Nye seriøse kaffebarer i KBH

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #16
    Tja deres esp. er hverfald en del mørkere end mine præferencer, syntes Kristians er bedre [emoji5]

    Nej det var ikke kun deres kopper der gjorde udfaldet, deres filter smagte underudviklet af græs og ærter
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • Jonasjensen
      Grøn bønne
      • Aug 2017
      • 13

      #17
      Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
      Jeg hørt om et nyt risteri i Kbh NV, som hedder Kaffedepartementet - som også er kaffebar. Men jeg har ikke været der endnu. Jeg googlede lige; Rentemestervej 64.

      Er der nogen som har været der ?
      Jeg bor lige i nærheden, og har smagt det meste af det de laver både som espresso og aeropress. De kører kun single origin til den ( måske efter min smag lidt for ) lyse side
      Jeg har lige nu CostaRica'en i supercaimanoen herhjemme, og er temmeligt tilfreds med den som espresso.
      Deres Ethiopiske natural er rigtig god både som Americano og aeropress.

      Den Kenyanske aeropress jeg fik igår var nok til den syrlige side til min smag.

      Niveauet svinger som andre nævnte alt efter hvem der er på arbejde.

      Jj


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment

      • malling
        Master Brewer
        • Apr 2011
        • 4545

        #18
        Det jeg fik på sort siden var ikke kun pga. “Baristaen” den var ristet dårligt og var tydelig underudviklet. Så Der var intet de kunne have gjort for at få den til at smage perfekt, de kunne have og skulle have doseret m. Ca. 70g/l eller højere for at kompensere for dette. Men det ville aldrig smage godt!

        Skal med at alle risterier har dårlig batch så jeg kunne bare have været uheldig.
        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


        Comment

        • Birk
          Mellemristet
          • Jul 2012
          • 263

          #19
          @malling
          Omtaler du kaffedepartementet? For jeg er ikke enig hvad angår deres espresso- den finder jeg ret lys- lysere end Kristians - jeg kan både lide kristians og KD’s espresso.

          Jeg har dog kun fået en kop sort- husker ikke hvilken bønne- men den smagte underudvilket - tænke først at deres dosering var helt off-
          ECM Mechanica IV Profi + ECM S-Manuale 64, Wilfa WSCG, Feld2:Honed
          masser af lir til “sort kaf’” + Cormorant Roaster

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #20
            Nye seriøse kaffebarer i KBH

            Beklager hvis det ikke fremgår tydeligt, men det er statement

            Kaffedepartementet vil jeg ikke udtale mig om.
            Last edited by malling; 11. November 2017, 22:47.
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            • T.Bidstrup
              Mellemristet
              • May 2014
              • 296

              #21
              Oprindeligt indsendt af Birk Se indlæg
              Der er også - impact roasters- under langgade station, mener også at de er ret nye. Dem gad jeg godt besøge. De importerer vist kun fra Etiopien.
              Jeg har fået en fin Flat White og rigtigt fin betjening hos Impact.
              Jeg købte en pose lysristede bønner til filterkaff' med hjem. De var tydeligt underudviklede med noter af græs og ærter, for nu at bruge et udtryk, jeg lige har læst
              Da deres espressorist syntes at være fin og betjeningen var super, må jeg hellere give dem en chance mere!

              Jeg er spænt på at prøve Statement - jeg lagde lige mærke til dem forleden.
              Kan stadig tælle på én hånd, hvor mange gange, jeg har brygget en perfekt kop

              Comment

              • SweetBrikka
                Espresso
                • Dec 2012
                • 591

                #22
                Fik prøvet Statement lørdag, og det var en underlig oplevelse. Indretningen var gennemført men mærkeligt upersonlig på den Bo Bedre-agtige måde. Der signaleres fokus på kaffe, men der kommunikeres ikke hvad det er som serveres - hverken visuelt og kun sparsomt hvis man spørger. Alt det rigtige udstyr, men ikke en særligt overbevisende eksekvering. Der var i øvrigt meget få mennesker, hvilket undre mig da byen ellers var proppet.
                Jeg kommer forbi engang imellem, og vil lige give dem en chance til.

                Comment

                • Kaffe T
                  Master Brewer
                  • Nov 2013
                  • 2263

                  #23
                  Nogle britters anmeldelse af de "bedste kaffebarer i København":
                  Discover the top things to do in Europe with our expert city guides and travel blogs. Get inspired and plan your perfect European adventure today!


