Fælleskøb grønne luksus bønner Sjælland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rohr
    Mørkristet
    • Jan 2017
    • 449

    #16
    Oprindeligt indsendt af Dennis toft christensen Se indlæg
    Synes fandeme det er fedt at I bare springer ud i det. Bestil da for pokker de grønne bønner hvor du har lyst. 30 kg ristede bønner skal nok også blive drukket.
    Så fuck jante loven.
    Janteloven?

    Jeg syntes da bestemt også at det er fedt at folk tør springe ud i det, og tager initiativ.
    Men hvis der står 15 mennesker på badebroen og siger, lad være at tage et hovedspring, her er kun 20 cm dybt, vi har tjekket, og du knækker højst sandsynligt nakken!
    Så har det da intet med jantelov at gøre.
    Jeg tror faktisk folk er ret høflige her, og prøver på en varsom måde at fraråde lige dette spring ud i det ukendte.
    For jeg tror ikke der er nogen her, der ikke ønsker det bedste for Dean, og at det netop er det de forsøger at give videre.

    Vi kan jo kun beholde det vi har, ved at give det videre <3
    Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
    Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
    Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
    Rister: Aillio Bullet
    Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
    Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
    Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
    Vand: Brita finest.

    Comment

    • deannielsen
      Mellemristet
      • Apr 2017
      • 235

      #17
      Oprindeligt indsendt af pingel Se indlæg
      Lidt skråsikkert fra en nybegynder ;-) Men der er da fart på...
      Der er fart på ja, gør mig mine erfaringer og det koster er jeg helt klar over.
      Jagter den for jeg og konen perfekte morgen mokka og vi har travlt 😊

      Sendt fra min ASUS_A001 med Tapatalk

      Comment

      • deannielsen
        Mellemristet
        • Apr 2017
        • 235

        #18
        Oprindeligt indsendt af Rohr Se indlæg
        Janteloven?

        Jeg syntes da bestemt også at det er fedt at folk tør springe ud i det, og tager initiativ.
        Men hvis der står 15 mennesker på badebroen og siger, lad være at tage et hovedspring, her er kun 20 cm dybt, vi har tjekket, og du knækker højst sandsynligt nakken!
        Så har det da intet med jantelov at gøre.
        Jeg tror faktisk folk er ret høflige her, og prøver på en varsom måde at fraråde lige dette spring ud i det ukendte.
        For jeg tror ikke der er nogen her, der ikke ønsker det bedste for Dean, og at det netop er det de forsøger at give videre.

        Vi kan jo kun beholde det vi har, ved at give det videre <3
        Og det føler jeg i den grad også og samtidig ved jeg at i ved hvad i taler om.
        Men husk på jeg for 2 uger siden drak instant kaffe.
        Så tænker at selv bønner som er opbevaret korrekt efter 3 uger, stadig vil være en god kop faffe for mig... Måske det ikke er korrekt, det ved jeg snart 😀

        Sendt fra min ASUS_A001 med Tapatalk

        Comment

        • deannielsen
          Mellemristet
          • Apr 2017
          • 235

          #19
          Oprindeligt indsendt af Rohr Se indlæg
          Er det nogen herfra der er hoppet med på købet? for det lyder godt nok som en risky business med 30 kg ristede bønner.
          Hvad er ristedatoen osv?
          Jeg ville nok vente med at kalde det en sikker sejr, til efter de sidste bønner er drukket.
          Er til familie og venner.
          De siger hos coffeebean direct at de bliver ristet specielt til mig, det vælger jeg at tro på.
          Har Googlet dem godt og grundigt, synes de har ret god omtale generelt.
          Går det galt er det jo heldigvis ikke det helt store tab.

          Tør næsten ikke sige hvilken art jeg har gang i herinde... Det er caramel royale, ved det "amatør kaffe" , til en amatør 😁

          Sendt fra min ASUS_A001 med Tapatalk

          Comment

          • Rohr
            Mørkristet
            • Jan 2017
            • 449

            #20
            Oprindeligt indsendt af deannielsen Se indlæg
            Og det føler jeg i den grad også og samtidig ved jeg at i ved hvad i taler om.
            Men husk på jeg for 2 uger siden drak instant kaffe.
            Så tænker at selv bønner som er opbevaret korrekt efter 3 uger, stadig vil være en god kop faffe for mig... Måske det ikke er korrekt, det ved jeg snart ��

            Sendt fra min ASUS_A001 med Tapatalk
            Det er rigtigt at de sikkert er fine efter tre uger, men jeg kunne ikke se noget om ristedatoer på deres hjemmeside (måske har jeg ikke kigget ordentligt) men i tilfælde af at jeg har ret i at de ikke skriver det, så kunne de jo principielt set være 15 uger gamle, allerede inde de tre uger det sikkert tager fra USA med posten.
            Og så er 30 kg bare meget, for noget du ikke ved om du kan lide.
            Som sagt sidder her et par Oldtimers (ikke mig) der virkelig ved hvad de snakker om, og jeg tror ikke at de ville anbefale dig dette køb.

