Afkalkning af min vivaldi 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kohaii
    Mørkristet
    • Aug 2009
    • 303

    Afkalkning af min vivaldi 2

    Nogen der har en guide til at skille sin vivaldi 2 af efter vil gerne afkalke den
    Gerne i video form eller i billeder, har googlet en del men kan ikke finde noget jeg føler jeg tør bruge

    Har gjort det en gang før efter efter en video men kan biiib ik finde den igen
    La Spaziale Vivaldi 2
    Mazzer Super Jolly
    Troll tamper
    Bullet R1
  • Lav
    Coffeeholic
    • Dec 2014
    • 1213

    #2
    Kig i de her to steder:



    Jeg kender ikke nogen video, men har skilt Vivaldi'er ad mange gange. s1cafe.com er en super ressource. Basalt set handler det om at du få skruet de seks sorte plastik-fingerskruer ud så sidepanelerne kan tages af. Resten giver sig selv. Ellers tag fat i mig
    Venligste hilsner, Steffen

    Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

    Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

    Comment

    • kohaii
      Mørkristet
      • Aug 2009
      • 303

      #3
      Og ja de lorte skruer de 2 af dem er biiiiiiib at få sat i igen ����

      Nå et par spørgsmål
      1 hvorfor var mit varmelegme i brygkedlen dækket af blå kalk
      2 hvorfor var mit varmelegme i dampkedlen dækket af sort kalk
      3 der kommer en hvislen nu hvor jeg har samlet den igen er ret sikker på det er fra dampkedlen
      er ret sikker på jeg har spændt "låget" ordentlig har leget med den der ventil ting der lukker når der kommer
      tryk på det virker ik til at være den
      Der er også en dims på "låget" den der er et plastikcover hen over hvad er det??
      La Spaziale Vivaldi 2
      Mazzer Super Jolly
      Troll tamper
      Bullet R1

      Comment

      • kohaii
        Mørkristet
        • Aug 2009
        • 303

        #4
        Grunden til jeg tror det kommer fra damp kedlen er at når jeg tager noget ikke alt men noget af trykket af kedlen stopper det
        La Spaziale Vivaldi 2
        Mazzer Super Jolly
        Troll tamper
        Bullet R1

        Comment

        Working...
        X