Side 4 af 4 FørsteFørste ... 234
Viser resultater 31 til 36 af 36

Emne: Nye seriøse kaffebarer i KBH

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

Nye seriøse kaffebarer i KBH

Niveauet har aldrig været skyhøjt hos Forloren, men tror heller ikke det er hans ambition.

Men fin kaffe med lidt sødt til og det er lidt et latte segment sted, det frekventeres i hvertfald meget af disse og han er ikke så striks hvilket også ses med hans vanilje sirup mm. Hvilket mange af de traditionelle steder vil være et no go.

Der er ingen sikre steder at vise sin jyske kammerat, i hvertfald ikke hvis vedkommende har forstand på det. Det er uagtet om vi snakker Roast, CUB, Andersen og Maillard, TCC (frederiksberg har generelt det højeste niveau), the Corner 108, Forloren, Democratic, Sonny eller Prolog.
    Senest redigeret af malling : 3 uger siden kl. 13:20
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

2. De følgende brugere har takket malling for denne post:

Jack (3 uger siden)

Coffeeholic Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
    Niveauet har aldrig været skyhøjt hos Forloren, men tror heller ikke det er hans ambition.

Men fin kaffe med lidt sødt til og det er lidt et latte segment sted, det frekventeres i hvertfald meget af disse og han er ikke så striks hvilket også ses med hans vanilje sirup mm. Hvilket mange af de traditionelle steder vil være et no go.

Der er ingen sikre steder at vise sin jyske kammerat, i hvertfald ikke hvis vedkommende har forstand på det. Det er uagtet om vi snakker Roast, CUB, Andersen og Maillard, TCC (frederiksberg har generelt det højeste niveau), the Corner 108, Forloren, Democratic, Sonny eller Prolog.
    TCC har jeg set og smagt i Hong Kong (sjovt) så de står på short listen de andre som du nævner er også med i overvejelserne dog har jeg hørt Sonny var lidt skuffende, men jeg kan li de har Kaffe fra Koppi, den smagte jeg med fornøjelse hos Stockholm Espresso i Hamburg for et par måneder siden, om Koppi Green street er god, det var ikke en som jeg umiddelbart selv ville bestille hjem, La cabara drikke vi i Aarhus, BONANZA er heller ikke det værste, den smagte jeg på i Berlin.. men var det ikke noget med de har en Strada, kunne godt tænke mig at høre om den virkelig larmer så meget som der siges ;-) men tror jeg ville vælge Roast istedet (har hørt godt om), de rister tros alt deres egen kaffe.. som Andersen og Maillard også gør... tænker om "the Corner 108" eller andre har noget special coffee på hylden for tiden (de sælger jo fra Tim Wendelboe)

Mange tak for input, kom gerne med flere hvis nogen er glemt
    Senest redigeret af Jack : 3 uger siden kl. 13:42

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

Nye seriøse kaffebarer i KBH

Sonny = Koppi
    Forloren = Has Bean, La Cabra
    TCC = Egen
    Prolog = Egen
    Democratic = Egen
    Roast = Egen
    Corner 108 = Tim Wendelboe
    A&M = Egen
    CUB = Copenhagen Coffee lab (har hørt de selv er begyndt at riste, men er faktisk ikke sikker længe siden jeg snakkede med dem)
    Senest redigeret af malling : 3 uger siden kl. 14:04
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

5. De følgende 2 brugere siger tak til malling for denne post:

CFN (3 uger siden),Jack (3 uger siden)

Coffeeholic Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Vejret var ret så dårligt i kbh igår, var forbi TCC på Gothåbsvej, lidt kedelig, syntes bare ikke der var stemning, men blev til gengæld meget positivt overasket over Roast (www.roast.com) i Studiestræde (var også heldig at få en gratis 1 times p plads i gaden)
    Roast single doser med EK43 til espresso, så der var frit valg på hele kaffehylden, det blev til nogen stykker, lækker kaffe :-) det er bestemt ikke sidste gang, tak til roast for lækker kaffe og god service

7. De følgende brugere har takket Jack for denne post:

KristianK (1 uge siden)

Mørkristet kidcaffeine's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2016
    Sted
    Valby
    Citer Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
    ...Ved Vesterport station er lige åbnet Statement Coffee...
    Vi har lige åbnet kontor ved siden af, så jeg var også forbi forleden. Synes alt udstyret ser rigtigt ud, så jeg havde høje forventninger, men gik desværre lidt skuffet derfra. Fik en kogende varm espresso som på en eller anden måde var næsten helt uden fylde og crema. Måske jeg bare har været uheldig - tænker jeg giver dem et skud til, på et tidspunkt
    Espresso: La Marzocco Linea Mini
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Comandante C40 Nitro
    Sort: Chemex, Aeropress, den der Bodum stempelkande som alle i verden har...

9. De følgende brugere har takket kidcaffeine for denne post:

Jack (1 uge siden)

Mellemristet T.Bidstrup's avatar
    Registreringsdato
    May 2014
    Sted
    Valby
    Citer Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
    Vi har lige åbnet kontor ved siden af, så jeg var også forbi forleden. Synes alt udstyret ser rigtigt ud, så jeg havde høje forventninger, men gik desværre lidt skuffet derfra. Fik en kogende varm espresso som på en eller anden måde var næsten helt uden fylde og crema. Måske jeg bare har været uheldig - tænker jeg giver dem et skud til, på et tidspunkt
    Jeg var på Statement sidste vinter med min hustru. Vi kommer der ikke igen, da vi havde en tilsvarende oplevelse.
    - Nu har jeg vist fået prøvet alle dimserne og er landet på et fornuftigt hverdags-setup med lidt krydderi til fridagene ...
    - Sort hjemme og espresso i byen.

11. De følgende brugere har takket T.Bidstrup for denne post:

Jack (1 uge siden)

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •