Aergrind - erfaringsdeling :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Benjoh
    Lysristet
    • May 2016
    • 143

    Aergrind - erfaringsdeling :)

    Hej Alle,

    Jeg har lige åbnet for min Aergrind af madebyknock. Jeg tænkte at bruge denne tråd til erfaringsudveksling mellem dem som har en. Og dem der så påtænker sig en, kan følge med også

    Jeg prøver at kører den ind her til morgen/formiddag ifht. min feldgrind

    Hvis der er nogen der allerede har prøvet den af, så må I meget gerne dele opskrifter, grindsettings og diverse andet.
    Pt. skal man lige være opmærksom på at den kommer i "0" stilling, så den skal nok drejes minimum 1 gang rundt (fra 0 - 12) for at få noget der kan bruges til filter

    Her er et par billeder fra i morges, undskyld den dårlige kvalitet, det er på kontoret
    Vedhæftede filer
    Er til "sort" kaffe, på lyse bønner
  • RasmusDJ
    Stamgæst
    • Mar 2012
    • 950

    #2
    Uhh, jeg glæder mig til at modtage mine, det betyder jo den må være lige på trapperne efterhånden

    Da det er samme knive og indstillings mulighed som på feldgrind, så tænker jeg den minder en del om den i indstillingen.

    Jeg har været utrolig glad for denne side, bare som retningslinje for indstilling af min feldgrind.

    //Rasmus Bonnesen

    Comment

    • kidcaffeine
      Espresso
      • Sep 2016
      • 585

      #3
      Spændende! Any day now..
      Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
      Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
      Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

      Comment

      • Duhalde
        Grøn bønne
        • Feb 2015
        • 24

        #4
        Jeg venter også med spænding på min.


        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Comment

        • movin
          Espresso
          • Aug 2013
          • 630

          #5
          Ja. Nu kan jeg snart heller ikke vente længere..

          Comment

          • RasmusDJ
            Stamgæst
            • Mar 2012
            • 950

            #6
            Så fik jeg også min ind af døren, utrolig lille og fit, men jeg syntes godt man kan mærke forskel i kvaliteten sammenlignet med Feldgrind. Når jeg grinder, så løsner bunden sig mere, det vil sige den give sig lidt.

            På Aergrind, kunne jeg godt være bekymret for plastikken på toppen, som man bruger til at indstille med, hurtigt kan gå i stykker.

            Jeg har ikke lavet en head to head med min Feldgrind, men tænker at gøre det en af dagene.

            Ohhh ja, på Aergrind, ser det ikke ud til de allesammen starter på 0. så selvom det er samme knive, så jeg ikke ikke bare forholdsvis overfører min indstilling fra feldgrind :/

            Click image for larger version

Name:	IMG_0644.jpg
Views:	1
Size:	30,3 KB
ID:	230504
            //Rasmus Bonnesen

            Comment

            • sone
              Grøn bønne
              • Oct 2015
              • 3

              #7
              Modtog endelig mine igår.

              Jeg er enig med RasmusDJ i at den lille plastikskive virker som det svage led. Føler dog ikke på samme måde at bunden løsner sig.

              Indstillingerne er ikke de samme som Feldgrind. Så der må øves lidt over de næste par kopper.

              Alt i alt er det en positiv oplevelse.

              Fik af en eller anden årsag bestilt 2. Kan ikke helt huske hvorfor jeg syntes det var en god idé[emoji848]


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Comment

              • RasmusDJ
                Stamgæst
                • Mar 2012
                • 950

                #8
                Det kan jeg godt forklare dig Sone, fordi det simpelthen var så god en deal, jeg endte nemlig med det samme. 1=55£ eller 2 for 85£

                Tror også nærmere det er det, at den nederste halvdel alligevel kan vippe en del og give lidt "slør", når alt det er sagt, så er det jo en sød lille kværn som nok skal blive brugt.

                Jeg kan i sær godt lide indfræsningen til gummiremmen så den ikke glider op og ned som på feldgrind.
                Last edited by RasmusDJ; 20. October 2017, 11:05.
                //Rasmus Bonnesen

                Comment

                • Benjoh
                  Lysristet
                  • May 2016
                  • 143

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af RasmusDJ Se indlæg
                  Så fik jeg også min ind af døren, utrolig lille og fit, men jeg syntes godt man kan mærke forskel i kvaliteten sammenlignet med Feldgrind. Når jeg grinder, så løsner bunden sig mere, det vil sige den give sig lidt.

                  På Aergrind, kunne jeg godt være bekymret for plastikken på toppen, som man bruger til at indstille med, hurtigt kan gå i stykker.

                  Jeg har ikke lavet en head to head med min Feldgrind, men tænker at gøre det en af dagene.

