Probe til rister

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • aspedersen
    Master Brewer
    • Jan 2014
    • 1555

    #31
    Tak for videoen Jacob, altid nemmere at forstå når man ser det på den her måde. Helt sikkert noget som skal bygges ind i min anden rister.

    Hvad med selve styringen som du har bygget ind i din? Ville være fedt hvis du gad og lave samme video om det også.
    /Anders

    La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
    https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
    https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

    Comment

    • jacobwind
      Espresso
      • Sep 2013
      • 507

      #32
      Først vil jeg lige sige at jeg ikke endnu har haft fingre i et MAX31865 kort. Derfor har jeg heller ikke lavet softwaren så det spiller sammen endnu. Jeg har dog tænkt mig at bestille 2 kort selv, så det skal nok komme til at fungere.

      Følere!!!

      PT100 er en meget stabil føler som er standarden i industrien. Jeg har kalibreret PT100 følere i medicinal industrien hvor maks afvigelse var 0.1 grad.
      PT100 føleren skrider ikke i værdi over tid. De kan fåes med mange forskellige udførelser og bøsninger. Hvis føleren behandles korrekt kan den holde evigheder.

      K-type følere er meget billige. De er normalt mere unøjagtig end PT100. De er ustabile og ændrer værdi med tid (lang tid) og brug. De kan fåes ungrounded (lidt langsomme) og grounded (lidt hurtigere). Hvis man ønsker at bruge 2 følere skal de isoleres fra hindandens yderkappe ellers bliver resultatet ubrugeligt.

      Hvilke type følere du vil bruge er lidt hvad du kan finde som passer i risteren. Jeg skifter nok begge følere i min til PT100. Det har ikke noget at gøre med at det ikke fungerer, men udelukkende fordi jeg er nysgerrig.

      Håber det er brugbart
      Hjemmebygget er velbygget.
      Hjemmebrygget er velbrygget.

      Comment

      • jacobwind
        Espresso
        • Sep 2013
        • 507

        #33
        Oprindeligt indsendt af aspedersen Se indlæg
        Tak for videoen Jacob, altid nemmere at forstå når man ser det på den her måde. Helt sikkert noget som skal bygges ind i min anden rister.

        Hvad med selve styringen som du har bygget ind i din? Ville være fedt hvis du gad og lave samme video om det også.
        Jeg kan fint lave en video af det, men hvilken del? hardware eller software? eller?
        Hjemmebygget er velbygget.
        Hjemmebrygget er velbrygget.

        Comment

        • Luwak
          Mørkristet
          • Apr 2008
          • 390

          #34
          Tak for video. Der er hermed købt diverse udstyr ind på Ebay, så det skal nok blive godt ��

          Det endte dog med et 65 kort. Tingene ankommer sidst på måneden, så det kunne være fedt med lidt kode senere.

          Comment

          • aspedersen
            Master Brewer
            • Jan 2014
            • 1555

            #35
            Oprindeligt indsendt af jacobwind Se indlæg
            Jeg kan fint lave en video af det, men hvilken del? hardware eller software? eller?
            Begge dele i én og samme video...hvis man må være så fræk? To dele er også helt fint. Lidt om display, motor og hvorfor du netop har valgt at lave risteren på den måde.
            Er sikker på at mange herinde vil få en masse inspiration, hvis vi fik lov til at "plukke din hjerne" lidt mere. Jeg vil i hvert fald.
            /Anders

            La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
            https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
            https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

            Comment

            • jacobwind
              Espresso
              • Sep 2013
              • 507

              #36
              OK. Jeg skal se hvad jeg kan få strikket sammen. Det går desværre ikke så hurtigt i øjeblikket, da hele mit værksted er under ombygning. Når først det er på plads, så skal i se det går stærkt ;-)
              Hjemmebygget er velbygget.
              Hjemmebrygget er velbrygget.

              Comment

              • jacobwind
                Espresso
                • Sep 2013
                • 507

                #37
                Oprindeligt indsendt af Luwak Se indlæg
                Tak for video. Der er hermed købt diverse udstyr ind på Ebay, så det skal nok blive godt ��

                Det endte dog med et 65 kort. Tingene ankommer sidst på måneden, så det kunne være fedt med lidt kode senere.
                HM. Så skal jeg lige have handlet MAX31865 kort. Ellers kan jeg jo ikke lave koden til dig
                Hjemmebygget er velbygget.
                Hjemmebrygget er velbrygget.

                Comment

                • aspedersen
                  Master Brewer
                  • Jan 2014
                  • 1555

                  #38
                  Oprindeligt indsendt af jacobwind Se indlæg
                  OK. Jeg skal se hvad jeg kan få strikket sammen. Det går desværre ikke så hurtigt i øjeblikket, da hele mit værksted er under ombygning. Når først det er på plads, så skal i se det går stærkt ;-)
                  Fedt Jacob!

                  Du må meget gerne ta nogle billeder af dit værksted når det engang er færdigt. Det er noget som jeg virkelig savner der hvor jeg bor nu, har ikke noget sted at stå med mine projekter.
                  /Anders

                  La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
                  https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
                  https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

                  Comment

                  • Luwak
                    Mørkristet
                    • Apr 2008
                    • 390

                    #39
                    Hej Jacob

                    Du skal selvfølgelig ikke købe et 65 kort for at lave en kode til mig. Hvis jeg låner koden til 55 kortet, så burde jeg nok kunne ændre det til det nye kort. Ellers kan man vel finde noget hjælp online. Jeg har kodet lidt småting før og leger til tider lidt med arduino, så Mon ikke det går.

                    Comment

                    • PerC
                      Grøn bønne
                      • Nov 2016
                      • 32

                      #40
                      Oprindeligt indsendt af jacobwind Se indlæg
                      Først vil jeg lige sige at jeg ikke endnu har haft fingre i et MAX31865 kort. Derfor har jeg heller ikke lavet softwaren så det spiller sammen endnu. Jeg har dog tænkt mig at bestille 2 kort selv, så det skal nok komme til at fungere.

                      Følere!!!

                      PT100 er en meget stabil føler som er standarden i industrien. Jeg har kalibreret PT100 følere i medicinal industrien hvor maks afvigelse var 0.1 grad.
                      PT100 føleren skrider ikke i værdi over tid. De kan fåes med mange forskellige udførelser og bøsninger. Hvis føleren behandles korrekt kan den holde evigheder.

                      K-type følere er meget billige. De er normalt mere unøjagtig end PT100. De er ustabile og ændrer værdi med tid (lang tid) og brug. De kan fåes ungrounded (lidt langsomme) og grounded (lidt hurtigere). Hvis man ønsker at bruge 2 følere skal de isoleres fra hindandens yderkappe ellers bliver resultatet ubrugeligt.

                      Hvilke type følere du vil bruge er lidt hvad du kan finde som passer i risteren. Jeg skifter nok begge følere i min til PT100. Det har ikke noget at gøre med at det ikke fungerer, men udelukkende fordi jeg er nysgerrig.

                      Håber det er brugbart
                      Det er meget brugbart og stor hjælp at se din video..
                      Jeg har dog lige lidt spørgsmål, som jeg håber du kan besvare.
                      PT 100 prober kan fås i 2 klasser A eller B , hvad er bedst og er de bedst med 2,3el 4 wire .Max 31865 kortet kan jo tage op til 4 wire.
                      Nu viste du i din video kun dun satte et kort til , men vi enige om at Adafruit Pro Trinket kortet, kan tage 2 Max31865 kort ?
                      Tænker der også skal købes nogle kabler til at forbinde de to Max kort til Adafruit, er det bedst at købe nogle clips to male wire, el købe nogle shield to female header +nogle male to male wire?

