Rabataftaler, kuponer og koder, giveaways og andet godt!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KristianK
    Administrator
    • Aug 2009
    • 4365

    Rabataftaler, kuponer og koder, giveaways og andet godt!

    Kære alle,

    Vi har fået en del henvendelser fra flere af jer, som i kraft af f. eks. jeres arbejde ligger inde med rabatkoder til dette og hint. Andre har f. eks. opbygget en større portefølge af følgere på diverse sociale medier og derigennem opnået rabataftaler mv..

    Fælles for henvendelserne er, at brugerne bag ovenstående henvendelser, ønsker at dele disse med os alle. Dette er jo en smuk tanke. På Espressobar er dette netop et indsatsområde og meget uopdyrket land (at opnå rabatter til brugerne) men vi er blandt andet i dialog med Vandbutikken via BWT om en fast rabatordning til køb på deres hjemmeside for registrerede brugere på Espressobar. Hvis nogle af jer har forslag til butikker, fysiske som web, som kunne være interessante at gå i dialog med, så giv endelig lyd.

    Ovenstående er jo ikke fyldestgørende og forslag til præcisering af teksten modtages gerne, da det ikke er ment som en reklame-tråd. Den er ene og alene ment som gode tilbud til deling mellem fælles forumvenner. Det kan være lidt af en gråzone og mange af jer, er flinke til at give lyd, hvis denne linie opleves som overtrådt. Her kan det dog betyde, at denne flyder en smule, for rabatten er jo typisk opnået via egen butik, Instagram eller andet.
    Det er altså ikke en "se min hjemmeside for gode tilbud-tråd" men såfremt man ønsker at lave et specielt tilbud til alle brugerne på Espressobar, kan rabatkoden jo godt finde vej herind.

    Vi stemmer for, at vi giver det et forsøg og så må vi hjælpes ad med at holde stien ren. Hvad siger I?

    Mvh.
    Kristian og Mads-Ole
    KristianK
    En del af EspressoBar


    Følg mig meget gerne på
    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

    Hjemmeside
    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Rigtig god ide :-)

    Ser gerne aftaler fra kristianskaffe.dk, kaffemekka.dk, holybean.dk og flere
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • Thier79dk
      Mørkristet
      • Aug 2014
      • 333

      #3
      Holybean burde være mulig. De er lige kommet på Logbuy med 13% i deres webshop.


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment

      • Alexpid
        Coffeeholic
        • Jan 2016
        • 1496

        #4
        Men hvor meget må man dele de koder? Har selv en logbuy konto, men må jeg dele den kode på ebar?
        Selvstændig hos Alex Kaffe.
        Udelukkende på eBar som privatperson

        Comment

        • KristianK
          Administrator
          • Aug 2009
          • 4365

          #5
          Hej alle,

          Vi har ikke undersøgt de nærmere juridiske forhold vedr. deling af koder.

          Det er klart, at såfremt koden er givet personligt, vil det være uhensigtsmæssigt at dele den herinde. Det er heller ikke fair overfor giveren.

          Derfor kunne en idé jo være at den som laver indlægget, lige undersøger baglandet inden.

          Noget andet er, at koder herinde vil kunne findes via simpel søgning på Google. Derfor kigger på en måde at begrænse adgangen, så det giver mening.

          Tidligere snakke, har handlet om at tråden kun kunne læses af registerede brugere, men det lader til at dette også kan omgås af diverse intelligente bots mv..

          Så vi kigger på en løsning, som jeg håber giver mening og som I vil støtte op om. Det er i hvert fald ment til alles bedste, både brugere men også til beskyttelse af dem som måtte ønske at stille en rabat til rådighed for brugerne på EspressoBar og ikke nødvendigvis hele verden.

          Vi kigger på en løsning hvor kun brugere med et vist antal af indlæg kan læse tråden. Det skal ses på den måde, at koderne gives til "venner af huset" og ikke blot til "hit 'n' run-brugerne". Jeg tænker, at dette måske kunne udbredes til flere emner (f. eks Køb/Salg) hvor der også med jævne mellemrum dukker emner også, som så efterfølgende er helt uden aktivitet og uden yderligere indlæg fra en given brugen. Sidstnævnte kan vi tage en snak om i en anden tråd.

          Hvor siger I til ovenstående og hvor skal snittet ligge?

          Mvh.
          Kristian
          KristianK
          En del af EspressoBar


          Følg mig meget gerne på
          https://instagram.com/kristianskaffe.dk
          https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

          Hjemmeside
          www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

          Comment

          • lindybrogaard
            Mellemristet
            • Mar 2015
            • 276

            #6
            Jeg tænker at der er en del "stille" medlemmer som har stor glæde af indlæggene, men måske ikke selv bidrager så meget. Skal de også have lov til at være med, eller skal det kun være aktive medlemmer? Kan i tælle på online tid eller antal login, når folk bruger tapatalk?
            Med venlig hilsen

            Lindy Brogaard
            CleverCoffee ApS
            www.clevercoffee.dk

            Comment

            • LM17
              Mellemristet
              • Aug 2014
              • 151

              #7
              Jeg er, som Kristian allerede ved, stor fan af at der kommer en form for "adgangskrav" til denne tråd. Jeg har lidt rabatkoder, som jeg gerne vil dele med jer, men ønsker ikke at de skal ligge offentligt fremme.

              Problematikken som Lindy nævner omkring "stille medlemmer" er lidt et dilemma. Mit forslag er, at adgangskravet kunne ligge så lavt som 5 eller 10 indlæg. Det er ikke et urimeligt højt krav, og kunne være en opfordring til at deltage lidt i trådene herinde.
              ECM Synchronika og Niche Zero.

              Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee.

              Comment

              • Dennis toft christensen
                Grøn bønne
                • Apr 2016
                • 34

                #8
                Super god ide med rabatter. Dog bliver jeg lidt lunken ved tanken om lave adgangskrav. For det første så er der helt sikkert mange som "kun kigger" på forummet og det er der som regel en grund til. Mange af jer som er meget aktive har som regel et hurtigt svar og stiller i spørgsmål er det ofte et spørgsmål som jeg ikke kan svare på. Og skulle det ende med en lukket gruppe for superbrugere så mener jeg at det kunne ødelægge den gode stemning og de gode tilbagemeldinger fra jer der har viden og erfaringen og ikke mindst tiden. Så hvis i syntes at der skal laves adgangskrav eller lignende så vil jeg da hellere at det blev gjort i private grupper og ikke på forum. Skulle det laves med antal indlæg så ville der vel også komme mange ligegyldige indlæg. Jeg har ingen løsning men blot en holdning.

                Comment

                • Jhc
                  Lysristet
                  • Nov 2012
                  • 90

                  #9
                  Tror såmænd ikke der behøver være en masse ekstra foranstaltninger. Det plejer at fungerer uden problemer på andre div andre forummer.....Går ud fra at der vil være tale om rabatter i størrelsesorden 5-15%

                  Hvis rabatterne er større vil det helt sikkert være en anden historie, men mon ikke der er tale om forholdsvis små rabatter?

                  Comment

                  • SweetBrikka
                    Espresso
                    • Dec 2012
                    • 591

                    #10
                    Syntes det ville være ærgeligt at bidrage til den udbredte prisuigennemskuelighed gennem dette initiativ. Det er også et område hvor firmaer omgås lemfældigt med lovgivningen. Hvis Holybean feks giver 13% til Logbuy skal det stå på alle indgange til deres hjemmeside i henhold til markedsføringslovens paragraf 16. Det kan jeg ikke se er tilfældet.
                    Jeg ser ingen grund til at opfordre til organiseret rabat og slet ikke hvis det skal være hemmeligt.

                    Comment

                    • Jens_Muff
                      Master Brewer
                      • Sep 2011
                      • 2615

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af SweetBrikka Se indlæg
                      Syntes det ville være ærgeligt at bidrage til den udbredte prisuigennemskuelighed gennem dette initiativ. Det er også et område hvor firmaer omgås lemfældigt med lovgivningen. Hvis Holybean feks giver 13% til Logbuy skal det stå på alle indgange til deres hjemmeside i henhold til markedsføringslovens paragraf 16. Det kan jeg ikke se er tilfældet.
                      Jeg ser ingen grund til at opfordre til organiseret rabat og slet ikke hvis det skal være hemmeligt.
                      Det er ikke helt rigtigt. Det skal stå i forbindelse med deres priser (jf. stk. 3)

                      Men bortset fra det, så bliver markedsføringslovens § 16 ganske rigtigt en hindring for at målrette tilbuddet en afgrænset kreds. Godt spottet i øvrigt

                      Jeg er ikke selv stor tilhænger af løsthængende rabatter, der gælder alle varer på en given side. Det siger mig bare, at deres normalpriser er for høje, hvis de giver procenter på alt til alle for altid. Men der er ikke noget galt med tanken
                      - La Pavoni
                      - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                      - Aillio Bullet R1
                      - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                      Comment

                      • skastdk
                        Mørkristet
                        • Aug 2008
                        • 399

                        #12
                        Vores aftale med logbuy er en del af en afkortet periode med et helt klart mål for øje, så det med en løsthængende rabat, det er absolut ikke intentionen fra vores side. Jeg håber da at nogle medarbejdere bliver glade for tilbudet (som er rigtig godt, så længe det varer) og at de holder rabatkoden personlig og ikke deler den ud på diverse sider

                        Logbuy er en medarbejder aftale
                        SCAE certificeret kafferister & medejer af:
                        https://holybean.dk Holy Bean coffeeroasters
                        Cederfeldsgade 18A
                        5560 Aarup (Fyn)

                        Comment

                        • SweetBrikka
                          Espresso
                          • Dec 2012
                          • 591

                          #13
                          Ivækst.dk har et fint lille punktnedslag på § 16 hvis nogen er interesseret.

                          Comment

                          • MoBak
                            Administrator
                            • May 2007
                            • 3610

                            #14
                            Nu smider jeg lige en anden idé på bordet (som ikke er diskuteret med Kristian, så vi brainstormer her offentligt )

                            Skulle man i stedet samle disse rabatkoder sammen og sende dem ud til modtagere af vores nyhedsbrev en gang om måneden? Vores nyhedsbrev er lige pt er dødt, men vi gerne vil genoplive det.

                            @Jens, kan du kommenterer på det juridiske i denne forbindelse?
                            Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                            La Marzocco GS/3
                            Baratza Forté
                            Bestmax filter


                            1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                            Comment

                            • Jens_Muff
                              Master Brewer
                              • Sep 2011
                              • 2615

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af MoBak Se indlæg
                              Nu smider jeg lige en anden idé på bordet (som ikke er diskuteret med Kristian, så vi brainstormer her offentligt )

                              Skulle man i stedet samle disse rabatkoder sammen og sende dem ud til modtagere af vores nyhedsbrev en gang om måneden? Vores nyhedsbrev er lige pt er dødt, men vi gerne vil genoplive det.

                              @Jens, kan du kommenterer på det juridiske i denne forbindelse?

                              Spørgsmålet er, om man vil anse modtagere af et nyhedsbrev som en "bestemt persongruppe". Karnovs noter til loven giver ikke meget hjælp:

                              "Der skal være tale om en afgrænset gruppe blandt forretningens potentielle kundekreds, herunder personer med et bestemt erhverv eller ansættelsesforhold. Det er uden betydning, om rabatten ydes af grossistleddet. Det afgørende er, at der ved køb i detailleddet opnås rabat, jf. ministersvar på et spørgsmål under folketingsbehandlingen, Monopoltilsynets Meddelelser 1989 329 f. FDB/brugsforeningers medlemsfordele i form af favorable købstilbud omfattes næppe af skiltningspligten, [...]"

                              Jeg kender intet til den praktiske anvendelse af reglen, så jeres gæt er lige så godt som mit.
                              Jeg tror næppe den praksis med nyhedsbrevet vil give anledning til en sag hos Forbrugerombudsmanden, men jeg ved det sådan set ikke.
                              - La Pavoni
                              - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                              - Aillio Bullet R1
                              - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X