                  Ohhh ja, på Aergrind, ser det ikke ud til de allesammen starter på 0. så selvom det er samme knive, så jeg ikke ikke bare forholdsvis overfører min indstilling fra feldgrind :/

                  [ATTACH=CONFIG]12209[/ATTACH]
                  Jeg har ikke haft problem med bunden heller.

                  Synes dog også at kvaliteten ikke er ligeså høj som på min feldgrind ifht. finish.

                  Ifht. smag synes jeg ikke jeg umiddelbart der er nogen forskel mellem Aergrind og Feldgrind. Det undre mig ikke da de bruger samme type burrset (right?).

                  Som rejsekværn går det nok. Men jeg synes armen er lidt kort, så der skal lægges lidt flere kræfter i at få kværnet.
                  Er til "sort" kaffe, på lyse bønner

                  Comment

                  • RasmusDJ
                    Stamgæst
                    • Mar 2012
                    • 950

                    #10
                    Ja, det hele virker lidt mere tyndt, men det gør det selvfølgelig også bedre som rejsekværn, at den ikke vejer så meget. I det daglige som håndkværn, der kommer den ikke til at erstatte min feldgrind, det er den simpelthen for god til. Men her næste uge hvor jeg skal på en forlænget weekend, der kommer den uden tvivl med.

                    Det med bunden, tror jeg også kommer sig af, at den øverste del, ikke går nær så langt ned i bunden som på feldgrind.
                    //Rasmus Bonnesen

                    Comment

                    • kidcaffeine
                      Espresso
                      • Sep 2016
                      • 585

                      #11
                      Så modtog jeg også min

                      Umiddelbart, uden at der er nogen former for decideret test bag det, så er jeg ganske positiv. Jeg synes den virker til at kværne rigtig fint. Min kom i øvrigt også i indstilling 0, og jeg oplever ikke problemer med bunden.

                      Jeg synes til gengæld godt, at finishen kunne være lidt bedre. Da jeg tog den ud af pakken, var der allerede slået en lille flig af den sorte coating. Ganske lidt, bevares, men jeg tænker at det kommer til at ske flere gange, hvis tanken er at den skal bruges som rejsekværn.
                      Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                      Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                      Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                      Comment

                      • kidcaffeine
                        Espresso
                        • Sep 2016
                        • 585

                        #12
                        Er der i øvrigt nogen af jer som har kigget på, hvor mange gram der reelt kan være i den?
                        Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                        Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                        Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                        Comment

                        • Jeppe-Dahl
                          Grøn bønne
                          • Jul 2017
                          • 11

                          #13
                          Er der en af jer der kunne være interesserede i at sælge? Jeg er også interesseret i kaffe kapaciteten ��

                          Comment

                          • Benjoh
                            Lysristet
                            • May 2016
                            • 143

                            #14
                            Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
                            Er der i øvrigt nogen af jer som har kigget på, hvor mange gram der reelt kan være i den?
                            https://www.instagram.com/p/BY3Wfm0B...by=madebyknock - 26g er vidst det absolute maks

                            Efter et par uger må jeg sande at den ikke er nær så lækker som min Feldgrind. Dog har jeg testet den ved siden af en Porlex, og der synes jeg at den vinder - men det er ikke med længder.

                            Jg tror jeg har stillet min for fint, kæmper med at kværne ifht. feldgrind. Armen er lidt kortere. Men knivene skulle være de samme. Beholder den helt sikkert, er glad for at den er noget mindre end min feldgrind og at den kan pakkes ned i aeropressen
                            Er til "sort" kaffe, på lyse bønner

                            Comment

                            • movin
                              Espresso
                              • Aug 2013
                              • 630

                              #15
                              jeg er lykkelig for min!

                              Jeg har også prøvet den side by side med feldgrind. Jeg oplevede den som mere smooth på samme setting, grind kvaliteten var den samme, den er nemmere at indstille og den rammer mit behov for en rejsevenlig håndkværn lige i øjet. Jeg vil slet ikke vove at sammenligne den med porlex, jeg har drukket mine kopper kaffe fra porlex og jeg mener ikke at de er i samme klasse i forhold til partikel distribution, anvendelighed eller bygge kvalitet. Jeg mener at den er kraftig nok til at jeg ikke for den smadret nede i min rygsæk uanset hvor mange knubs den så for.. jeg vil ikke komme for meget ind på smag og grind kvalitet, da det jo er identisk med feldgrinds. Den slår jo absolut ikke min bulk kværn på andet en rejsevenlighed, men det er jo heller ikke meningen.

                              Efter pharos, lido, porlex og feldgrind føler jeg endelig at jeg er i mål.

                              Comment

                              Working...
                              X