Kenya AA Aeropress + Kalita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Chancen
    Espresso
    • Jun 2015
    • 688

    #16
    Jeg giver det et forsøg senere��

    Her er pakken og bønnerne:
    Click image for larger version

Name:	IMG_0087.jpg
Views:	1
Size:	65,6 KB
ID:	230045

    Oprindeligt indsendt af NielsN Se indlæg
    Brug samme opskrift, men vær lidt mere omhyggelig med filtervask og med at holde tiderne. 185 har samme bunddiameter/hulstørrelse som 155, men 185 er mere konisk så den er mere følsom hvis du kommer til at hælde for hurtigt.
    Hvis fineste indstilling på din EK43 er lige før knivene rammer hinananden og dette punkt er sat til "1" på f3e skalaen, så prøv på "17".

    CCL har mig bekendt forskellige risteprofiler til nogle af deres erhvervskunder, men hvis det du har, er ristet på samme måde som det de sælger/serverer i Boldhusgade i kbh, så skulle du sagtens kunne bruge denne opskrift (og det ville jeg gå ud fra når du siger det er lyst).

    Comment

    • Chancen
      Espresso
      • Jun 2015
      • 688

      #17
      Ligesom en moden bøftomat, den har den omtalte salte/boullion smag ala tomat.. Jeg vil prøve den opskrift givet af Niels. Og deri ligger en ned dosering samt finere grinds.. Uha denne hobby vil ingen ende tage - heldigvis

      Oprindeligt indsendt af Juul-Andersen Se indlæg
      Jeg ville gå den anden vej, mere vand på, og måske endda finere grind. Men det er salten og det vegetalske jeg forsøger at rette her.

      Hvordan smager tomatten, grøn, moden eller andet?

      Comment

      • NielsN
        Lysristet
        • Dec 2013
        • 78

        #18
        "CPH Roaster" er næppe Copenhagen Coffee Lab. Måske Estate Coffee? https://www.facebook.com/copenhagenroaster/
        Dem har jeg ikke nylige erfaringer med.
        ______________
        Niels

        Forloren Espresso

        Comment

        Working...
        X