Aergrind - erfaringsdeling :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Duhalde
    Grøn bønne
    • Feb 2015
    • 24

    #16
    Jeg har også fået min ca to uger jeg modtog en feldgrind, som de havde givet et godt tilbud på.
    Jeg må sige at jeg er meget tilfreds med den. Jeg oplever slet ikke at bunden løsner sig, men jeg holder jo heller ikke i bunden når jeg kværner.
    Min plastic top sidder rigtig godt fast. En del kommentarer på HB går på at den sidder løst.
    Jeg synes den Kværner helt fint. Dog synes jeg at jeg skal op i nærheden af 2.5-2.7 for at få en velsmagende og sød aeropressed et minuts bryggetid uden bitterhed. Hvilket er en del grovere end der er nævnt på nettet. Men måske dette indstiller sig når den har kværnet nogle poser kaffe.
    Enig i at feldgrind er mere smooth, men den er også let suveræn. Jeg havde dog i en kort overgang en lido 1, som åd bønnerne i et helt andet tempo, men som jo også er dobbelt størrelse på alle leder. Og har en del flere boulders end både feld og aergrind.

    Det er kanon at vi er så relativt mange med disse kværne, så bliver det endnu nemmere at dele en referenceopskrift. Jeg oplever de to kværne som meget tæt på hinanden i kalibrering.
    Over and out.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment

    • Torsgaard
      Grøn bønne
      • Oct 2016
      • 1

      #17
      Bruger du stadig Aergrind

      Hej
      Jeg ved det efterhånden er en gammel tråd, men jeg er interesseret i at høre om jeres erfaringer med Aergrind. Bruger I den stadig eller er det et overstået kapitel.
      Jeg har behov for en håndkværn til at tage med på tur, vandring, kajak og lignende. Brygmetoden vil være aeropress, så det ligger jo lige for at kigge på en Aergrind og så passer den meget fint plads- og budgetmæssigt
      Men var det blot et modefænomen der endte bagerst i skabet eller er det noget der dur? Hvad er jeres erfaringer? Hvordan Vil I vurdere den i forhold til andre kværne i det prisleje?

      Comment

      • Torbennmadsen
        Grøn bønne
        • Jan 2017
        • 17

        #18
        Jeg har fornylig indkøbt en fra The barn i Berlin. Jeg er indtil videre tilfreds, bruger den på job og her hjemme når der bare skal brygges enkelt kop.

        Det der imponerer mig mest er størrelsen, den fylder intet og passer perfekt ned i en aeropress.

        Jeg er stadig ved at lære den at kende. Indtil videre kan jeg godt give den min anbefaling også når man ser på prisen.

        Faktisk kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken indstilling folk bruger til V60 og aeropress.?

        Jeg har selv brugt 2.4 til 2.8 til aeropress hvilket fungere fint. Skal til at brygge 1 Kops V60 i morgen regner jeg med.

        Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

        Comment

        • Jay Jay
          Lysristet
          • Jun 2011
          • 128

          #19
          Jeg prøver også lige at live tråden op for at få en vurdering efter noget tids brug. Har I stadig jeres Aergrind? Hvad er jeres dom?

          Nogle af jer har vist købt dem til en overordentlig lav pris, så er den de 1000 kroner værd, som den koster i dag?

          Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
          Espressomaskine: Nuova Simonelli Oscar (ikke i brug)
          Kværn: Santos No 4
          Andet udstyr Bodum stempelkande, Bodum Pebo, aeropress.

          Comment

          Working...
          X