                  Vi mangler vist ebar brugeranmeldelse af nr 6 ... Sonnys i Rådhusstræde ... ellers har vi vist snakket om dem alle.
                  Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                  Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                  ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                  Comment

                  • zjefffff
                    Mellemristet
                    • Sep 2008
                    • 239

                    #24
                    Jeg har været på Sonny flere gange - de laver en rigtig god morgenmad. Kaffen (flat whites) er altid vel lavet og smager som den skal. Bønnetypen (la Cabra) kan man altid argumentere for er for lys, men jeg kan rigtigt godt lide den. Jeg vil klart anbefale folk at tage derind forbi. Mener i øvrigt at de var DKs første sted til at få den nye Strada EP?


                    Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
                    Nogle britters anmeldelse af de "bedste kaffebarer i København":
                    Discover the top things to do in Europe with our expert city guides and travel blogs. Get inspired and plan your perfect European adventure today!


                    Vi mangler vist ebar brugeranmeldelse af nr 6 ... Sonnys i Rådhusstræde ... ellers har vi vist snakket om dem alle.
                    - La Marzocco GS/3 MP med Strada mod (tidligere; Londinium I, Izzo Alex Duetto mkI, La Spaziale S1 Vivaldi II, Izzo Vivi mkII, Nuova Simonelli Oscar)
                    - Mahlkönig k30 Vario
                    - Torr 58,55mm tamper

                    IG: clausitooo

                    Comment

                    • Kaffe T
                      Master Brewer
                      • Nov 2013
                      • 2263

                      #25
                      Endnu en udenlandsk guide til Københavnske kaffebarer ... http://sprudge.com/copenhagen-coffee-guide-127180.html

                      Det er naturligvis "the usual suspects", men denne gang er CUB ikke med. Eller Roast. Men det er Det Vide Hus.
                      Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                      Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                      ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                      Comment

                      • Jens_Muff
                        Master Brewer
                        • Sep 2011
                        • 2615

                        #26
                        Jeg var i øvrigt på Sonny og spise frokost forleden.

                        Den spicy tunsandwich var rigtig god. Men deres kaffe var noget kedelig. Deres cap var en ret klassisk ren brasiliansk. Deres filter var en kedelig omgang Colombia. Måske var jeg også bare skuffet over, at de ikke har noget som helst andet end de to origins, og eftersom jeg kun har Peru og Colombia derhjemme, havde jeg håbet på at kunne få noget lysere med bare en smule syrligt spil.

                        At have Sonny på listen og udelade CUB og Roast må være udtryk for, at man ikke har været på de to sidstnævnte.
                        - La Pavoni
                        - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                        - Aillio Bullet R1
                        - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                        Comment

                        • Kaffe T
                          Master Brewer
                          • Nov 2013
                          • 2263

                          #27
                          Jeg ka heller ikke lade være med at tænke på hvor rent spil sådan en liste er ... mon stederne bliver kontaktet og tilbudt at være med på listen ved at betale ?

                          Forfatteren af artiklen har et dansk-klingende navn, men ikke en jeg har hørt om i kaffekredse.
                          Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                          Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                          ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                          Comment

                          • malling
                            Master Brewer
                            • Apr 2011
                            • 4545

                            #28
                            Nye seriøse kaffebarer i KBH

                            Det vil ikke overraske mig hvis sprudge afkræver betaling, de fleste lande har nogle mærkelige udeladelser, hvilket kun kan pege i den retning.

                            Sonny syntes jeg personligt bruger noget dødkedelig kaffe. Da jeg var derinde var det ren sydamerikansk jam, generelt syntes jeg ikke de sorter man ofte bruger de steder er særligt interessante.

                            Men det er en smagssag om man er til de mere “traditionelle smage”
                            Last edited by malling; 6. February 2018, 19:13.
                            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                            Comment

                            • Jack
                              Master Brewer
                              • Feb 2016
                              • 2575

                              #29
                              Er der sket nyt i CPH eller hvor skal man gå hen hvis man skal imponerer en jyde ;-)
                              Pictures (or it didn't happen)

                              Comment

                              • Jepsen
                                Lysristet
                                • Aug 2007
                                • 105

                                #30
                                Roast har åbnet en aflægger i Studiestræde 16. Det er måske ikke rigtigt nyt, men mere af det samme i fantastisk kvalitet.
                                Jeg var for nylig forbi Forloren en tidlig morgen og blev moderat skuffet. Jeg fik en espreso og mælk ved siden af så jeg selv kunne dosere. Håndværket kunne der ikke sættes en finger på, og espressoen/cortadoen var god uden at nå skyhøje niveauer. Måske havde jeg sat forventingerne for højt.

                                Comment

                                Working...
                                X