            Og det er bare det vi prøver at sige
            Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
            Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
            Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
            Rister: Aillio Bullet
            Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
            Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
            Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
            Vand: Brita finest.

            Comment

            • frachlitz
              Stamgæst
              • Jul 2013
              • 936

              #21
              Oprindeligt indsendt af -E* Se indlæg
              Som Act er inde på er Kenya AA ikke bare Kenya AA, der er stadig mange farme og, selvom aa skulle være en kvalitetsmærkning...
              AA er ikke en kvalitetsmærkning, men udelukkende størrelsen på bønnerne (hvilket er en form for kvalitet når man rister at de er nogenlunde samme størrelse.). Den fortæller altså intet om "smagskvalitet".



              Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
              LMWDP #422
              La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
              Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
              Aillio Bulet R1 Pre-order
              BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

              Comment

              • pingel
                Coffeeholic
                • Jan 2012
                • 1007

                #22
                Oprindeligt indsendt af deannielsen Se indlæg

                Tør næsten ikke sige hvilken art jeg har gang i herinde... Det er caramel royale, ved det "amatør kaffe" , til en amatør 😁

                Sendt fra min ASUS_A001 med Tapatalk
                Ja, der bliver i hvertfald ikke drukket meget kaffe med tilsat smag blandt brugerne på dette forum... ;-)

                Comment

                • deannielsen
                  Mellemristet
                  • Apr 2017
                  • 235

                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Rohr Se indlæg
                  Det er rigtigt at de sikkert er fine efter tre uger, men jeg kunne ikke se noget om ristedatoer på deres hjemmeside (måske har jeg ikke kigget ordentligt) men i tilfælde af at jeg har ret i at de ikke skriver det, så kunne de jo principielt set være 15 uger gamle, allerede inde de tre uger det sikkert tager fra USA med posten.
                  Og så er 30 kg bare meget, for noget du ikke ved om du kan lide.
                  Som sagt sidder her et par Oldtimers (ikke mig) der virkelig ved hvad de snakker om, og jeg tror ikke at de ville anbefale dig dette køb.

                  Og det er bare det vi prøver at sige
                  Jeg er rigtig glad for jeres råd, det må du endelig ikke tage fejl af.
                  Ift. transporten bliver det fragtet med ups, tager normalt 3 dage. Importer andre ting fra det store land i forvejen nemlig.

                  Sendt fra min ASUS_A001 med Tapatalk

                  Comment

                  • Rohr
                    Mørkristet
                    • Jan 2017
                    • 449

                    #24
                    Prøv det af
                    Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
                    Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
                    Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
                    Rister: Aillio Bullet
                    Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
                    Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
                    Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
                    Vand: Brita finest.

                    Comment

                    • deannielsen
                      Mellemristet
                      • Apr 2017
                      • 235

                      #25
                      Oprindeligt indsendt af pingel Se indlæg
                      Ja, der bliver i hvertfald ikke drukket meget kaffe med tilsat smag blandt brugerne på dette forum... ;-)
                      Hahaha i know.
                      Er sikker på når jeg har fundet BØNNEN og er begyndt at riste selv, så bliver det også i sin rene form 😊

                      Sendt fra min ASUS_A001 med Tapatalk

                      Comment

                      • Jens_Muff
                        Master Brewer
                        • Sep 2011
                        • 2615

                        #26
                        Hvis det er kaffe tilsat aromaolie er det til gengæld ret ligegyldigt, om de er friske eller gamle, vil jeg tro. Det (og din kværn) vil smage af olien til deres dages ende.
                        Jeg er med i koret, der siger at det er en dårlig ide at bestille så store mængder kaffe, hvis du ikke har smagt det før eller kender kvaliteten.

                        Hvis kaffen er bestilt, så håber jeg du og dem, der ellers skal have den, kan lide den

                        Jeg ville nok starte med at bestille fra en lille håndfuld forskellige steder og finde ud af, hvad jeg var til, hvis jeg var nybegynder. Har flere gange endt med at have lidt mange grønne bønner som jeg ikke syntes om, og det er bare træls. Ristet kaffe er endnu værre, fordi det bliver kedeligt på ret få uger.

                        Sendt fra min Nexus 6P med Tapatalk
                        - La Pavoni
                        - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                        - Aillio Bullet R1
                        - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                        Comment

                        • Coffee makes the world go
                          Master Brewer
                          • Jan 2010
                          • 5082

                          #27
                          Oprindeligt indsendt af deannielsen Se indlæg
                          Der er fart på ja, gør mig mine erfaringer og det koster er jeg helt klar over.
                          Jagter den for jeg og konen perfekte morgen mokka og vi har travlt 😊

                          Sendt fra min ASUS_A001 med Tapatalk
                          Perfekt og travlt er normalt ikke en god kombination ;o)

                          Du siger selv du ønsker amatør kaffe til en amatør

                          men spørger efter råd fra erfarne ?? men ønsker ikke at følge de råd du bad om

                          nærmest det man forestiller sig en troll ville gøre når de postede ;o)

                          nå men skie være mæet ;o)
                          måske du BARE HAR travlt

                          det er din egne penge (eller er du Stein Bagger ?)
                          som du kan gøre med hvad du lyster, du har fået mange gode råd , men måske er det du og konen betegner som perfekt , bare noget andet end hvad andre betegner som perfekt, vi er jo forskellige , og alene tidspunket der drikkes på, kan ha stor betydning

                          en go hotdog kan være det perfekte , på visse tidspunkter

                          og boede du tættere på, ville jeg da gerne komme forbi og købe et par hundrede gram af noget af det kaffe du får hjem
                          det kunne jo være det var interessant ,

                          men hvad med OGSÅ at prøve de råd du har fået, VILLE det ikke være det rigtige at gøre, DU HAR jo travlt
                          og ingen grund til at vente, ;o)
                          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                          Comment

                          • deannielsen
                            Mellemristet
                            • Apr 2017
                            • 235

                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
                            Hvis det er kaffe tilsat aromaolie er det til gengæld ret ligegyldigt, om de er friske eller gamle, vil jeg tro. Det (og din kværn) vil smage af olien til deres dages ende.
                            Jeg er med i koret, der siger at det er en dårlig ide at bestille så store mængder kaffe, hvis du ikke har smagt det før eller kender kvaliteten.

                            Hvis kaffen er bestilt, så håber jeg du og dem, der ellers skal have den, kan lide den

                            Jeg ville nok starte med at bestille fra en lille håndfuld forskellige steder og finde ud af, hvad jeg var til, hvis jeg var nybegynder. Har flere gange endt med at have lidt mange grønne bønner som jeg ikke syntes om, og det er bare træls. Ristet kaffe er endnu værre, fordi det bliver kedeligt på ret få uger.

                            Sendt fra min Nexus 6P med Tapatalk
                            Har bestilt 20 forskelluge kaffer vil jeg tro, med og uden aroma.
                            Den caramel royale købte jeg hos coffebeansonline.eu og den blev vi forelsket i. Jeg undersøgte så hvor de fik den fea og det er så her jeg bestiller den om et par dage, nøjes nu nok med 25lb "kun" for lige at lurre, takket være jer... Tak 😉

                            Sendt fra min Asus Zenfone 3 Ultra med Tapatalk

                            Comment

                            • deannielsen
                              Mellemristet
                              • Apr 2017
                              • 235

                              #29
                              Oprindeligt indsendt af deannielsen Se indlæg
                              Har bestilt 20 forskelluge kaffer vil jeg tro, med og uden aroma.
                              Den caramel royale købte jeg hos coffebeansonline.eu og den blev vi forelsket i. Jeg undersøgte så hvor de fik den fea og det er så her jeg bestiller den om et par dage, nøjes nu nok med 25lb "kun" for lige at lurre, takket være jer... Tak 😉

                              Sendt fra min Asus Zenfone 3 Ultra med Tapatalk


                              Vores kværn smager på ingen måde af karamel, havde læst hvis der var sukke i, kunne kvlrnen lide under det 😇

                              Sendt fra min Asus Zenfone 3 Ultra med Tapatalk

                              Comment

                              • Coffee makes the world go
                                Master Brewer
                                • Jan 2010
                                • 5082

                                #30
                                Jeg kan læse
                                ergo kan jeg læse at de IKKE har brugt tilsætningsstoffer under rist ;o)(såfremt de skriver sandt)
                                Men , hvad de evt HAR gjort EFTER rist, det skriver de intet om

                                det er da muligt at de ikke har tilsat ting FØR eller efter RIST
                                MEN DE PÅSTÅR IKKE AT DET FORHOLDER SIG SÅDAN, ergo lyver de ikke HVIS de har

                                det er der så også mange andre der ikke påstår, men det er så fra steder man ved ikke bruger tilsætning

                                alt det skrevet, kan det jo godt være at det bare er ristede bønner der nu er næsten en måned gamle

                                De har nok toppet i smag , men gør dig selv den tjeneste at fryse noget af det ned
                                ellers når du nok ikke at få det drukket mens det er nogenlunde

                                tidspunket for optimalt nedfrysning er for længst overskredet , men bedre sent end aldrig

                                er det evt Monsumed Malabar , kan de faktisk være bedre på nuværende tidspunkt
                                men så havde de nok skrevet det på pakken
                                http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                                Comment

                                Working...
                                X