Side 6 af 7 FørsteFørste ... 4567 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 68

Emne: La Marzocco Linea Mini mods

Mellemristet JesperOK's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2011
    Sted
    Valby
    jeg har da lavet lidt til diverse espresso maskiner

http://www.espressobar.dk/forums/sho...tampers/page19

http://www.espressobar.dk/forums/sho...ll=1#post94891

Det er lavet på eget værksted
    Rocket Evoluzione v2

Compak K10 ProBarista
    Sort Feldgrind

Behmor 1600

2. De følgende brugere har takket JesperOK for denne post:

buller1 (12. May 2019)

Mørkristet kidcaffeine's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2016
    Sted
    Valby
    Ja ok, det har du da i den grad styr på, ser det ud til

Skriver lige en pb
    Espresso: La Marzocco Linea Mini
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Comandante C40 Nitro
    Sort: Chemex, Aeropress, den der Bodum stempelkande som alle i verden har...

4. De følgende brugere har takket kidcaffeine for denne post:

Kaipay141274 (13. May 2019)

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
    Selvom jeg knuselsker min Linea Mini er der én ting, som altid har irriteret mig lidt - og det er, at man monterer komponenter af plastik på et premium produkt. Jeg tænker selvfølgelig på steam/hot water knobs, paddle og paddle group cover. Heldigvis er det noget, som man relativt nemt kan lave om på, og jeg har derfor været på jagt efter producenter af komponenter i en højere kvalitet.

6. De følgende brugere har takket Jack for denne post:

buller1 (11. June 2019)

Mellemristet Morten Müller's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2017
    Sted
    Svendborg
    Citer Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
    Ja, jeg har et sæt Paramount ben fra Artpresso monteret på min.

Fin proces, hurtig levering, kvaliteten er rigtig god. Men jeg er mindre begejstret for designet af deres paddles, så jeg overvejer at købe lidt fra Pantechnicon næste gang
    Vil evt gerne være med i fælles bestilling hvis du når så lang på et tidspunkt.

God sommer.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Med venlig hilsen Morten Müller (Svendborg)

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh
    Så fik jeg også brug for denne tråd

Tusind tak Krumbak for at starte den op med en fin mod oversigt som jeg har fulgt slavisk!
    Jeg får Lineamanden på besøg en af dagene med lidt sager så den kan tilsluttes fast vand

Der er to ting jeg godt kunne tænke mig at komme videre med:

1) Noget bedre pre-infusion end det sølle 1-2 sek. den giver. Ud over selvfølgelig den super lækre EP løsning (Electronic Paddle) med en gearmotor der er nogen der nørder med, er det bedste jeg har set ind til videre at bruge et pre-infusion chamber som til en La Spaz mini Vivaldi. Kræver bare et t-stykke....

2) Udskifte de lidt kedelige plasthåndtag og gruppe cover med noget pænere i valnød - men hold da k.... nogle vilde priser (tak for links Kidcaffeine)
    Venligste hilsner, Steffen
    kafferist.dk

Espro: Decent DE1PRO+, LM Linea Mini, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T, Salg: La Spaz Vivaldi II m. web-styring og lys
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, Bruer ColdBrew, MK EK43 SSP, MK Guatemala, Wilfa Uniform SSP, Feldgrind
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar, SKALE2, Brewista smart scale, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

9. De følgende 2 brugere siger tak til Lav for denne post:

buller1 (6 dage siden),Thier79dk (1 uge siden)

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af Lav Se indlæg
    1) Noget bedre pre-infusion end det sølle 1-2 sek. den giver. Ud over selvfølgelig den super lækre EP løsning (Electronic Paddle) med en gearmotor der er nogen der nørder med, er det bedste jeg har set ind til videre at bruge et pre-infusion chamber som til en La Spaz mini Vivaldi. Kræver bare et t-stykke....

