Ny Vibiemme Dual Boiler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bss
    Mørkristet
    • Jun 2008
    • 314

    #16
    Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

    Jeg håber du skriver en lille anmeldelse, eller at en anden gør!
    Jeg er meget interesseret i maskinen, og hvis den ellers lever op til lovprisningerne fra risteriet, så kunne man godt forestille sig at lille oscar skal skiftes ud...
    Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
    Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

    Comment

    • nyg
      Grøn bønne
      • Dec 2008
      • 1

      #17
      Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

      Kjær wrote:
      De første maskiener rammer Risteriet d. 18 og måske et par dage før.
      M\'kay... Jeg har lige bestilt en, så jeg ser frem til leveringsdagen. Hvornår bestilte du?
      De bliver vel fordelt efter først til mølle princippet, så det er ikke sikkert, at jeg har min før jul, men har vel lov til at håbe.
      Vibiemme Domobar Jr.
      Petra kværn
      esspressivo stamper

      Comment

      • Skurken
        Master Brewer
        • Jun 2008
        • 1985

        #18
        Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

        Det ser ikke ud som om den har mulighed for direkte vandtilslutning, eller hvad? Det må vel være lidt af en ulempe ved den, men det fikser man måske selv nemt hvis man er lidt handy?
        Mvh. Anders


        Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

        Comment

        • Kjær
          Grøn bønne
          • Nov 2008
          • 48

          #19
          Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

          Ja, det kan man sagtens selv lave.
          Dog ville jeg ikke gøre, selv hvis det kom fra fabrikkens side.
          Bruger altid kildevand i min maskien, og tanken her er stor nok til at holde lidt tid før genopfyldning.

          Direkte vand har jeg slet ikke behov for, eller plads til. Men som sagt, hvis man vil have en dual boiler til en god pris og fra en velkendt og godkendt fabrikant, så er det ikke dèt som skal holde èn tilbage.

          Comment

          • OSB
            Lysristet
            • Apr 2008
            • 120

            #20
            Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

            Har bestilt en for en lille uge siden. Glæder mig
            så blev det alligevel jul i år:cheer:
            Helt enig med Kjær. Hvor meget vand bruger man lige. Min nuværende maskine har en tank på 2 L og den tømmer jeg ikke engang om ugen og kildevand er da den mindste udgift ved den her leg.

            OT: Hvad er det for en makron du har på armen, Kjær?
            Vibiemme Domobar Jr ( Dual Boiler)
            Mazzer Mini electronic b
            Genecafe
            58 mm konveks Motta tamper

            Comment

            • Kjær
              Grøn bønne
              • Nov 2008
              • 48

              #21
              Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

              He he.. Der ramte du én af mine andre nerver.

              Når man drikker Italiensk skal man også have Italiensk på håndledet (det med at køre Italiensk arbejder jeg på)

              Panerai er et urmærke fra Firenze (idag laves de i Schweiz) oprindeligt lavet til den Italienske flådes kampdykkere. De er minimalistiske, maskuline og robuste og har en markant størrelse på alt fra 38-47mm i diameter (de skulle kunne aflæses i mørke på stor dybde når bomber skulle monteres på skibe og ubåde)

              En lækker ting at have på håndledet og ses meget sjældnere i gadebilledet end fx. Rolex og Omega.









              Nok OT :blush:

              Comment

              • ChrZacho
                Master Brewer
                • May 2007
                • 1580

                #22
                Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

                DAMM .. et sprødt ur ... så koster det vel det samme som en brugt Farrari?!?!
                Administrator på EspressoBar
                Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                Mazzer Kony Electronic

                Comment

                • Kjær
                  Grøn bønne
                  • Nov 2008
                  • 48

                  #23
                  Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

                  He he - i så fald vil jeg gerne lave en handel eller to hos din lokale brugtvognsforhandler.

                  Men det er sjovt nok også Panerai firmaet som laver Farrari urserien. (Det skulle jo være en Italiener)

                  Priserne er meget forskellige og det er modellerne også. De går fra det rimelige til langt over det ekstreme (præcis som med espressomaskiner). Mærket var et \"insidermærke\" i mange år, men har på det seneste fået en del eksponering efter via bla. verdensomsejlinger, arktiske ekspeditioner, og ikke mindst Sylverster Stalone som har fået sin egen serie og har dem på i alle hans film. Dette har selvfølgelig gjort at priserne eksploderede. :dry:

                  Comment

                  • OSB
                    Lysristet
                    • Apr 2008
                    • 120

                    #24
                    Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

                    Ha, syntes sgu nok men der er lidt refleksion på billedet. Dejligt ur. Har selv en billigere Schweizer, Zeno Pointer XL. Også automatik. Hmmm, Vi burde egentlig købe en la Pavoni istedet for:unsure: :laugh:
                    Vibiemme Domobar Jr ( Dual Boiler)
                    Mazzer Mini electronic b
                    Genecafe
                    58 mm konveks Motta tamper

                    Comment

                    • Skurken
                      Master Brewer
                      • Jun 2008
                      • 1985

                      #25
                      Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

                      OSB wrote:
                      Hvor meget vand bruger man lige. Min nuværende maskine har en tank på 2 L og den tømmer jeg ikke engang om ugen og kildevand er da den mindste udgift ved den her leg.
                      Ja, man skal selvfølgelig købe maskine efter sit behov. Det var også en mere generel observation - for nogle mennesker vil en maskine uden direkte vandtilslutning være helt irrelevant, andre synes det er ligegyldigt.

                      Jeg vil personligt foretrække at få min maskine direkte tilsluttet (selvom det ikke er gjort endnu), ikke for at at spare de par skillinger kildevand koster, men fordi det er fedt ikke at skulle tænke på at fylde tanken, købe kildevand osv. Nu bruger jeg så også en del mere vand ende det du nævner...
                      Mvh. Anders


                      Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

                      Comment

                      • RuneL
                        Espresso
                        • Jun 2007
                        • 576

                        #26
                        Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

                        Sonne wrote:
                        Jeg glæder mig til at høre mere om hvor temperaturstabil den er gennem et shot med så lille en brygkedel (0,5 l). Med mindre brygkedlen fødes gennem et rør igennem dampkedlen (HX-agtigt) trækker den jo koldt vand ind fra tanken under brygning. Er der nogen der ved om vandet til brygkedlen forvarmes gennem dampkedlen?
                        Da den ikke har PID vil det i såfald stille store krav til den mekaniske termostat. Hvis den fødes gennem et rør i dampkedel, vil dette selvfølgelig kun have effekt når dampkedlen er tændt.
                        Hej Sonne,

                        blot en kommentar til det med den relativt lille keddel, så kører DallaCorte med samme størrelse keddel i deres maskiner, og de opleves som fint stabile.
                        Jeg tror der ligger en del i hvordan den mekaniske konstruktion er udført. DC\'erne forvarmer ikke vandet på nogen måde.
                        Good, fast, cheap... Pick two!

                        Comment

                        • Sonne
                          Master Brewer
                          • Jul 2007
                          • 1641

                          #27
                          Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

                          RuneL wrote:
                          Jeg tror der ligger en del i hvordan den mekaniske konstruktion er udført.
                          Det tror jeg også du har ret i.
                          La Marzocco GS/3 AV
                          Mahlkönig K30 Vario
                          Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                          La Pavoni Professional
                          Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                          BLOG

                          Comment

                          • Kjær
                            Grøn bønne
                            • Nov 2008
                            • 48

                            #28
                            Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

                            Risteriet har forresten lige meldt ud at de billeder fra deres Milno tur hvor man ser Jr. udenbagbeklædning er af den tidlige model. Altså den HX model som Vibiemme oprindeligt arbejdede på. Efter mødet og udveksling af ideer fra kunder, forhandler og leverandør blev de som sagt enige om en dual boiler.

                            Jeg troede at de havde sat én stor 1,5L kedel ind og opdelt den i 2 halvdele. Men da ingen faktisk har set det indre af den endelige udgave er der også den mulighed at de har sat 2 enkeltstående kedler ind.

                            De regner med at få den i løbet af et par dage. Bliver spændende at få knægten hjem til brug mellem jul og nytår.

                            Meget spændt og glad.

                            Comment

                            • Kjær
                              Grøn bønne
                              • Nov 2008
                              • 48

                              #29
                              Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

                              Junior er nu pakket ud, men endnu ikke tændt eller placeret endeligt i det rigtige køkkenet. Har dog skudt en serie billeder så I kan få et indtryk af dette, en af de første i landet. Førstehåndsindtrykket er kun positivt. Kvalitetsmæssigt virker den til at være i i top. Tung (med vand bliver det vel 22-23kg) solid og robust og ikke det fjerneste slør eller knirken når man låser bajonetten fast. Steamarm og vandhane er i 360 graders kugleled og drejer fint og frit - faktisk er vandhanens kvalitet overraskende god og minder om en normal køkkenmodel.

                              Eneste minus indtil nu, og det er ikke noget med selve maskinen, er manualen. Den er oversat med en god portion Italiensk arrogance og er enkelte steder direkte sort og uden mening. Underholdende læsning og burde ikke være den store hindring for at betjene maskinen, men måske ikke så smart hvis det er ens allerførste maskine (ikke mit tilfælde).

                              Hot of the press :P
                              Påstår ikke at være en mesterfotograf, så både vinkler, lys og klarhed er ikke til en Pulitzer. Til gengæld har jeg taget en del! :laugh:

                              Photobucket vil sjovt nok ikke lade mig gå over 320X240 - men det går lige an.





































                              Comment

                              • bss
                                Mørkristet
                                • Jun 2008
                                • 314

                                #30
                                Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

                                Den ser godt nok lækker ud, tillykke med maskinen
                                Var inde for at købe bønner til julen hos risteriet, og der var der en inde efter en maskine, der blev jeg sku lidt misundelig. Hvis det dog bare var mig

                                Da jeg stadig kigger spændt på maskinen, i forhold til lidt opgradering i det nye år, må du meget gerne skrive om erfaringerne med den, og hvordan den kører
                                Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
                                Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

                                Comment

                                Working...
                                X