Nyt legetøj med go' steamer ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Anikje
    Grøn bønne
    • Feb 2017
    • 3

    Nyt legetøj med go' steamer ?

    Jeg leder efter en ny espressomaskine. Naturligvis skal den være i holdbar kvalitet og lave en go espresso. - Men, det jeg nu synes er sjovest at lege med er steameren.
    Hvilken/ hvilke maskiner kan i anbefale?
    Jeg har været ude i en Sage, men må indrømme at jeg er kørt lidt død i junglen.

    Umiddelbart foretrækker jeg en ny maskine, frem for en brugt, men primært pga. garantien. - Da min tidligere maskine har været en ganske uduelig dualit, som holdt op med at virke kort efter jeg købte den på dba.
    Hvad tænker I om det?

    Vh A
  • Alexpid
    Coffeeholic
    • Jan 2016
    • 1496

    #2
    Standard svar vil være en nuova simonelli Oscar. Den er en varmeveksler og kan steame og brygge samtidig og er ikke dyr fra ny og ret billig brugt

    Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
    Selvstændig hos Alex Kaffe.
    Udelukkende på eBar som privatperson

    Comment

    • kidcaffeine
      Espresso
      • Sep 2016
      • 585

      #3
      Oscar er nok et godt bud.. Hvad er budgettet?
      Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
      Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
      Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

      Comment

      • Anikje
        Grøn bønne
        • Feb 2017
        • 3

        #4
        Budgettet er relativt, men kan gå op til 12 eller mere - hvis det er en maskine jeg kan udvikle mig med, og kan have mig i mange mange mange år.

        Der må hellere end gerne være lidt legetøj over maskinen som helhed! Men, steameren er som sagt den vigtigste legetøjsdel pt., som (for min søns skyld :P ) også gerne skulle kunne trække mælkesukkeret ud og overkoge mælken til punktet af 'risengrød', når behovet for dét opstår. OG for gudsskyld ikke én som udvander mælken, med sjasket damp. - Altså med manuel temperaturstyring??

        Et plus ville i øvrigt være at den også havde varmtvands dispenser.
        Kværn har vi

        Comment

        • Alexpid
          Coffeeholic
          • Jan 2016
          • 1496

          #5
          12.000 kr?

          Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
          Selvstændig hos Alex Kaffe.
          Udelukkende på eBar som privatperson

          Comment

          • Rohr
            Mørkristet
            • Jan 2017
            • 449

            #6
            Oprindeligt indsendt af Anikje Se indlæg
            Kværn har vi
            Må man alligevel spørge hvilken kværn I har?
            Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
            Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
            Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
            Rister: Aillio Bullet
            Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
            Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
            Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
            Vand: Brita finest.

            Comment

            • Anikje
              Grøn bønne
              • Feb 2017
              • 3

              #7
              Ja 12.000,- (+) som max beløb.
              Af kværn har vi En brugt Mahlkönig Vario - den er fin nok, og altså ikke umiddelbart ikke en prioritering at få opgraderet.

              Comment

              • Chancen
                Espresso
                • Jun 2015
                • 688

                #8
                Til det budget ville jeg hvis du elsker uendeligt steam nappe den brugte NS Appia der er herinde. Har selv haft en og den stopper aldrig med at steame - 5 liters boiler!!



                Der kan ofte let arrangeres E-bar transport på tværs af bæltet.

                Comment

                • Rohr
                  Mørkristet
                  • Jan 2017
                  • 449

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Chancen Se indlæg
                  Til det budget ville jeg hvis du elsker uendeligt steam nappe den brugte NS Appia der er herinde. Har selv haft en og den stopper aldrig med at steame - 5 liters boiler!!



                  Der kan ofte let arrangeres E-bar transport på tværs af bæltet.
                  Det er et ret godt bud ja.
                  Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
                  Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
                  Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
                  Rister: Aillio Bullet
                  Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
                  Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
                  Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
                  Vand: Brita finest.

                  Comment

                  Working...
                  X