                      Comment

                      • jacobwind
                        Espresso
                        • Sep 2013
                        • 507

                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Luwak Se indlæg
                        Hej Jacob

                        Du skal selvfølgelig ikke købe et 65 kort for at lave en kode til mig. Hvis jeg låner koden til 55 kortet, så burde jeg nok kunne ændre det til det nye kort. Ellers kan man vel finde noget hjælp online. Jeg har kodet lidt småting før og leger til tider lidt med arduino, så Mon ikke det går.
                        Du får bare koden så du selv kan lege med det. Jeg har bestilt 2 kort, men det er for min egen skyld. Jeg synes det er sjovt :-)
                        Hjemmebygget er velbygget.
                        Hjemmebrygget er velbrygget.

                        Comment

                        • jacobwind
                          Espresso
                          • Sep 2013
                          • 507

                          #42
                          Oprindeligt indsendt af PerC Se indlæg
                          PT 100 prober kan fås i 2 klasser A eller B , hvad er bedst og er de bedst med 2,3el 4 wire .Max 31865 kortet kan jo tage op til 4 wire.
                          Nu viste du i din video kun dun satte et kort til , men vi enige om at Adafruit Pro Trinket kortet, kan tage 2 Max31865 kort ?
                          Tænker der også skal købes nogle kabler til at forbinde de to Max kort til Adafruit, er det bedst at købe nogle clips to male wire, el købe nogle shield to female header +nogle male to male wire?
                          Hej Per

                          Jeg skal beklage at jeg har sagt at ProTrinket kortet kan bruges. Det kan det desværre IKKE. Det er ikke muligt at køre serielt fra det og derfor ubrugeligt med RoastLogger. Jeg skrev det også i et noget tidligere indlæg. Håber ikke der er for mange som har bestilt et ProTrinket kort.

                          Forskellen på at køre 1 eller 2 kort på samme processor er en ekstra digital udgang. Det vil sige at man tilslutter begge MAX kort til et processor kort. Jeg skal nok lige undersøge hvilke kort som kan køre serielt og så skrive en liste her.

                          PT100 prober fåes i lidt forskellige klasser. Vælg den som er brugbar for dig. Det vil sige dimensioner og temperatur område. Forskellen i måle nøjagtighed er så lille at det ingen betydning har. Du skal nok satse på at den kan tåle over 300 grader.

                          2, 3 eller 4 tråds har ikke den vilde betydning med de korte ledninger vi bruger. leder 3 og 4 bruges til at lave mere præcise målinger. 4 tråds er langt over målet. Kan du finde en 3 tråds så er det længe rigeligt. Igen vil jeg sige at du skal tage den som passer dine behov og ikke vælge efter tråde.

                          Om du vil købe den slags ledninger som jeg bruger til at forbinde kan du godt. Jeg ville personligt lodde det hele sammen for bedre stabilitet.
                          Last edited by jacobwind; 10. March 2017, 17:06.
                          Hjemmebygget er velbygget.
                          Hjemmebrygget er velbrygget.

                          Comment

                          • jacobwind
                            Espresso
                            • Sep 2013
                            • 507

                            #43
                            Jeg lovede koden jeg havde lavet. Den kommer her. vær venlig ikke at distribuere den videre men henvise til dette link.

                            Hjemmebygget er velbygget.
                            Hjemmebrygget er velbrygget.

                            Comment

                            • jacobwind
                              Espresso
                              • Sep 2013
                              • 507

                              #44
                              Jeg har modtaget mine MAX31865 kort fra Kina. Derfor har jeg også lavet kode til PT100 følere til RoastLogger. Det er med 2 tråds følere jeg har sat det til men kan nemt ændres hvis det er 3 eller 4 tråds i har købt.

                              Vær venlig ikke at distribuere den videre, men henvise mit link.

                              her kommer link til begge filer.

                              Hjemmebygget er velbygget.
                              Hjemmebrygget er velbrygget.

                              Comment

                              • Luwak
                                Mørkristet
                                • Apr 2008
                                • 390

                                #45
                                Fedt. Tak for det, så må mit kort også gerne snart dukke op.

                                Comment

                                Working...
                                X