Ny OCD tool

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rohr
    Mørkristet
    • Jan 2017
    • 449

    #31
    Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
    Nogen der skal til England ;o) der er fri fragt til England
    Der er også fri fragt til Danmark på alle dem som er fra Kina, som jeg har fået, og stadig uden moms, fordi de sender den som gave.
    Altså 140 kr stk inkl. forsendelsen (som jo er gratis)
    Last edited by Rohr; 18. March 2017, 23:56.
    Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
    Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
    Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
    Rister: Aillio Bullet
    Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
    Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
    Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
    Vand: Brita finest.

    Comment

    • Coffee makes the world go
      Master Brewer
      • Jan 2010
      • 5082

      #32
      Oprindeligt indsendt af Rohr Se indlæg
      Der er også fri fragt til Danmark på alle dem som er fra Kina, som jeg har fået, og stadig uden moms, fordi de sender den som gave.
      Altså 140 kr stk inkl. forsendelsen (som jo er gratis)
      Den er jo ikke en gave ;o)

      at du så ikke betaler moms , det er fordi du laver told og momsbedrag

      havde du købt den til 80 kr + 60 for forsendelse, havde det været fuldt lovligt

      fri fragt findes ikke , nogen betaler den jo ;o) mon det ikke altid i sidste ende ER kunden ;o)
      http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

      Comment

      • Rohr
        Mørkristet
        • Jan 2017
        • 449

        #33
        Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
        Den er jo ikke en gave ;o)

        at du så ikke betaler moms , det er fordi du laver told og momsbedrag

        havde du købt den til 80 kr + 60 for forsendelse, havde det været fuldt lovligt

        fri fragt findes ikke , nogen betaler den jo ;o) mon det ikke altid i sidste ende ER kunden ;o)
        Jeg betalte i hvert fald 138 kr
        Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
        Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
        Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
        Rister: Aillio Bullet
        Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
        Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
        Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
        Vand: Brita finest.

        Comment

        • victorbruun94
          Mellemristet
          • Jun 2016
          • 221

          #34
          Lige et lille follow-up:


          Som I kan se, blev det et wedge tool. Jeg skal lige have limet en top på, men ellers er det sådan set færdigt. Snittet imellem de to dele blev skævt, hvilket var rigtig irriterende, men det er der ikke så meget at gøre ved.

          Hele processen har været vildt spændende og jeg har helt sikkert tænkt mig at gøre det igen

          Sendt fra min D5803 med Tapatalk

          Comment

          • victorbruun94
            Mellemristet
            • Jun 2016
            • 221

            #35
            Jeg glemte lige at skrive: jeg har brugt det her til morgen og synes faktisk at jeg fik en rigtig god espresso. Som jeg ser det, er den største fordel at det bliver MEGET lettere at tamper lige.

            Sendt fra min D5803 med Tapatalk

            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #36
              Oprindeligt indsendt af victorbruun94 Se indlæg
              Lige et lille follow-up:

              Som I kan se, blev det et wedge tool. Jeg skal lige have limet en top på, men ellers er det sådan set færdigt. Snittet imellem de to dele blev skævt, hvilket var rigtig irriterende, men det er der ikke så meget at gøre ved.

              Hele processen har været vildt spændende og jeg har helt sikkert tænkt mig at gøre det igen

              Sendt fra min D5803 med Tapatalk
              Det ser rigtigt godt ud, flot arbejde og tak fordi du deler med os.. har du en ide om hvad sådan en skal koste, hvis du laver til os?
              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              • victorbruun94
                Mellemristet
                • Jun 2016
                • 221

                #37
                Jeg vil lave den for 50 kroner i timen + materialer. Et slag på tasken er nok 4-500 kroner for sådan en
                Denne her er lavet i almindeligt stål, som jo kan ruste, hvis man hælder vand på. Jeg kan også lave den i messing, men så bliver det nok lige 150-200 kroner dyrere

                Sendt fra min D5803 med Tapatalk

                Comment

                • Jack
                  Master Brewer
                  • Feb 2016
                  • 2575

                  #38
                  Oprindeligt indsendt af victorbruun94 Se indlæg
                  Jeg vil lave den for 50 kroner i timen + materialer. Et slag på tasken er nok 4-500 kroner for sådan en
                  Denne her er lavet i almindeligt stål, som jo kan ruste, hvis man hælder vand på. Jeg kan også lave den i messing, men så bliver det nok lige 150-200 kroner dyrere

                  Sendt fra min D5803 med Tapatalk
                  Det lyder fair, en skam jeg allerede har bestilt den fra ebay
                  Pictures (or it didn't happen)

                  Comment

                  • victorbruun94
                    Mellemristet
                    • Jun 2016
                    • 221

                    #39
                    Haha ja det er også lidt billigere. Jeg har også selv den fra Ebay og synes måske at wedge stilen fungerer lidt bedre for mig. Måske det er ren indbildning

                    Sendt fra min D5803 med Tapatalk

                    Comment

                    • Jack
                      Master Brewer
                      • Feb 2016
                      • 2575

                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                      Har bestilt en fra åbenbart den eneste som sender inden for europa på ebay, så er der hurtigere leveringstid og ingen risiko for moms og hånterings gebyr :-)


                      Trækker mine anbefalinger til denne ebay bruger.. produktet er iorden, men sælger lyver om placering.. pakken kom idag fra Kina
                      så kunne jeg lige så godt ha købt en som var billigere øv

                      Click image for larger version

Name:	a.jpg
Views:	1
Size:	51,7 KB
ID:	230053Click image for larger version

Name:	b.jpg
Views:	1
Size:	47,1 KB
ID:	230054
                      Pictures (or it didn't happen)

                      Comment

                      • Rohr
                        Mørkristet
                        • Jan 2017
                        • 449

                        #41
                        Giv dem dårlig feedback, og anmeld dem for falsk location
                        Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
                        Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
                        Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
                        Rister: Aillio Bullet
                        Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
                        Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
                        Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
                        Vand: Brita finest.

                        Comment

                        • Coffee makes the world go
                          Master Brewer
                          • Jan 2010
                          • 5082

                          #42
                          Hvordan ser den anden side af pakken ud?

                          nogle skriver de holder til i GB , men sender det dog kun via GB, det er fint nok, da det SÅ ER fortoldet på sælgers regning

                          hvis dette er tilfældet, så bør sælger IKKE rates bad
                          kommer pakken derimod DIREKTE fra Kina , så bør sælger rates bad
                          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                          Comment

                          • Jack
                            Master Brewer
                            • Feb 2016
                            • 2575

                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
                            Hvordan ser den anden side af pakken ud?

                            nogle skriver de holder til i GB , men sender det dog kun via GB, det er fint nok, da det SÅ ER fortoldet på sælgers regning

                            hvis dette er tilfældet, så bør sælger IKKE rates bad
                            kommer pakken derimod DIREKTE fra Kina , så bør sælger rates bad
                            Pakken kommer direkte fra Kina, pakkenummer .: RG323594637CN
                            Track & Trace China Post Parcel. China Post parcel tracking service. Track China Post package by tracking number. Track & Trace China Post Delivery


                            Jeg har jo arbejdet en del med export fra Kina, så kender udmærket systemet der :-)

                            Kan også findes hos post nord, de er bare ikke så hurtige http://www.postnord.dk/track-trace#d...=RG323594637CN
                            Last edited by Jack; 5. April 2017, 00:34.
                            Pictures (or it didn't happen)

                            Comment

                            • Jack
                              Master Brewer
                              • Feb 2016
                              • 2575

                              #44
                              Utroligt han gider snyde, med så mange gode handler..

                              Jeg har selvfølgelig skrevet til sælger, ser hvad han siger og gør, han skal da ha chancen for refond før han får bad credit, han kunne passende refunderer prisforskellen i mellem uk køb og køb direkte fra mainland, men det er jo højest 100 kr :-)
                              Last edited by Jack; 5. April 2017, 00:49.
                              Pictures (or it didn't happen)

                              Comment

                              • Jack
                                Master Brewer
                                • Feb 2016
                                • 2575

                                #45
                                Update.. fik refunderet hele fragten på 12,99 £, så svært at rate sælger dårligt.. da sælger undskyldte sig med det var pga. lageret var tomt i Uk, selv om jeg godt ved det er løgn.
                                man kommer langt med at tale pænt og bevare roen
                                Pictures (or it didn't happen)

                                Comment

                                Working...
                                X