La Speciale S1 mini Vivaldi II - Helt ny, men Fejl ved start - Gode idéer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rasmusp
    Grøn bønne
    • Mar 2014
    • 5

    La Speciale S1 mini Vivaldi II - Helt ny, men Fejl ved start - Gode idéer?

    Hej, jeg købte igår en helt ny La Spaziale S1 Mini Vivaldi II, men jeg kan ikke få den til at virke - og forretningen har jo lukket frem til tirsdag

    Så håber jeg måske kan få lidt hjælp her til at løse problemet.

    Jeg har vand på maskinen og der er fint gennemstrømning, den varmer også vandet, men det virker som om maskinen aldrig opdager at temperaturen er høj nok. Den bliver ved med at blinke ved temperatur i 5 minutter indtil den går i fejltilstand. Hvis jeg leder vand direkte igennem maskinen, så virker det varmt nok, men alligevel ender den med at gå i fejltilstand. Se vedhæftede.

    Jeg kan i manualen se at det er en kendt fejltilstand der relaterer sig til en temperaturføler. Nogen hints til hvordan jeg selv kan fixe det?

    Tænd af maskinen


    Manuel gennemstrømning af varmt vand


    Efter præcist 5 minutter
    Click image for larger version

Name:	2017-04-13 11.43.46.jpg
Views:	1
Size:	43,4 KB
ID:	236853

    Håber jeg kan komme til at brygge mig en espresso henover påsken

    På forhånd tak
    ./rasmus
    Last edited by rasmusp; 13. April 2017, 12:40.
    Using Tapatalk
  • act_dk
    Stamgæst
    • Jun 2013
    • 761

    #2
    Tjek lige denne tråd om det kunne ske at hjælpe? http://www.espressobar.dk/forums/arc...hp/t-7403.html

    Comment

    • rasmusp
      Grøn bønne
      • Mar 2014
      • 5

      #3
      Der er ikke noget print tilgængelig når jeg tager risten af. Men måske skulle jeg skille den lidt mere ad og se om jeg kan finde noget. Tænker at den kan være en løs forbindelse til tenpersturføleren....

      Sendt fra min E5823 med Tapatalk
      Using Tapatalk

      Comment

      • rasmusp
        Grøn bønne
        • Mar 2014
        • 5

        #4
        Fandt kontakterne, de står rigtigt nok. Flyttede dem for at checke, men samme resultat.

        Sendt fra min E5823 med Tapatalk
        Using Tapatalk

        Comment

        • Rohr
          Mørkristet
          • Jan 2017
          • 449

          #5
          Kan ikke hjælpe med viden - men vil gerne sige tillykke med den lækre maskine, hvad har du af kværn til den?
          Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
          Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
          Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
          Rister: Aillio Bullet
          Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
          Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
          Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
          Vand: Brita finest.

          Comment

          • Jack
            Master Brewer
            • Feb 2016
            • 2575

            #6
            Har du læst manualen, syntes at ha læst om den skal startes op på en bestemt måde første gang
            Pictures (or it didn't happen)

            Comment

            • Lav
              Coffeeholic
              • Dec 2014
              • 1213

              #7
              Hej Rasmus,

              Det er vigtigt at du følger nedenstående procedure fra KOLD tilstand. Den video du har lave viser at det kun er damp der kommer ud - og det kommer ikke ud af gruppen eller varmvandsudtaget(!) Jeg er bange for at det er dine thermofølere der siger at temperaturene er alt for høje fordi der ikke er vand på kedlerne INDEN den varmer begge op. Når du så prøver at fylde vand på når varmelegemerne ER varme så bliver det straks til damp = ikke godt.

              Sluk for maskinen og lad den køle af og start så med nedenstående:

              4) Insert the plug into the AC socket, the On/STBY light (22) startsflashing. (Stand-by mode)
              5) Press the ON / OFF (27) and Hot Water (23) buttons simultaneously. Duringthis stage, the control lights EMPTY and On/STBY (22) blink while the pumpruns
              6) Once you see water coming from the group (10), release both buttons. Theunit is now in Standby mode with the On/STBY light blinking. You have nowprimed the pump and filled both boilers with water.

              Important Tip: The above procedure is only required on the initial use of themachine or any time when starting up with empty boilers such as after storage,boiler clean out, shipment, etc. or any time the boilers have previously beendrained.
              Venligste hilsner, Steffen

              Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

              Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
              Sort:
              Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
              Rister: 2x
              Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
              Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

              Comment

              • rasmusp
                Grøn bønne
                • Mar 2014
                • 5

                #8
                Tak for alle svarene

                Jeg har startet den op første gang kold som angivet i vejledningen, og i den forbindelse fik jeg den fyldt med vand og klart, koldt vand kom også ud af gruppen som det skulle, så derefter var systemet blevet fyldt med vand. Den video jeg viser er når maskinen har stået og forsøgt at få vandet op på 93 grader i ca. 4 minutter. Hvis jeg så skyller vand igennem den, så bliver det til damp, og derved må den jo nødvendigvis være varm nok, selvom den ikke selv forstår det. Det var pointen med "damp-videoen". Jeg er for så vidt enig i at maskinen muligvis tror at vandet er for varmt, det kunne sagtens være et resultat af en defekt temp.føler...

                Jeg har opgivet at gøre mere ved den selv, jeg føler mig overbevist om at den har en fejl. Det er ret simpelt at følge opstarts proceduren og jeg vil ydmygt mene at det har jeg gjort som beskrevet. Det er bare så irriterende når jeg nu havde planlagt at svælge i espresso-drikke hele påsken

                Jeg har iøvrigt ikke købt kværn endnu - er ikke lige færdig med research på den front endnu....

                ./ras
                Using Tapatalk

                Comment

                • Lav
                  Coffeeholic
                  • Dec 2014
                  • 1213

                  #9
                  Ja ok, det er surt - men den må nok fikses gennem forhandleren så (Stellini?)


                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  Venligste hilsner, Steffen

                  Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                  Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                  Sort:
                  Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                  Rister: 2x
                  Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                  Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                  Comment

                  • rasmusp
                    Grøn bønne
                    • Mar 2014
                    • 5

                    #10
                    Jeps, stellini. Kører forbi tirsdag og får den byttet eller fikset. Eller i værste fald forklaret hvor jeg fejler ;-)

                    Sendt fra min E5823 med Tapatalk
                    Using Tapatalk

                    Comment

                    Working...
                    X