Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emne: Rabataftaler, kuponer og koder, giveaways og andet godt!

Master Brewer Jens_Muff's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2011
    Sted
    KBH S
    Citer Oprindeligt indsendt af SweetBrikka Se indlæg
    Syntes det ville være ærgeligt at bidrage til den udbredte prisuigennemskuelighed gennem dette initiativ. Det er også et område hvor firmaer omgås lemfældigt med lovgivningen. Hvis Holybean feks giver 13% til Logbuy skal det stå på alle indgange til deres hjemmeside i henhold til markedsføringslovens paragraf 16. Det kan jeg ikke se er tilfældet.
    Jeg ser ingen grund til at opfordre til organiseret rabat og slet ikke hvis det skal være hemmeligt.
    Det er ikke helt rigtigt. Det skal stå i forbindelse med deres priser (jf. stk. 3)

Men bortset fra det, så bliver markedsføringslovens § 16 ganske rigtigt en hindring for at målrette tilbuddet en afgrænset kreds. Godt spottet i øvrigt

Jeg er ikke selv stor tilhænger af løsthængende rabatter, der gælder alle varer på en given side. Det siger mig bare, at deres normalpriser er for høje, hvis de giver procenter på alt til alle for altid. Men der er ikke noget galt med tanken
    - La Pavoni
    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
    - Aillio Bullet R1
    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

2. De følgende brugere har takket Jens_Muff for denne post:

Jack (6. August 2017)

Mørkristet
    Registreringsdato
    Aug 2008
    Vores aftale med logbuy er en del af en afkortet periode med et helt klart mål for øje, så det med en løsthængende rabat, det er absolut ikke intentionen fra vores side. Jeg håber da at nogle medarbejdere bliver glade for tilbudet (som er rigtig godt, så længe det varer) og at de holder rabatkoden personlig og ikke deler den ud på diverse sider

Logbuy er en medarbejder aftale
    SCAE certificeret kafferister & medejer af:
    https://holybean.dk Holy Bean coffeeroasters
    Cederfeldsgade 18A
    5560 Aarup (Fyn)

4. De følgende 2 brugere siger tak til skastdk for denne post:

-E* (22. August 2016),Citrushund (22. August 2016)

Espresso SweetBrikka's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2012
    Sted
    Kbh
    Ivækst.dk har et fint lille punktnedslag på § 16 hvis nogen er interesseret.

Administrator MoBak's avatar
    Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Odder
    Nu smider jeg lige en anden idé på bordet (som ikke er diskuteret med Kristian, så vi brainstormer her offentligt )

Skulle man i stedet samle disse rabatkoder sammen og sende dem ud til modtagere af vores nyhedsbrev en gang om måneden? Vores nyhedsbrev er lige pt er dødt, men vi gerne vil genoplive det.

@Jens, kan du kommenterer på det juridiske i denne forbindelse?
    Administrator på EspressoBar

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Master Brewer Jens_Muff's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2011
    Sted
    KBH S
    Citer Oprindeligt indsendt af MoBak Se indlæg
    Nu smider jeg lige en anden idé på bordet (som ikke er diskuteret med Kristian, så vi brainstormer her offentligt )

Skulle man i stedet samle disse rabatkoder sammen og sende dem ud til modtagere af vores nyhedsbrev en gang om måneden? Vores nyhedsbrev er lige pt er dødt, men vi gerne vil genoplive det.

@Jens, kan du kommenterer på det juridiske i denne forbindelse?

Spørgsmålet er, om man vil anse modtagere af et nyhedsbrev som en "bestemt persongruppe". Karnovs noter til loven giver ikke meget hjælp:

"Der skal være tale om en afgrænset gruppe blandt forretningens potentielle kundekreds, herunder personer med et bestemt erhverv eller ansættelsesforhold. Det er uden betydning, om rabatten ydes af grossistleddet. Det afgørende er, at der ved køb i detailleddet opnås rabat, jf. ministersvar på et spørgsmål under folketingsbehandlingen, Monopoltilsynets Meddelelser 1989 329 f. FDB/brugsforeningers medlemsfordele i form af favorable købstilbud omfattes næppe af skiltningspligten, [...]"

Jeg kender intet til den praktiske anvendelse af reglen, så jeres gæt er lige så godt som mit.
    Jeg tror næppe den praksis med nyhedsbrevet vil give anledning til en sag hos Forbrugerombudsmanden, men jeg ved det sådan set ikke.
    - La Pavoni
    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
    - Aillio Bullet R1
    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

Administrator MoBak's avatar
    Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Odder
    Citer Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
    Spørgsmålet er, om man vil anse modtagere af et nyhedsbrev som en "bestemt persongruppe". Karnovs noter til loven giver ikke meget hjælp:

"Der skal være tale om en afgrænset gruppe blandt forretningens potentielle kundekreds, herunder personer med et bestemt erhverv eller ansættelsesforhold. Det er uden betydning, om rabatten ydes af grossistleddet. Det afgørende er, at der ved køb i detailleddet opnås rabat, jf. ministersvar på et spørgsmål under folketingsbehandlingen, Monopoltilsynets Meddelelser 1989 329 f. FDB/brugsforeningers medlemsfordele i form af favorable købstilbud omfattes næppe af skiltningspligten, [...]"

Jeg kender intet til den praktiske anvendelse af reglen, så jeres gæt er lige så godt som mit.
    Jeg tror næppe den praksis med nyhedsbrevet vil give anledning til en sag hos Forbrugerombudsmanden, men jeg ved det sådan set ikke.
    Tak for input, Jens
    Administrator på EspressoBar

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Emneord for dette emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg