La Marzocco Linea Mini mods

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kidcaffeine
    Espresso
    • Sep 2016
    • 585

    #46
    Selvom jeg knuselsker min Linea Mini er der én ting, som altid har irriteret mig lidt - og det er, at man monterer komponenter af plastik på et premium produkt. Jeg tænker selvfølgelig på steam/hot water knobs, paddle og paddle group cover. Heldigvis er det noget, som man relativt nemt kan lave om på, og jeg har derfor været på jagt efter producenter af komponenter i en højere kvalitet.

    Specht Design:
    https://spechtdesign.com.au/?s=linea

    Pantechnicon Design:
    https://www.pantechnicondesign.com/c...cco-linea-mini

    Artpresso Design:
    https://www.artpressodesign.com/

    Hvis der absolut ingen bund er i tegnebogen, har jeg også set, at man kan man få Titus til at specialfremstille nogle komponenter.

    Det er dem, jeg har kunne finde indtil videre. Er der andre, som jeg har overset? Og er der nogen holdninger til, hvem der laver det bedste arbejde?
    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

    Comment

    • Morten Müller
      Administrator
      • Apr 2017
      • 208

      #47
      Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
      Selvom jeg knuselsker min Linea Mini er der én ting, som altid har irriteret mig lidt - og det er, at man monterer komponenter af plastik på et premium produkt. Jeg tænker selvfølgelig på steam/hot water knobs, paddle og paddle group cover. Heldigvis er det noget, som man relativt nemt kan lave om på, og jeg har derfor været på jagt efter producenter af komponenter i en højere kvalitet.

      Specht Design:
      https://spechtdesign.com.au/?s=linea

      Pantechnicon Design:
      https://www.pantechnicondesign.com/c...cco-linea-mini

      Artpresso Design:
      https://www.artpressodesign.com/

      Hvis der absolut ingen bund er i tegnebogen, har jeg også set, at man kan man få Titus til at specialfremstille nogle komponenter.

      Det er dem, jeg har kunne finde indtil videre. Er der andre, som jeg har overset? Og er der nogen holdninger til, hvem der laver det bedste arbejde?
      Fine links!

      Har du benytte dig af nogle af dem i nu?

      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Last edited by Morten Müller; 14. January 2021, 18:50.

      Comment

      • kidcaffeine
        Espresso
        • Sep 2016
        • 585

        #48
        Ja, jeg har et sæt Paramount ben fra Artpresso monteret på min.

        Fin proces, hurtig levering, kvaliteten er rigtig god. Men jeg er mindre begejstret for designet af deres paddles, så jeg overvejer at købe lidt fra Pantechnicon næste gang
        Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
        Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
        Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

        Comment

        • JesperOK
          Mellemristet
          • Feb 2011
          • 211

          #49
          Hvis du selv har nogle idéer til et design, kunne vi se om de kan lade sig gøre. Hvis jeg ikke husker galt, er det ikke så svært at montere delene.
          Rocket Evoluzione v2

          Compak K10 ProBarista
          Sort Feldgrind

          Behmor 1600

          Comment

          • kidcaffeine
            Espresso
            • Sep 2016
            • 585

            #50
            Er det noget du har evner indenfor? Eller tænker du på at få det lavet i byen et sted? Tror montering er relativt enkel ja
            Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
            Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
            Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

            Comment

            • JesperOK
              Mellemristet
              • Feb 2011
              • 211

              #51
              jeg har da lavet lidt til diverse espresso maskiner





              Det er lavet på eget værksted
              Rocket Evoluzione v2

              Compak K10 ProBarista
              Sort Feldgrind

              Behmor 1600

              Comment

              • kidcaffeine
                Espresso
                • Sep 2016
                • 585

                #52
                Ja ok, det har du da i den grad styr på, ser det ud til

                Skriver lige en pb
                Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                Comment

                • Jack
                  Master Brewer
                  • Feb 2016
                  • 2575

                  #53
                  Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
                  Selvom jeg knuselsker min Linea Mini er der én ting, som altid har irriteret mig lidt - og det er, at man monterer komponenter af plastik på et premium produkt. Jeg tænker selvfølgelig på steam/hot water knobs, paddle og paddle group cover. Heldigvis er det noget, som man relativt nemt kan lave om på, og jeg har derfor været på jagt efter producenter af komponenter i en højere kvalitet.
                  Pictures (or it didn't happen)

                  Comment

                  • Morten Müller
                    Administrator
                    • Apr 2017
                    • 208

                    #54
                    Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
                    Ja, jeg har et sæt Paramount ben fra Artpresso monteret på min.

                    Fin proces, hurtig levering, kvaliteten er rigtig god. Men jeg er mindre begejstret for designet af deres paddles, så jeg overvejer at købe lidt fra Pantechnicon næste gang
                    Vil evt gerne være med i fælles bestilling hvis du når så lang på et tidspunkt.

                    God sommer.


                    Sent from my iPhone using Tapatalk

                    Comment

                    • Lav
                      Coffeeholic
                      • Dec 2014
                      • 1213

                      #55
                      Så fik jeg også brug for denne tråd

                      Tusind tak Krumbak for at starte den op med en fin mod oversigt som jeg har fulgt slavisk!
                      Jeg får Lineamanden på besøg en af dagene med lidt sager så den kan tilsluttes fast vand

                      Der er to ting jeg godt kunne tænke mig at komme videre med:

                      1) Noget bedre pre-infusion end det sølle 1-2 sek. den giver. Ud over selvfølgelig den super lækre EP løsning (Electronic Paddle) med en gearmotor der er nogen der nørder med, er det bedste jeg har set ind til videre at bruge et pre-infusion chamber som til en La Spaz mini Vivaldi. Kræver bare et t-stykke....

                      2) Udskifte de lidt kedelige plasthåndtag og gruppe cover med noget pænere i valnød - men hold da k.... nogle vilde priser (tak for links Kidcaffeine)
                      Venligste hilsner, Steffen

                      Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                      Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                      Sort:
                      Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                      Rister: 2x
                      Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                      Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                      Comment

                      • Jack
                        Master Brewer
                        • Feb 2016
                        • 2575

                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Lav Se indlæg
                        1) Noget bedre pre-infusion end det sølle 1-2 sek. den giver. Ud over selvfølgelig den super lækre EP løsning (Electronic Paddle) med en gearmotor der er nogen der nørder med, er det bedste jeg har set ind til videre at bruge et pre-infusion chamber som til en La Spaz mini Vivaldi. Kræver bare et t-stykke....


                        Den er jo super velegnet til Slayer mod

                        har du set den her

                        Click image for larger version

Name:	4 IMG_0182-675x408.jpg
Views:	1
Size:	30,4 KB
ID:	231319

                        Click image for larger version

Name:	9 20181116-DSC_5002.jpg
Views:	1
Size:	79,4 KB
ID:	231318

                        Det hele starter her og 5 sider frem


                        Tror jeg er mere til flow profile end pressure profil m/ gear pump, der er en langhåret tråd på Kaffenetz m/ Slayer og Strada.. hvor jeg syntes Slayer vinder
                        Slayer shot vs 9 bar
                        Last edited by Jack; 12. August 2019, 13:37.
                        Pictures (or it didn't happen)

                        Comment

                        • Jack
                          Master Brewer
                          • Feb 2016
                          • 2575

                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                          Den er jo super velegnet til Slayer mod
                          Sorry jeg læste tråden som GS/3 ha ha.. men men måske kan i bruge det til noget alligevel
                          Pictures (or it didn't happen)

                          Comment

                          • Jack
                            Master Brewer
                            • Feb 2016
                            • 2575

                            #58
                            For at holde sporet, er her en ligende fin Linea mini tråd

                            La Marzocco Linea Mini shot timer, automatic backflushing and flow profiling mods


                            Click image for larger version

Name:	29590_lm_valve.jpg
Views:	1
Size:	33,1 KB
ID:	231320
                            Pictures (or it didn't happen)

                            Comment

                            • Lav
                              Coffeeholic
                              • Dec 2014
                              • 1213

                              #59
                              Ja Jack, jeg kan godt se at der sker en masse spændende ting og tak for info - det er ret imponerende hvad han/de har lavet om....

                              I mit tilfælde har jeg allerede en Decent DE1PRO der kan alt man kunne tænke sig med flow og pressure profiling - det bruger jeg den til

                              Linea'en vil jeg gerne have bliver "verdens bedste" analoge arbejdshest og der synes jeg den mangler lidt på pre-infusion siden og så en lille diskret shot timer hvis ikke jeg bare køber den Acaia Lunar ramme man kan indbygge i risten så den ligger flush med overfladen.
                              Venligste hilsner, Steffen

                              Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                              Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                              Sort:
                              Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                              Rister: 2x
                              Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                              Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                              Comment

                              • Jack
                                Master Brewer
                                • Feb 2016
                                • 2575

                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Lav Se indlæg
                                Ja Jack, jeg kan godt se at der sker en masse spændende ting og tak for info - det er ret imponerende hvad han/de har lavet om....

                                I mit tilfælde har jeg allerede en Decent DE1PRO der kan alt man kunne tænke sig med flow og pressure profiling - det bruger jeg den til

                                Linea'en vil jeg gerne have bliver "verdens bedste" analoge arbejdshest og der synes jeg den mangler lidt på pre-infusion siden og så en lille diskret shot timer hvis ikke jeg bare køber den Acaia Lunar ramme man kan indbygge i risten så den ligger flush med overfladen.
                                Man kan ikke sige du går ned på udstyr tænkte, du måske var blevet træt af Decent, jeg var også tæt på at bestille en, men syntes det er underligt den ikke har en rigtig boiler (og nu er prisen også stedet en hel del)
                                forstår godt, hvad som du mener, din Decent kan jo det hele

                                Fin Lunar ramme, men bliver det ikke træls (på jysk) i længden at flushe oven i den når den ikke er "waterproof" men kun "water resistant"

                                Flow modet i #58 er samme som slayer kalder for prebrew (sikker på du er klar over det ) kunne det ikke være et fint pre-infusion mod? (heller ingen som siger det skal være med den små dyre 180€ swagelok needle valve)
                                Her er en som har monteret en secound OPV i stedet for flow mod, men det vil virke lidt på samme måde (med omskifteren / solenoid valve) https://www.youtube.com/watch?v=UTLZ...6&index=5&t=0s

                                Jeg har selv Bianca-fy på min, syntes flowet kørte mærkelig, indtil jeg så Slayer shot vs 9 bar, som jeg postede i #56, så gav det pludseligt mening, selv om det virker ulogisk
                                Last edited by Jack; 13. August 2019, 17:02.
                                Pictures (or it didn't happen)

                                Comment

                                Working...
                                X