Et par spørgsmål vedr. LM GS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hobzon
    Coffeeholic
    • Dec 2007
    • 1426

    Et par spørgsmål vedr. LM GS3

    Nu har jeg haft glæde af min GS3'er i nogle uger, og jeg bliver jo bare gladere og gladere :-)

    Jeg har dog et par spørgsmål, jeg håber andre GS3 ejere kan hjælpe med at svare på:

    Det drypper lidt vand fra ekspansionsventilen... ikke meget... men en smule. Jeg antager dette er normalt eller?

    Der fulgte en bøtte espressorens med af mærket La Marzocco. Nu hvor det er blevet så nemt at backflushe min maskine er man jo fristet til at gøre det hver dag, men spørgsmålet er om det i virkeligheden er nødvendigt, og om det kan have en negativ virkning på maskinen, at gøre det ofte?

    Dernæst forekommer det mig at den espressorens der fulgte med maskinen er en smule "mildere" end Cafiza, har det noget på sig og er der noget problem med blot at bruge Cafiza til at rense sin GS3'er?
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

    La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario


    Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)
  • davidsarinelli
    Coffeeholic
    • May 2009
    • 1484

    #2
    Ekspansionsventilen skal dryppe, det ligger i navnet. Vandet varmes op og udvider sig (ekspanderer), ventilen drypper for at kedlen ikke flækker. Den drypper, når den rammer ekspansionstrykket sat på ekspansionsventilen, her 11.5 bar.

    Backflush og cafiza 1 gang om ugen/hver 2. uge. Det kan gøres for meget. Det er min holdning. Hellere oftere med vand og tag shower ned og rengør.
    David Sarinelli

    Arbejder hos Espresso Systems - men er udelukkende på ebar som privatperson

    Giesen W1 m. Artisan connection
    Bullet R1 2.0 IBTS
    La Marzocco Linea Classic AV 1
    Lelit Bianca Dual PID pressure profiling
    Profitec Pro500
    La Pavoni Professional
    ProBarista G-IOTA single dosing flat burrs
    Niche Zero single dosing conical burrs
    DIP DK-40 Bulk

    Masser af SSP burrs!


    www.espresso-systems.dk

    Comment

    • Hobzon
      Coffeeholic
      • Dec 2007
      • 1426

      #3
      Tak skal du have David. Med Alex rengjorde jeg med børste og backflushede med vand, hver gang jeg have lavet kaffe. Lavede jeg flere skud i træk, så efter det sidste skud. En gang om ugen fik den så en lidt større tur med backflush-middel, men det var helle ikke noget jeg gjorde hver dag.

      Det er bare så nemt med GS3'eren, fordi den har et rengøringsprogram, der bare passer sid selv, og så er det jo fristende at gøre det hver dag, når man har lavet kaffe sidste gang den dag.

      Men jeg vender tilbage til min gamle procedure, og slutter så dagen med en decideret "Rinsing Cycle" bare med vand, og så kun med espressorens en gang om ugen!
      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
      Østerbro

      La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario


      Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

      Comment

      Working...
      X