Hjælp...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Xiburst
    Master Brewer
    • Feb 2012
    • 1762

    Hjælp...

    Længe siden jeg har poster herinde hvorfor ? Ja jeg røg sq på fuldauto bølgen.. har stadig min pavoni Pro der bliver hevet frem et par gange om året. Men den daglige kaffe sørger en indbygnings maskine for det sidder i det nye hus vi købte i sommer.
    Nu til problemet..
    jeg ville kæle lidt om maskineriet og kører lidt grindz igennem kværnen.
    Der er tale om en Siemens eq5


    Jeg havde nogle grindz liggende i en kop og der lå self en skrue imellem jeg ikke havde set. Knivene sætter sig fast, der går lidt inden jeg fatter hvad fanden der foregår så jeg får sat kværnen igang et par gange. Den staller self og lugter lidt brændt.
    Jeg skiller det hele ad, får skruen ud, knivene er faktisk ok, renser det hele, samler igen.. og nu vil den ikke kværne til et helt skud. Den kværner i ca 0.5 sek og så skriver den jeg skal påfylde bønner, selvom der er masser på.
    Den er self fyldt med sensorer til alt. Der sidder en sensor til når der næsten ikke er flere bønner på, den virker som den skal. Men kan simpelthen ikke finde flere sensorer der skulle kunne opfange at knivene løber frit.
    Hvad tænker i?
    Jeg vil ikke bare købe et nyt kværn modul til 800 kr før jeg er sikker på det er motor eller andet der, eller om det måske er styring et andet sted. Håber det sidder en auto kyndig derude
    God aften


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Rocket Giotto
    Casadio Istantaneo
    Gene Café
    Aeropress
    V60
  • anavar12
    Espresso
    • Mar 2008
    • 591

    #2
    Hej mester
    Hvordan ser den malede kaffe ud. Er formalingen samme finhed, som den plejer at være ? Man kan komme til at indstille den alt for groft, når man samler den igen, og så bruger kværnen ikke nok strøm (ampere) ved formalingen og melder derfor, at der skal fyldes bønner på.
    Mvh.
    Christian
    Diverse uspecificerede cafemaskiner i kælderen

    Comment

    • Xiburst
      Master Brewer
      • Feb 2012
      • 1762

      #3
      Oprindeligt indsendt af anavar12 Se indlæg
      Hej mester
      Hvordan ser den malede kaffe ud. Er formalingen samme finhed, som den plejer at være ? Man kan komme til at indstille den alt for groft, når man samler den igen, og så bruger kværnen ikke nok strøm (ampere) ved formalingen og melder derfor, at der skal fyldes bønner på.
      Mvh.
      Christian
      Det er svært at sige.. den er jo så lukket at jeg aldrig har studeret den kværnede kaffe...
      Men umiddelbart kan den kun samles på én måde og justeringsmekanismen er ikke voldsomt stor.. jeg har faktisk også forsøgt at sætte justeringen helt op og helt i bund de gange jeg har samlet den igen..
      jeg prøver at skille den af igen - så jeg er sikker på jeg ikke Har overset noget.


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Rocket Giotto
      Casadio Istantaneo
      Gene Café
      Aeropress
      V60

      Comment

      • Xiburst
        Master Brewer
        • Feb 2012
        • 1762

        #4
        Hjælp...

        Oprindeligt indsendt af anavar12 Se indlæg
        Hej mester
        Hvordan ser den malede kaffe ud. Er formalingen samme finhed, som den plejer at være ? Man kan komme til at indstille den alt for groft, når man samler den igen, og så bruger kværnen ikke nok strøm (ampere) ved formalingen og melder derfor, at der skal fyldes bønner på.
        Mvh.
        Christian
        Men den kørte jo som sagt nogle omgange uden at rotere så den brændte noget lak og lugtede knap så godt.. kan der være røget noget i motoren måske, der så laver rod med ampere forbrug ?


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        Rocket Giotto
        Casadio Istantaneo
        Gene Café
        Aeropress
        V60

        Comment

        • anavar12
          Espresso
          • Mar 2008
          • 591

          #5
          Det kan være, at motoren er røget sig en tur, men det kan også være styringen på printet, den er gal med, selvom det er lettere usandsynligt. Når du har udelukket den omtalte fejl ved indstillingen af kværnen, kan du for sikkerheds skyld prøve en factory reset af maskinen. Jeg ved ikke, om indbygningsmodellen bruger samme tastkombination som den normale udgave, så du må hellere tjekke din manual. Du kan også prøve at anstyre kværnen fra maskinens testmenu (særlig menu, som kan nås via en bestemt tastkombination, hvor man kan anstyre de forskellige komponenter) for at teste den.
          Diverse uspecificerede cafemaskiner i kælderen

          Comment

          • Xiburst
            Master Brewer
            • Feb 2012
            • 1762

            #6
            Hmm må på jagt efter en ordentlig manual.. har ikke nogen, og dem jeg har fundet på nettet har slet ikke så detaljerede ting i som du snakker om der.. men jeg skal da have fundet en. Tak indtil vodere


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Rocket Giotto
            Casadio Istantaneo
            Gene Café
            Aeropress
            V60

            Comment

            • Xiburst
              Master Brewer
              • Feb 2012
              • 1762

              #7
              Fandt en manual det stod i.. og det lader sq til det virkede... man skal slukke maskinen helt på 1/0 knappen - holde begge pile inde og tænde igen.. så tager den fabriks indstilling.. det virkede. Siemens sagde sjovt nok man ikke kunne nulstille maskinen og det ikke virker sådan


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Rocket Giotto
              Casadio Istantaneo
              Gene Café
              Aeropress
              V60

              Comment

              Working...
              X