Den er jo super velegnet til Slayer mod

har du set den her

Navn:  4 IMG_0182-675x408.jpg
Visninger: 105
Størrelse:  30,4 KB

Navn:  9 20181116-DSC_5002.jpg
Visninger: 107
Størrelse:  79,4 KB

Det hele starter her og 5 sider frem
    http://www.shawndo.com/2016/06/25/fl...cation-part-01

Tror jeg er mere til flow profile end pressure profil m/ gear pump, der er en langhåret tråd på Kaffenetz m/ Slayer og Strada.. hvor jeg syntes Slayer vinder
    Slayer shot vs 9 bar
    https://www.instagram.com/p/vG-Shliy68/?hl=en
    Senest redigeret af Jack : 1 uge siden kl. 13:37
    Pictures (or it didn't happen)

11. De følgende brugere har takket Jack for denne post:

Lhenrik (6 dage siden)

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    Den er jo super velegnet til Slayer mod
    Sorry jeg læste tråden som GS/3 ha ha.. men men måske kan i bruge det til noget alligevel

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    For at holde sporet, er her en ligende fin Linea mini tråd

La Marzocco Linea Mini shot timer, automatic backflushing and flow profiling mods
    https://www.home-barista.com/repairs...t48520-10.html

Navn:  29590_lm_valve.jpg
Visninger: 116
Størrelse:  33,1 KB

14. De følgende brugere har takket Jack for denne post:

buller1 (6 dage siden)

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh
    Ja Jack, jeg kan godt se at der sker en masse spændende ting og tak for info - det er ret imponerende hvad han/de har lavet om....

I mit tilfælde har jeg allerede en Decent DE1PRO der kan alt man kunne tænke sig med flow og pressure profiling - det bruger jeg den til

Linea'en vil jeg gerne have bliver "verdens bedste" analoge arbejdshest og der synes jeg den mangler lidt på pre-infusion siden og så en lille diskret shot timer hvis ikke jeg bare køber den Acaia Lunar ramme man kan indbygge i risten så den ligger flush med overfladen.
    Venligste hilsner, Steffen
    kafferist.dk

Espro: Decent DE1PRO+, LM Linea Mini, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T, Salg: La Spaz Vivaldi II m. web-styring og lys
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, Bruer ColdBrew, MK EK43 SSP, MK Guatemala, Wilfa Uniform SSP, Feldgrind
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar, SKALE2, Brewista smart scale, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

16. De følgende 2 brugere siger tak til Lav for denne post:

Jack (6 dage siden),kidcaffeine (6 dage siden)

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af Lav Se indlæg
    Ja Jack, jeg kan godt se at der sker en masse spændende ting og tak for info - det er ret imponerende hvad han/de har lavet om....

I mit tilfælde har jeg allerede en Decent DE1PRO der kan alt man kunne tænke sig med flow og pressure profiling - det bruger jeg den til

Linea'en vil jeg gerne have bliver "verdens bedste" analoge arbejdshest og der synes jeg den mangler lidt på pre-infusion siden og så en lille diskret shot timer hvis ikke jeg bare køber den Acaia Lunar ramme man kan indbygge i risten så den ligger flush med overfladen.
    Man kan ikke sige du går ned på udstyr tænkte, du måske var blevet træt af Decent, jeg var også tæt på at bestille en, men syntes det er underligt den ikke har en rigtig boiler (og nu er prisen også stedet en hel del)
    forstår godt, hvad som du mener, din Decent kan jo det hele

Fin Lunar ramme, men bliver det ikke træls (på jysk) i længden at flushe oven i den når den ikke er "waterproof" men kun "water resistant"

Flow modet i #58 er samme som slayer kalder for prebrew (sikker på du er klar over det ) kunne det ikke være et fint pre-infusion mod? (heller ingen som siger det skal være med den små dyre 180€ swagelok needle valve)
    Her er en som har monteret en secound OPV i stedet for flow mod, men det vil virke lidt på samme måde (med omskifteren / solenoid valve) https://www.youtube.com/watch?v=UTLZ...6&index=5&t=0s

Jeg har selv Bianca-fy på min, syntes flowet kørte mærkelig, indtil jeg så Slayer shot vs 9 bar, som jeg postede i #56, så gav det pludseligt mening, selv om det virker ulogisk
    Senest redigeret af Jack : 6 dage siden kl. 17:02

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •