Nye seriøse kaffebarer i KBH

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #31
    Nye seriøse kaffebarer i KBH

    Niveauet har aldrig været skyhøjt hos Forloren, men tror heller ikke det er hans ambition.

    Men fin kaffe med lidt sødt til og det er lidt et latte segment sted, det frekventeres i hvertfald meget af disse og han er ikke så striks hvilket også ses med hans vanilje sirup mm. Hvilket mange af de traditionelle steder vil være et no go.

    Der er ingen sikre steder at vise sin jyske kammerat, i hvertfald ikke hvis vedkommende har forstand på det. Det er uagtet om vi snakker Roast, CUB, Andersen og Maillard, TCC (frederiksberg har generelt det højeste niveau), the Corner 108, Forloren, Democratic, Sonny eller Prolog.
    Last edited by malling; 27. November 2018, 12:20.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #32
      Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
      Niveauet har aldrig været skyhøjt hos Forloren, men tror heller ikke det er hans ambition.

      Men fin kaffe med lidt sødt til og det er lidt et latte segment sted, det frekventeres i hvertfald meget af disse og han er ikke så striks hvilket også ses med hans vanilje sirup mm. Hvilket mange af de traditionelle steder vil være et no go.

      Der er ingen sikre steder at vise sin jyske kammerat, i hvertfald ikke hvis vedkommende har forstand på det. Det er uagtet om vi snakker Roast, CUB, Andersen og Maillard, TCC (frederiksberg har generelt det højeste niveau), the Corner 108, Forloren, Democratic, Sonny eller Prolog.
      TCC har jeg set og smagt i Hong Kong (sjovt) så de står på short listen de andre som du nævner er også med i overvejelserne dog har jeg hørt Sonny var lidt skuffende, men jeg kan li de har Kaffe fra Koppi, den smagte jeg med fornøjelse hos Stockholm Espresso i Hamburg for et par måneder siden, om Koppi Green street er god, det var ikke en som jeg umiddelbart selv ville bestille hjem, La cabara drikke vi i Aarhus, BONANZA er heller ikke det værste, den smagte jeg på i Berlin.. men var det ikke noget med de har en Strada, kunne godt tænke mig at høre om den virkelig larmer så meget som der siges ;-) men tror jeg ville vælge Roast istedet (har hørt godt om), de rister tros alt deres egen kaffe.. som Andersen og Maillard også gør... tænker om "the Corner 108" eller andre har noget special coffee på hylden for tiden (de sælger jo fra Tim Wendelboe)

      Mange tak for input, kom gerne med flere hvis nogen er glemt
      Last edited by Jack; 27. November 2018, 12:42.
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • malling
        Master Brewer
        • Apr 2011
        • 4545

        #33
        Nye seriøse kaffebarer i KBH

        Sonny = Koppi
        Forloren = Has Bean, La Cabra
        TCC = Egen
        Prolog = Egen
        Democratic = Egen
        Roast = Egen
        Corner 108 = Tim Wendelboe
        A&M = Egen
        CUB = Copenhagen Coffee lab (har hørt de selv er begyndt at riste, men er faktisk ikke sikker længe siden jeg snakkede med dem)
        Last edited by malling; 27. November 2018, 13:04.
        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          #34
          Vejret var ret så dårligt i kbh igår, var forbi TCC på Gothåbsvej, lidt kedelig, syntes bare ikke der var stemning, men blev til gengæld meget positivt overasket over Roast (www.roast.com) i Studiestræde (var også heldig at få en gratis 1 times p plads i gaden)
          Roast single doser med EK43 til espresso, så der var frit valg på hele kaffehylden, det blev til nogen stykker, lækker kaffe :-) det er bestemt ikke sidste gang, tak til roast for lækker kaffe og god service
          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • kidcaffeine
            Espresso
            • Sep 2016
            • 585

            #35
            Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
            ...Ved Vesterport station er lige åbnet Statement Coffee...
            Vi har lige åbnet kontor ved siden af, så jeg var også forbi forleden. Synes alt udstyret ser rigtigt ud, så jeg havde høje forventninger, men gik desværre lidt skuffet derfra. Fik en kogende varm espresso som på en eller anden måde var næsten helt uden fylde og crema. Måske jeg bare har været uheldig - tænker jeg giver dem et skud til, på et tidspunkt
            Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
            Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
            Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

            Comment

            • T.Bidstrup
              Mellemristet
              • May 2014
              • 293

              #36
              Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
              Vi har lige åbnet kontor ved siden af, så jeg var også forbi forleden. Synes alt udstyret ser rigtigt ud, så jeg havde høje forventninger, men gik desværre lidt skuffet derfra. Fik en kogende varm espresso som på en eller anden måde var næsten helt uden fylde og crema. Måske jeg bare har været uheldig - tænker jeg giver dem et skud til, på et tidspunkt
              Jeg var på Statement sidste vinter med min hustru. Vi kommer der ikke igen, da vi havde en tilsvarende oplevelse.
              Kan stadig tælle på én hånd, hvor mange gange, jeg har brygget en perfekt kop

              Comment

              Working...
              X