Kaffebarer i Århus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • -E*
    Master Brewer
    • Apr 2013
    • 1949

    #16
    Denne besked poppede op i min indbakke, og ret skal være ret, TenSquare er lukket igen og der er nogle præcisioner.

    Hey Sune!

    Absolut ikke for at være flabet jeg skriver, men har bare en lille rettelse til listen, og måske et par tilføjelser, som du kan overveje.

    Clever Coffee v. Aarhus Street Food, må være den korrekte opstilling, ej at forveksle med Aarhus Central Food Market. Der er mange aarhusianere der bliver forvirret, og kommer derfor til at lave et mish-mash mellem de to navne/madmarkeder Central Food Market er erobret af La Cabra, som har en kaffebar der.

    Og så er Ten Square desværre allerede lukket igen.

    Klubhæftets kaffebar er lidt den gamle skole, med pascucci kaffe, selvom de også har kaffe fra et lokalt risteri, som dog har hjemme hos pascucci's afdeling i Aarhus. Hvis du ønsker den slags kaffebarer på din liste, bør du også have Altura(kaffebar og risteri, det ældste i Aarhus af sin slags), Bülows Kaffebar, Kjærs Kaffebar(god bagværk) og Plantecaféen(kaffe og planter i fantastiske omgivelser) med. Jeg vil også kategorisere Street-Coffee i den gruppe, mens Bill's Coffee er lige på vippen.

    Hvis man skulle lave en opdeling, så er stederne med specialty eller third wave coffee:
    Great Coffee
    CleverCoffee v. Aarhus Street Food
    La Cabra
    RS28

    De øvrige steder er kvaliteten af kaffen ikke høj nok til at ryge i den kategori

    God påske!
    Last edited by MoBak; 31. March 2018, 21:53.
    -Sune

    Mahlkönig Kenia / OE Lido3
    Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
    Computerstyret Hottop
    Instagram

    Comment

    • Ullum
      Mørkristet
      • Sep 2013
      • 401

      #17
      Hedder det ikke mish match
      Mvh ullum

      Comment

      • -E*
        Master Brewer
        • Apr 2013
        • 1949

        #18
        mismatch = uoverensstemmelse, noget der ikke matcher.
        mishmash (ingen ide om stavning) = noget der bliver blandet sammen.
        -Sune

        Mahlkönig Kenia / OE Lido3
        Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
        Computerstyret Hottop
        Instagram

        Comment

        Working...
        X