La Marzocco Linea Mini mods

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Thier79dk
    Mørkristet
    • Aug 2014
    • 333

    Nogen der ved jeg købe denne slange? Det er til vandtilførslen min min mini. Vil gerne skifte den.




    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment

    • Bundgaard
      Mellemristet
      • Oct 2014
      • 152

      Oprindeligt indsendt af Thier79dk Se indlæg
      Nogen der ved jeg købe denne slange? Det er til vandtilførslen min min mini. Vil gerne skifte den.




      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Det der ser mærkeligt ud, du skal nok undersøge om dine kontraventiler har sat sig. Jeg havde lidt kaffe snask som løb retur da begge mine kontraventiler havde sat sig. Jeg kunne dog rense slangen.

      Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk

      Comment

      • Thier79dk
        Mørkristet
        • Aug 2014
        • 333

        Ok. Det ved jeg ikke lige hvordan og hvor. Men ja det er lidt underligt med snask. Tak for råd.

        Vil dog gerne stadig skifte slangen da den er brændt lidt ved at røre ved varmelegeme.


        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          Vil man gå all in er her et nyt kit fra Titus, men det er helt sikkert ikke gratis

          Citat fra FB

          Titus grinding is at Titus Grinding Manufactory.
          21 hrs · Stolberg, Germany ·
          Linea Mini with Strada gear pump.
          This just needs the final dial under the potentiometer.
          Adjust one pressure or go the whole range.

          Kit includes
          Genuine Fluid’o’tech series geared pump and motor, genuine LM hydraulic circuit components, custom electrical components, integration wiring loom, custom mounting bracket and a engraved stainless reference dial.
          Description
          Potentiometer controlled gear pump system. The system allows the freedom to adjust extraction pressure during any stage of the extraction time. The espresso can be adjusted manually via the potentiometer, changing the flavour characteristics, balance and acidy of the final espresso. The configuration also allows the user to set the machine at a constant pressure for a series of espresso’s, ideal when calibrating the grind to achieve the prefect extraction yield and extraction percentage of any coffee. The retro fit kit can be installed and ready to use in 1 1/2 hrs, only one hole needs to be drilled for the potentiometer. The electrical components are internally surface mounted using magnetic pads and the geared pump is mounted to an unused upper boiler threaded boss. Each kit will include a step by step installation guide.

          Click image for larger version

Name:	mini titus.jpg
Views:	1
Size:	66,6 KB
ID:	231438
          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • HenrikP
            Master Brewer
            • Jul 2008
            • 1593

            Oprindeligt indsendt af Bundgaard Se indlæg
            Det der ser mærkeligt ud, du skal nok undersøge om dine kontraventiler har sat sig. Jeg havde lidt kaffe snask som løb retur da begge mine kontraventiler havde sat sig. Jeg kunne dog rense slangen.

            Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk


            Vil være mit bud.


            Sent from my iPad using Tapatalk
            Henrik Palshøj

            Comment

            • Bundgaard
              Mellemristet
              • Oct 2014
              • 152

              Oprindeligt indsendt af Thier79dk Se indlæg
              Ok. Det ved jeg ikke lige hvordan og hvor. Men ja det er lidt underligt med snask. Tak for råd.

              Vil dog gerne stadig skifte slangen da den er brændt lidt ved at røre ved varmelegeme.


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Underligt på min maskine er det rør ik i nærheden af kedlen eller varmelegemet.
              Hvis dit manometer dropper under 3bar eller hvis der kommer luft ud når du flusher kunne det godt tyde på at en eller flere af dine kontraventiler har sat sig. Så sender den varmt vand fra kedlen tilbage igennem pumpen og ned i tanken. Pumpen kan ikke lide varmt vand.

              Når du har skiftet slangen, så holde øje og se om der kommer varmt vand retur.

              På min havde 2 ud af 3 kontraventiler sat sig.



              Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
              Last edited by Bundgaard; 24. November 2019, 19:02.

              Comment

              • Bundgaard
                Mellemristet
                • Oct 2014
                • 152

                Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                Vil man gå all in er her et nyt kit fra Titus, men det er helt sikkert ikke gratis

                Citat fra FB

                Titus grinding is at Titus Grinding Manufactory.
                21 hrs · Stolberg, Germany ·
                Linea Mini with Strada gear pump.
                This just needs the final dial under the potentiometer.
                Adjust one pressure or go the whole range.

                Kit includes
                Genuine Fluid’o’tech series geared pump and motor, genuine LM hydraulic circuit components, custom electrical components, integration wiring loom, custom mounting bracket and a engraved stainless reference dial.
                Description
                Potentiometer controlled gear pump system. The system allows the freedom to adjust extraction pressure during any stage of the extraction time. The espresso can be adjusted manually via the potentiometer, changing the flavour characteristics, balance and acidy of the final espresso. The configuration also allows the user to set the machine at a constant pressure for a series of espresso’s, ideal when calibrating the grind to achieve the prefect extraction yield and extraction percentage of any coffee. The retro fit kit can be installed and ready to use in 1 1/2 hrs, only one hole needs to be drilled for the potentiometer. The electrical components are internally surface mounted using magnetic pads and the geared pump is mounted to an unused upper boiler threaded boss. Each kit will include a step by step installation guide.

                [ATTACH=CONFIG]14738[/ATTACH]
                Det manometer som de har monteret vil det ikke vise de samme som det originale? Men det er selvfølgelig nemmere at aflæse.

                Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk

                Comment

                • Jack
                  Master Brewer
                  • Feb 2016
                  • 2575

                  Oprindeligt indsendt af Bundgaard Se indlæg
                  Det manometer som de har monteret vil det ikke vise de samme som det originale? Men det er selvfølgelig nemmere at aflæse.

                  Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
                  Det skal du ikke ta for givet, det kommer helt an på hvor det org. manometer måler fra. for eks på en Bianca viser manometeret det rigtige tryk i gruppehovedet som fint kan være 2 bar selv og det orginale viser 9 Bar.
                  det vil kræve noget mere indsigt i hvordan maskinen og kittet er sat sammen, Frank Durra (Titus) plejer ikke at sjuske og overlade noget til tilfældighederne
                  Pictures (or it didn't happen)

                  Comment

                  • Morten Müller
                    Administrator
                    • Apr 2017
                    • 208

                    Hej Thier79dk

                    Jeg tror og håber på at det bare er din silikoneslange som er blevet mørk af varmen fra stemkedlen. Som Jack er inde på skal du nok holde øje med om pumpen bliver varm når du har fået en ny slange monteret.

                    Men når det er sagt, så har jeg fornyligt gjort mig en noget foruroligende opdagelse med de selv samme kontraventiler som her omtales i posten. De er nemlig også monteret i en LM GS3 mp som jeg pt har stående privat. Min maskine er købt brugt og er fra 2012. Jeg vidste godt lidt før jeg opkøbte espressomaskine ved et dødsbo at klemmen havde givet den en grundig tur tilbage i julen 2017, men har alligevel haft lyst til selv at gå lidt hårde til værks omkrig Servics på selve apparatet, så da maskinen fornyelig begyndte sige sjove lyde fra the-vand siden, og sporadisk mistede tryk under bryg måtte tiden jo være inde til at tage et kik på det.

                    Jeg fandt hurtigt ud af at de fleste kontraventiler ikke virkede korrekt, men snart være var at låseskiverne på bagsiden af stemplet var forsvundet helt eller delvist brækket af, dvs stål stumper er komme ud i the-vands systemet.

                    Jeg mistænker at låseskiverne kan være lavet af A2 rustfristål og ikke syrefast 316 som jo er uopslideligt og ikke porøst som almindelig rustfri stål. Problemet kan måske opstå da stemplet i kontraventilen er bevægelig, og det tror jeg ikke at A2 kan holde til i længden. Jeg er derfor på jagt efter syrefast 316 låseskiver da jeg nægter at betal næsten 400,- kr for en nye kontraventil når o-ring og låseskive kan tilkøbes seperat uden om LM, jeg mindes også at det er 6 stk kontraventiler i systemet så et Servics-kit til et par hundred kroner er nok at fortrække her (;



                    Sent from my iPhone using Tapatalk

                    Comment

                    • Bundgaard
                      Mellemristet
                      • Oct 2014
                      • 152

                      Oprindeligt indsendt af Morten Müller Se indlæg
                      Hej Thier79dk

                      Jeg tror og håber på at det bare er din silikoneslange som er blevet mørk af varmen fra stemkedlen. Som Jack er inde på skal du nok holde øje med om pumpen bliver varm når du har fået en ny slange monteret.

                      Men når det er sagt, så har jeg fornyligt gjort mig en noget foruroligende opdagelse med de selv samme kontraventiler som her omtales i posten. De er nemlig også monteret i en LM GS3 mp som jeg pt har stående privat. Min maskine er købt brugt og er fra 2012. Jeg vidste godt lidt før jeg opkøbte espressomaskine ved et dødsbo at klemmen havde givet den en grundig tur tilbage i julen 2017, men har alligevel haft lyst til selv at gå lidt hårde til værks omkrig Servics på selve apparatet, så da maskinen fornyelig begyndte sige sjove lyde fra the-vand siden, og sporadisk mistede tryk under bryg måtte tiden jo være inde til at tage et kik på det.

                      Jeg fandt hurtigt ud af at de fleste kontraventiler ikke virkede korrekt, men snart være var at låseskiverne på bagsiden af stemplet var forsvundet helt eller delvist brækket af, dvs stål stumper er komme ud i the-vands systemet.

                      Jeg mistænker at låseskiverne kan være lavet af A2 rustfristål og ikke syrefast 316 som jo er uopslideligt og ikke porøst som almindelig rustfri stål. Problemet kan måske opstå da stemplet i kontraventilen er bevægelig, og det tror jeg ikke at A2 kan holde til i længden. Jeg er derfor på jagt efter syrefast 316 låseskiver da jeg nægter at betal næsten 400,- kr for en nye kontraventil når o-ring og låseskive kan tilkøbes seperat uden om LM, jeg mindes også at det er 6 stk kontraventiler i systemet så et Servics-kit til et par hundred kroner er nok at fortrække her (;



                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      Mener kun der sidder 3 på en mini som har med brygge og kedle påfyldning.
                      Låsen har ikke været et problem for mig. Dog virker det til at rensning kun forlænger levetiden kortvarigt. Mine kontraventiler har sat sig 3 gange på et år. Maskinen har kun kørt bestprotect vand. Jeg har ikke fundet spor af kalk andre steder i maskinen, dog var der hvid og sort afsætning i kontraventilerne, så der bliver afvasket et eller andet et sted fra.

                      Hvor har du fundet et rep. Sæt til kontraventilerne?


                      Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk

                      Comment

                      • Morten Müller
                        Administrator
                        • Apr 2017
                        • 208

                        Oprindeligt indsendt af Bundgaard Se indlæg
                        Mener kun der sidder 3 på en mini som har med brygge og kedle påfyldning.
                        Låsen har ikke været et problem for mig. Dog virker det til at rensning kun forlænger levetiden kortvarigt. Mine kontraventiler har sat sig 3 gange på et år. Maskinen har kun kørt bestprotect vand. Jeg har ikke fundet spor af kalk andre steder i maskinen, dog var der hvid og sort afsætning i kontraventilerne, så der bliver afvasket et eller andet et sted fra.

                        Hvor har du fundet et rep. Sæt til kontraventilerne?


                        Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
                        Der lyder underligt at de skulle sætte sig fast så hurtigt, det er jo ikke meningen?!

                        Jeg er ved at sammensætte et rep-kit selv. Har kontakt til til et firma her på Fyn som nærmest kan fremtrylle alt inden for div pakninger og o-ringe. De har alle standart størrelse på lager af Epdm og viton o-ringe osv.
                        Desværre er de fødevare godkendte viton o-ringe skaffevare, så de er ved at få priser hjem på dem jeg skal bruge.

                        Låsering ( Din 472 ) vil jeg også se om er muligt at få fat på i syrefast 316 stål, men jeg tro ikke det bliver muligt. Indtil nu har jeg kun kunne finde A2 desværre. Jeg vil genbruge stempel og fjeder. Jeg vil som udgangspunkt servicerer alle kontraventiler på maskine og teste dem alle grundigt inden jeg samler.

                        Jeg skal nok give heds up når jeg er kommet så langt [emoji106]




                        Sent from my iPhone using Tapatalk

                        Comment

                        • Bundgaard
                          Mellemristet
                          • Oct 2014
                          • 152

                          Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                          Det skal du ikke ta for givet, det kommer helt an på hvor det org. manometer måler fra. for eks på en Bianca viser manometeret det rigtige tryk i gruppehovedet som fint kan være 2 bar selv og det orginale viser 9 Bar.
                          det vil kræve noget mere indsigt i hvordan maskinen og kittet er sat sammen, Frank Durra (Titus) plejer ikke at sjuske og overlade noget til tilfældighederne
                          Det originale manometer sidder i en krydssamling ved tilgangen til brygkedlen. Jeg vil gætte at Titus manometeret er monteret ved drænet i brygkedlen. Så tænker de viser mere eller mindre det samme.
                          Men tænker det er en god placering ift aflæsning, som standard er ret dårlig.

                          Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk

                          Comment

                          • Bundgaard
                            Mellemristet
                            • Oct 2014
                            • 152

                            Oprindeligt indsendt af Morten Müller Se indlæg
                            Der lyder underligt at de skulle sætte sig fast så hurtigt, det er jo ikke meningen?!

                            Jeg er ved at sammensætte et rep-kit selv. Har kontakt til til et firma her på Fyn som nærmest kan fremtrylle alt inden for div pakninger og o-ringe. De har alle standart størrelse på lager af Epdm og viton o-ringe osv.
                            Desværre er de fødevare godkendte viton o-ringe skaffevare, så de er ved at få priser hjem på dem jeg skal bruge.

                            Låsering ( Din 472 ) vil jeg også se om er muligt at få fat på i syrefast 316 stål, men jeg tro ikke det bliver muligt. Indtil nu har jeg kun kunne finde A2 desværre. Jeg vil genbruge stempel og fjeder. Jeg vil som udgangspunkt servicerer alle kontraventiler på maskine og teste dem alle grundigt inden jeg samler.

                            Jeg skal nok give heds up når jeg er kommet så langt [emoji106]




                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            Tror der er pakningerne der muligvis er dårlige. Men jeg er lidt for nærig til at give den pris Mekka skulle have for en ny.

                            Skriv endelig hvis får lavet et rep sæt, så kunne jeg godt aftage 6sæt.


                            Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk

                            Comment

                            • Hegnet
                              Mørkristet
                              • Sep 2017
                              • 387

                              Jeg overså denne nyhed fra HOST 2019: LM lancerer et IoT-modul, der er beregnet til at kunne retrofittes på LMLM. Man kan via en app derved kontrollere forskellige maskin-parametre. Folk, der har besøgt LM, hævder, at det inkluderer at kunne kontrollere præ-infusion via app. Det ville være oplagt at kunne kontrollere og skemalægge on/off af maskinen remote.

                              LINEA MINI APP

                              To provide an infrastructure that enhances communication, coffee culture, guidance and preventive maintenance, La Marzocco is developing an app where visitors on-booth can preview functionalities such as user-profiling, data display, programmable machine settings, on/off remote control, cleansing & maintenance statistics, news, tutorials and FAQs.

                              DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                              MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                              Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                              Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                              Comment

                              • Morten Müller
                                Administrator
                                • Apr 2017
                                • 208

                                Oprindeligt indsendt af Bundgaard Se indlæg
                                Tror der er pakningerne der muligvis er dårlige. Men jeg er lidt for nærig til at give den pris Mekka skulle have for en ny.

                                Skriv endelig hvis får lavet et rep sæt, så kunne jeg godt aftage 6sæt.


                                Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
                                Det går lidt langsomt her, men fik endelig finger i fødevaregodkendt viton o-ringe og nye låseskiver. Låseskiver fås ikke i syrefast stål som jeg ellers søger efter, da de ikke er kan fjedre, derfor A2

                                Nu er de først kontraventiler serviceret til lav kost frem for nye (;




                                Sent from my iPhone using Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X