Side 1 af 4 123 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 33

Emne: Lysristet single origin

Espresso Chancen's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2015
    Sted
    Skørping

Lysristet single origin

Hej alle geeks.

Jeg sidder og roder efter risterier der har meget lyse SO espresso bønner. Jeg kan sige at vi snakker lys som konga fra La Cabra, TCC er jo reelt ikke helt lys, ihvertfald ikke deres espresso 2.

Så folkens. Hvilke risterier kører tøse kjøvenhavner rist ud over La "mega dyr" Cabra, som desværre heller ikke har nogen espresso på deres shop ligenu.

God aftens

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh
    Der er da ikke noget der hedder meget lys SO espresso rist - så tager du da bare filterbønner

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Venligste hilsner, Steffen
    kafferist.dk

Espro: Decent DE1PRO+, LM Linea Mini, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T, Salg: La Spaz Vivaldi II m. web-styring og lys
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, Bruer ColdBrew, MK EK43 SSP, MK Guatemala, Wilfa Uniform SSP, Feldgrind
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar, SKALE2, Brewista smart scale, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

3. De følgende brugere har takket Lav for denne post:

Chancen (24. May 2017)

Registreringsdato
    Jun 2015
    Sted
    Skørping
    Okay Lav thanks. Jeg er bare ikke efter blends, tænkte at sådan en som netop etiopisk konga fra La Cabra er meget lys espresso rist ift risteprofil. Vil du mene man kan eksperimentere med alle filterbønner til espresso? Tak for indspark. Er vandt til at drikke det lidt mørkere, men fik en colombia på EK43 på Kreta sidste uge som var forrygende, og det var en meget lys single origin, men måske filter?

Citer Oprindeligt indsendt af Lav Se indlæg
    Der er da ikke noget der hedder meget lys SO espresso rist - så tager du da bare filterbønner

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Hvis du har en ek eller PP maskine kan du sagtens benytte filter rist.

TCC er måske ikke uber lys, men det høre nu stadig til den lyse ende.

The Barn har noget der er rimelig lyst from time to time SQM, Sundlaug ligeså.

Ellers må du ty til Wendelboe
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Registreringsdato
    Jun 2015
    Sted
    Skørping
    Thanks. Sad lige og så på Wendelboe, crazy priser men måske The Barn skulle prøves. Jeg har jo netop kombo med Pressure/Flow profile og nyder at køre slow ramp up til 6 bar og ned igen langsomt, meget mere sødme synes jeg. Er gået helt væk fra 9 bar for tiden. Der kværnes på EK. Eventuelt prøve at købe noget Søren Stiller til filter.

Citer Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
    Hvis du har en ek eller PP maskine kan du sagtens benytte filter rist.

TCC er måske ikke uber lys, men det høre nu stadig til den lyse ende.

The Barn har noget der er rimelig lyst from time to time SQM, Sundlaug ligeså.

Ellers må du ty til Wendelboe

Registreringsdato
    Jun 2015
    Sted
    Skørping
    1 KG fra Wendelboe med fragt ca 550 kr.- Whoooaa makes la cobra discount..

Registreringsdato
    Jun 2015
    Sted
    Skørping
    Har fundet ud af den kaffe jeg fik som var super lækker på EK var en Brazil fra Ozone coffee og ikke Colombia.

http://ozonecoffee.co.uk/shop/brazil...v=0d9a3601b405

Den skal da bre prøves. Nogle erfaringer med deres andre kaffer?

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh
    Du kunne og også bare klikke på mit link Chancen.... fløjt fløjt - receptrister da gerne ekstra lyst på forspørgsel

Venligste hilsner, Steffen
    kafferist.dk

Espro: Decent DE1PRO+, LM Linea Mini, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T, Salg: La Spaz Vivaldi II m. web-styring og lys
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, Bruer ColdBrew, MK EK43 SSP, MK Guatemala, Wilfa Uniform SSP, Feldgrind
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar, SKALE2, Brewista smart scale, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

Stamgæst Juul-Andersen's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2014
    Sted
    København
    Noget af stillers kan være meget lyst, som i MEGET. Jeg har hørt tale om lige efter sidste knæk (rullende) - jeg har det dog ikke fra hestens egen mund . Skriv til ham og fortæl hvad du er efter, hvis du skriver dine test med lave bar, så er jeg sikker på han er meget lydhør og behjælpelig, og vil helt sikkert kunne anbefale bønner til det .

La Cabra rister som sådan ikke til filter og til espresso. Hele ideen bag, er at det altid skal smage godt i cupping koppen, hvilket altid handler om at maksimere den enkelte bønnes potentiale, i stedet for at riste efter en brygform. Det kan derfor svinge en hel del, og x filter er ikke nødvendigvis lysere end y espresso, som jeg forstod Esben .

Jeg har også hørt, at man kan finde et mikroristeri i Husum der er meget åbne for at specialriste .
    Medejer af Coffeeseur
    Mobil kaffebar, foredrag og workshops.
    www.Coffeeseur.dk

Følg os meget gerne på
    Instagram og Facebook

Kontakt os gerne
    info@coffeeseur.dk

11. De følgende 2 brugere siger tak til Juul-Andersen for denne post:

malling (25. May 2017),Rohr (26. May 2017)

Coffeeholic Kjeldsen's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2010
    Sted
    Århus
    Citer Oprindeligt indsendt af Juul-Andersen Se indlæg
    Noget af stillers kan være meget lyst, som i MEGET. Jeg har hørt tale om lige efter sidste knæk (rullende) - jeg har det dog ikke fra hestens egen mund . Skriv til ham og fortæl hvad du er efter, hvis du skriver dine test med lave bar, så er jeg sikker på han er meget lydhør og behjælpelig, og vil helt sikkert kunne anbefale bønner til det .

La Cabra rister som sådan ikke til filter og til espresso. Hele ideen bag, er at det altid skal smage godt i cupping koppen, hvilket altid handler om at maksimere den enkelte bønnes potentiale, i stedet for at riste efter en brygform. Det kan derfor svinge en hel del, og x filter er ikke nødvendigvis lysere end y espresso, som jeg forstod Esben .

Jeg har også hørt, at man kan finde et mikroristeri i Husum der er meget åbne for at specialriste .
    Yeah :-) Han dumper nogle gange lige efter 1C.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •