Jeg er ikke sikker på, at den nogensinde har været rengjort de halvandet år, sælger påstår den er. Der sad umådelige mængder gammelt snask under brusehovedet og på undersiden af stemplet og filterholderen med dobbeltudløbet var også urimeligt ulækkert. Den anden filterholder tror jeg derimod aldrig har været brugt. Samtidig er alle dele, der vender opad matte af noget, der sandsynligvis er partikler fra madlavningen. Det kan fjernes med en god dosis opvaskemiddel og varmt vand, men eiew!

    Jeg får desværre først tid til at kigge på den i weekenden, hvor jeg har planer om at skille gruppen ad, skifte bløddelene og samtidig montere en ny IMS showerscreen.
    Bezzera Strega
    Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive
  • Sonne
    Master Brewer
    • Jul 2007
    • 1641

    #2
    Nye gummipakninger til stemplet får det til at holde op med at løbe ud af gruppen.
    Giv de rustfri stål sider en tur med Autosol, så skinner den igen.
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

    Comment

    • Husfar
      Stamgæst
      • Apr 2012
      • 769

      #3
      Glimrende valg af maskine Kvaksalver, og god anledning til at der nu kan dannes en minigrupering med tråd og det hele..
      Du må i den forbindelse meget gerne lægge billeder op til at gyse over ..køkken svævefedt og tørre pakninger, vi kan tage det!

      Af med hovedet og ned i cylinderen.. der bør være noget at hente med alm. service og rengøring.
      Hvis du ikke får nye pakninger i tide til weekenden, så kunne marinade med silikoneolie eller Dow111 måske give liv i den gamle tørre gummi?
      Pas på de små ledninger fra kontakten, de løber i et rør bag på hovedet og bør skrues fra (inde i kabinettet) før du trækker løs og løfter stemplet op.
      Spørg hvis,,,,🤓
      Fluid-o-tech og vægtstang

      Comment

      • Kvaksalver
        Stamgæst
        • Jul 2012
        • 802

        #4
        Efter at ha testet solenoid-ventilen til kedelpåfyldningen og lidt nakkekløeri, blev jeg enig med mig selv om, at det nok bare var stempelpakningerne, der trængte til udskiftning (altså Sonnes forslag, suk). Heldigvis havde jeg været så forudseende at købe nye, de eksisterende var fuldstændig sprøde. Første opstart efter den procedure og tanken fyldtes uden problemer...

        Next up: Den grønne lampe lyser ikke, så jeg skal lige ha tjekket, om der er spænding på den.
        Bezzera Strega
        Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive

        Comment

        Working...
        X