Anbefaling : Siemens, Saeco, Philips, Jura, Delonghi, Gaggia automatisk maskine ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • donnib
    Grøn bønne
    • Dec 2016
    • 8

    Anbefaling : Siemens, Saeco, Philips, Jura, Delonghi, Gaggia automatisk maskine ?

    Hej,
    Jeg har en automatisk maskine idag en Saeco Talea Touch som er godt træt så jeg trænger til at skifte den ud. Jeg synes den stadigvæk laver gode espressoer med rigtig fin creme. Jeg har aldrig kunne finde ud af at bruge skummeren, selvom jeg har prøvet rigtig mange gange og fulgt videoer og læst. Det blev bare aldrig til en god microfin skum. Det kan være det bare har været mig og ikke selve maskinen, synes bare jeg har gjort et ihærdigt forsøg. Jeg kan godt lide på min Saeco at jeg kan konfigurere de 3 profiler som temp, pre-brew, hvor meget kaffe og at den husker det.

    Jeg har nu kigget på en fuldautomatisk maskine. Min forældre har en Siemens EQ 6 Serie 700 som ser fin ud. Er nem at rense altså her mener jeg mælkedelen fordi den bare har en slange der stikker ned i kartonen og ingen andre store dele der skal rengøres. Jeg synes tilgengæld min Saeco som er 8år gammel laver bedre kaffe men det er svært at sige.

    Alle overstående mærker laver fuldautomatiske maskiner, jeg synes Delonghi PrimaDonna Elite ser rigtig lækker ud dog ser det lidt tidskrævende at rense den mælkedel.

    Jeg har allerede læst her på forum de forskellige emner der omhandler fuldautomatiske maskiner men jeg synes ikke jeg er blevet meget klogere hvilken vej man skal gå.

    /donnib
  • Alexpid
    Coffeeholic
    • Jan 2016
    • 1496

    #2
    Jeg tror ikke espressobar er overbefolket af superautomatiske maskiner. Personligt har jeg haft tre forskellige. En melitta cafeo, der ret hurtigt brød sammen, en saeco som din, der kørte en del år uden problemer og en jura c3 som kørte super godt og lavede en hæderligt kaffe.
    Selvstændig hos Alex Kaffe.
    Udelukkende på eBar som privatperson

    Comment

    • Ullum
      Mørkristet
      • Sep 2013
      • 401

      #3
      Vi har haft en Siemens Q7, magen til plastik skrammel skal man lede længe efter, vanskelig at rengøre og desuden skulle der jævnligt skiftes et eller andet.
      Købte en Gaggia Accademica også til 10000, den spiller bare, kvalteten af delene syntes også at virke mere robuste, lækkerhedsfaktoren er i det hele tage meget større
      Mvh ullum

      Comment

      • donnib
        Grøn bønne
        • Dec 2016
        • 8

        #4
        Den der Gaggia har jeg også hørt godt om men det er en gammel model mener jeg eller ?. Kender i andre steder man kan spørge til råds omkring fuldautomatiske maskiner.

        Comment

        • Ullum
          Mørkristet
          • Sep 2013
          • 401

          #5
          Ja det er en gammel model, tror den er udgået, men muligvis har de en nyere udgave
          Mvh ullum

          Comment

          • Alexpid
            Coffeeholic
            • Jan 2016
            • 1496

            #6
            Rigtig kaffe i Skanderborg har et stort udvalg

            Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
            Selvstændig hos Alex Kaffe.
            Udelukkende på eBar som privatperson

            Comment

            • donnib
              Grøn bønne
              • Dec 2016
              • 8

              #7
              Jeg har besluttet mig og bestilt en Siemens EQ9 S500 til 8250kr fra Tyskland. Nu må vi se hvordan den er

              Comment

              Working...
              X