Decent DE1+

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lav
    Coffeeholic
    • Dec 2014
    • 1213

    Decent DE1+

    Jeg er frygtelig tæt på at slå til på en Decent DE1+

    Er der andre der har samme "lige ved og næsten" trang? Til 18K leveret til døren i DK er den lovede funktionalitet jo overvældende.

    Og uanset hvor meget gadgeteer jeg er, så kan jeg sagten komme på mange gode grunde til at ville have fingrene i den maskine Og ja, jeg er udmærket klar over at hopper man på nu så får man også alle børnesygdommene. Men efter min bedste overbevisning synes jeg at John Buckman udviser meget stor lyst til at dele strategier og tage imod input fra os nørder/branchen.

    For dem der har adgang til FB så er der et fint review her
    A new review from Fausto of the DE1+: --- An evening with the Decent Espresso DE1+ I was fortunate enough to have John stop by a couple days ago and give me a rundown of the DE1+ (I happen to live...
    Venligste hilsner, Steffen

    Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

    Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Syntes også den er rigtig fristende. så den efter Malling fortalte om hans ønskeliste i anden tråd, men jeg har ikke helt modet til at være prøveklud da det kun vil blive min nr 2 maskine, havde jeg mere erfaring var jeg nok hoppet på den eller den mindre model (har dog svært ved begrænsninger ha ha) som ser ud til at være den samme, bare med mindre software feautures?

    Syntes bestemt det er value for the money
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • LarsenPedersen
      Lysristet
      • Feb 2016
      • 91

      #3
      Jeg synes også, at den ser helt vild spændende ud - Roast Coffee på Islands Brygge prøvede faktisk også at få dem til at komme og fremvise maskinen i DK, da de var på tour, men de havde simpelthen ikke tid.

      Som jeg forstod det, tager de (cirka) halvdelen af prisen for maskinen og halvdelen af prisen for software, da de nogle steder giver nogle økonomiske fordele for køberen i forhold til afgifter, skatter, osv.
      Espresso: Nuova Simonelli Oscar II (m. OPV) --> Drømmer om en GS/3
      Kværn: Mahlkönig EK43s (Titus) Mazzer Super Jolly
      Andet: Chemex og Aeropress

      Projekter: Coffee Grinder Timer

      Comment

      • Lav
        Coffeeholic
        • Dec 2014
        • 1213

        #4
        Oprindeligt indsendt af larsenpedersen Se indlæg
        Som jeg forstod det, tager de (cirka) halvdelen af prisen for maskinen og halvdelen af prisen for software, da de nogle steder giver nogle økonomiske fordele for køberen i forhold til afgifter, skatter, osv.
        Ja du har ret, så der bliver et eller andet interessant mellemværende vedr. SW :
        VAT and import duty are charged on the espresso machine hardware, which has a declared value of: US $509. The espresso machine software is sent to you over the Internet and is not part of this shipment. Depending on your country's tax laws, you may need to self-declare VAT to your government for having downloaded the espresso machine software.
        Venligste hilsner, Steffen

        Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

        Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
        Sort:
        Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
        Rister: 2x
        Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
        Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

        Comment

        • holberg19
          Lysristet
          • Jan 2016
          • 135

          #5
          Jeg synes at have læst i tråden på HB at der ikke er planer om at lave maskinen til andet end 110 volt? Kan man nøjes med at konvertere til 220 volt uden der følger et par udfordringer i kølvandet?

          Comment

          • Lav
            Coffeeholic
            • Dec 2014
            • 1213

            #6
            De leveres i både 110V og 230V 50/60Hz. Kig på deres side:




            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Venligste hilsner, Steffen

            Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

            Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
            Sort:
            Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
            Rister: 2x
            Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
            Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

            Comment

            • MoBak
              Administrator
              • May 2007
              • 3610

              #7
              Jeg var kortvarigt fristet, men det vil betyde, at jeg er nødt til at sælge min GS/3, hvilket jeg ikke er sikker på, at jeg er klar på.

              Men jeg synes, at den ser vildt spændende ud!
              Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

              La Marzocco GS/3
              Baratza Forté
              Bestmax filter


              1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

              Comment

              • malling
                Master Brewer
                • Apr 2011
                • 4545

                #8
                Noget af det mest spændende der er sket de sidste mange år på maskin fronten. En maskine (såfremt den kan det ønskede og opnår succes) der potentielt set kan revolutionere markedet og få de gamle drenge til at vågne op og begynde at tænke mere ud af boksen, hvilket er stærkt tiltrængt.

                Men 18k som man nok bør budgettere med, er stort set det samme som en Londinium-R hvilket lidt er mit forbehold og ikke mindst det der er tale om noget uprøvet modsat Londinium-R

                Men det fede er at os "fattigrøve". Nu får muligheden for noget alla det LM, Synesso og Slayer tilbyder bare for en spiselig pris og ovenikøbet nogle ting de ikke kan.
                A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                Comment

                • Lav
                  Coffeeholic
                  • Dec 2014
                  • 1213

                  #9
                  En af de ting jeg savner på DE1+ som standard er muligheden for fast vand. Jeg orker ikke at skulle tilbage til at fylde en tank... De har en option der hedder Professional Use som man kan tillægge DE1 eller DE1+ for den nette sum af €800 oven i prisen(!) Men der får man også alle mulige andre "tough use" features jeg ikke har brug for som f.eks. 20A varmelegeme, HDMI udgang til storskærm så kunder kan følge med i skuddet , 20x længere holdbarhed ved konstant brug osv...
                  Jeg har spurgt dem om muligheden for kun fast vand. Så må vi se hvor langt kundeplejen når
                  Venligste hilsner, Steffen

                  Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                  Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                  Sort:
                  Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                  Rister: 2x
                  Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                  Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                  Comment

                  • Rohr
                    Mørkristet
                    • Jan 2017
                    • 449

                    #10
                    Jeg ved god det måske er lidt et spring i snakken.
                    Men er der ingen af jer der tænker at den mangler charme - jeg syntes desværre den ligner en Nespressomaskine.
                    Og mht byggekvaliteten, så ser det i en af deres videoer ud som om at selve bryggehovedet kan vride sig i forhold til resten af maskinen, når man sætter portafilteret i.
                    Desuden er lidt af hobbyen vel også at der netop er variabler, og at det ikke er nemt at ramme det samme skud hver gang, og at det ikke bare handler om smagen - her kan man jo nemt ramme hver gang, vel at mærke med den samme bønne.

                    Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
                    Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
                    Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
                    Rister: Aillio Bullet
                    Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
                    Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
                    Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
                    Vand: Brita finest.

                    Comment

                    • Lav
                      Coffeeholic
                      • Dec 2014
                      • 1213

                      #11
                      Alle holdninger er velkomne Rohr, selvom jeg startede med at spørge om der var andre der blev fristet

                      Hvordan maskinen ser ud er jo helt subjektivt, jeg synes den er super flot i det futuristiske design der spiller godt med de features den har - og man kan jo heldigvis bare lade være med at købe den hvis man ikke synes den har charme. Men jeg har nok bare en helt anden tilgang til det: Jeg er meget drevet af hvor langt man kan komme med den rette teknologi, og så er jeg meget drevet af at lære at forstå hvad det er der kan frembringe den gode kop kaffe. På samme måde med min rister - den Bullet R1 jeg har pt. er lavet så du potentielt kan være i fuld kontrol over risteprofilen fra gang til gang. Det koster masser af feedback loops, sensorer og styring. Jeg er slet ikke der hvor jeg er tilfreds med at ramme plet en gang i mellem.... og nej, derfor er jeg heller ikke enig i at smagen er nem at ramme hver gang med samme bønne som maskinerne er pt.

                      Om selve gruppen ikke sidder solidt på chassiet? Det håber jeg, og tænker at det da er det nemmeste at lave solidt. Mon ikke det kunne være hele maskinen der rykkede sig? Men tak for input
                      Venligste hilsner, Steffen

                      Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                      Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                      Sort:
                      Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                      Rister: 2x
                      Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                      Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                      Comment

                      • davidsarinelli
                        Coffeeholic
                        • May 2009
                        • 1484

                        #12
                        Den er funktionsmæssigt fantastisk, men efter at have set internals og have fulgt den nuværende re-enginering, pga. nedbrud, tror jeg, at den er livsfarlig. Den holder ikke 5år er mit gæt.

                        Men jeg vil også gerne have en, men jeg er på ingen måde tryg ved kvaliteten eller konstruktionen.
                        David Sarinelli

                        Arbejder hos Espresso Systems - men er udelukkende på ebar som privatperson

                        Giesen W1 m. Artisan connection
                        Bullet R1 2.0 IBTS
                        La Marzocco Linea Classic AV 1
                        Lelit Bianca Dual PID pressure profiling
                        Profitec Pro500
                        La Pavoni Professional
                        ProBarista G-IOTA single dosing flat burrs
                        Niche Zero single dosing conical burrs
                        DIP DK-40 Bulk

                        Masser af SSP burrs!


                        www.espresso-systems.dk

                        Comment

                        • Rohr
                          Mørkristet
                          • Jan 2017
                          • 449

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Lav Se indlæg
                          Alle holdninger er velkomne Rohr, selvom jeg startede med at spørge om der var andre der blev fristet

                          Hvordan maskinen ser ud er jo helt subjektivt, jeg synes den er super flot i det futuristiske design der spiller godt med de features den har - og man kan jo heldigvis bare lade være med at købe den hvis man ikke synes den har charme. Men jeg har nok bare en helt anden tilgang til det: Jeg er meget drevet af hvor langt man kan komme med den rette teknologi, og så er jeg meget drevet af at lære at forstå hvad det er der kan frembringe den gode kop kaffe. På samme måde med min rister - den Bullet R1 jeg har pt. er lavet så du potentielt kan være i fuld kontrol over risteprofilen fra gang til gang. Det koster masser af feedback loops, sensorer og styring. Jeg er slet ikke der hvor jeg er tilfreds med at ramme plet en gang i mellem.... og nej, derfor er jeg heller ikke enig i at smagen er nem at ramme hver gang med samme bønne som maskinerne er pt.

                          Om selve gruppen ikke sidder solidt på chassiet? Det håber jeg, og tænker at det da er det nemmeste at lave solidt. Mon ikke det kunne være hele maskinen der rykkede sig? Men tak for input
                          Mange gode argumenter
                          Og det er nu ikke fordi jeg som sådan syntes den er et grimt stykke design overhoved - og det spænende er jo netop hvordan vi alle kommer med forskellige ting der tænder os.

                          1 min 35 sek. og 3:50 formig er det helt tydeligt at hovedet rykker sig i forhold til resten af maskinen. ( jeg ved jo ikke om det her er en tidlig udgave eller noget)
                          How do you make an espresso with our machine? How does it work? What does it look like? Watch and learn...
                          Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
                          Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
                          Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
                          Rister: Aillio Bullet
                          Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
                          Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
                          Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
                          Vand: Brita finest.

                          Comment

                          • Lav
                            Coffeeholic
                            • Dec 2014
                            • 1213

                            #14
                            Oprindeligt indsendt af davidsarinelli Se indlæg
                            Den er funktionsmæssigt fantastisk, men efter at have set internals og have fulgt den nuværende re-enginering, pga. nedbrud, tror jeg, at den er livsfarlig. Den holder ikke 5år er mit gæt.

                            Men jeg vil også gerne have en, men jeg er på ingen måde tryg ved kvaliteten eller konstruktionen.
                            Du er da nød til at uddybe David [emoji4]
                            Lad os høre hvorfor, kilder etc.

                            Rent elektrisk ville jeg nok også vente til den certificeret lever op div. direktiver i EU...


                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            Venligste hilsner, Steffen

                            Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                            Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                            Sort:
                            Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                            Rister: 2x
                            Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                            Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                            Comment

                            • malling
                              Master Brewer
                              • Apr 2011
                              • 4545

                              #15
                              Hvorfor jeg også ingen problemer har med at vente til udgave 2 så alle problemer med 1 kan blive løst
                              A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                              Comment

                              Working...
                              X