Fælleskøb af Thermapen - hurtig og præcis temp måling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Esbndk1Esbn
    Lysristet
    • Apr 2015
    • 57

    #16
    Halv off topic men jeg bruger et DOT (Digital Oven Thermometer) også fra ETI med 5 sec præcision, thermistor, der passer som afløser for TheBatDevice. Det stikker lidt langt ud men jeg kan leve med det, det er langt mere præcist og større display. Der kan købes andre prober der er kortere og giver hurtigere endelig temp visning.

    Lidt kølePasta og så spiller det. Forbehold er at jeg ikke har testet det særligt videnskabeligt, men jeg kørte før med Thermapen og kunne ikke mærke forskel i brugen ift præcision eller tid til endelig temp.

    The DOT Digital Oven Thermometer is an easy to use cooking thermometer that displays both the current temperature and high alarm set temperature. The braided lead allows the temperature probe to remain in the food during cooking.


    og her har jeg købt



    270,- ex moms

    Click image for larger version

Name:	ETI_810-031_w.jpg
Views:	1
Size:	99,5 KB
ID:	228130
    Lelit PL162T - Baratza Sette 270W - Eureka Mignon Istantaneo - Brewista Vægt - BestMax Premium

    Comment

    • Kaffe T
      Master Brewer
      • Nov 2013
      • 2263

      #17
      Oprindeligt indsendt af ChristianS Se indlæg
      Hvilke oplysninger er det, du ikke vil give? Hvis det er til de hemmelige spørgsmål, der bruges til password-genskabelse, kan du jo bare fabrikere nogle svar.
      Tak for input. Næ, det er nu telefonnummer. Jeg plejer at give et opdigtet. Men her sagde den "non valid". Og så afkræver de også fødselsdato af mig - under påskud af at man skal være over 18 år for at handle.

      Så indtilvidere må jeg klare mig uden en thermapen.
      Last edited by Kaffe T; 1. August 2016, 19:31.
      Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
      Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

      ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #18
        Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
        Tak for input. Næ, det er nu telefonnummer. Jeg plejer at give et opdigtet. Men her sagde den "non valid". Og så afkræver de også fødselsdato af mig - under påskud af at man skal være over 18 år for at handle.
        Sprøg aldrig til en kvindes alder he he ;-) kunne du ikke bare bruge en fake, jeg bruger samme fake fødsels dato alle steder på nettet, hvorfor jeg bruger samme fake er hvis jeg en dag skulle blive spurgt, så er det meget rart at kunne huske hvad man har fortalt (kunne for eks. være auktuelt ved password genskabelse)
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • klino
          Lysristet
          • Oct 2011
          • 56

          #19
          Jeg stod også "pludselig" og manglede en thermapen efter at jeg stødte på denne tråd og fandt den på amazon.de. Den er netop bestilt og prisen blev 30 euro plus 5,6 euro for forsendelse - altså ca. 265 kroner. I mørkeblå. Blot til info...

          Comment

          • Kaffe T
            Master Brewer
            • Nov 2013
            • 2263

            #20
            Tak for tip. Har lige bestilt hos Amazon.de. Det blev 275 kr inkl fragt.

            Blev bare blå. Og ikke funky skotsktern ;o)
            Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
            Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

            ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #21
              Oprindeligt indsendt af klino Se indlæg
              Jeg stod også "pludselig" og manglede en thermapen efter at jeg stødte på denne tråd og fandt den på amazon.de. Den er netop bestilt og prisen blev 30 euro plus 5,6 euro for forsendelse - altså ca. 265 kroner. I mørkeblå. Blot til info...
              Ja utroligt som det koster at læse med her på espressobar :-) jeg manglede plusseligt også en ha ha
              er man ikke så god til tysk kan man finde den fra amazon's engleske side


              Bemærk dem som sælges på ebay er renoveret fra fabrik (Condition: Manufacturer refurbished) hvilket ikke er helt det samme som fabriks nye
              Find many great new & used options and get the best deals for Superfast Thermapen 3 Limited Edition Digital Thermometer at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!
              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              • LM17
                Mellemristet
                • Aug 2014
                • 151

                #22
                Af ren og skær nysgerrighed (og beklager hvis det er et åndssvagt spørgsmål).. Hvad bruger I sådan en til?

                Måling af vandtemperatur ved bryghoved? Termometer til mælkesteaming? Termometer til pour-over? Eller..?
                ECM Synchronika og Niche Zero.

                Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee.

                Comment

                • summer
                  Coffeeholic
                  • Jun 2011
                  • 1407

                  #23
                  Jeg bruger min til måling af bryghoved (cremina) og måling af brygvand (caravel+div filterbryggere). Og så selvfølgelig som alm stegetermometer osv.

                  Comment

                  • Lav
                    Coffeeholic
                    • Dec 2014
                    • 1213

                    #24
                    En par af de store fordele ved den er:
                    1) Lynhurtig måling i fht mange andre termometre - ca. 3sek
                    2) Måler kun helt ude i spidsen hvor probediameteren er ekstra lille
                    3) Måler rigtigt(!)

                    Savner så en del af de features v.4 har. Bl.a. at den let kan tændes uden at folde sammen og åbne op igen....
                    Venligste hilsner, Steffen

                    Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                    Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                    Sort:
                    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                    Rister: 2x
                    Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                    Comment

                    • Jack
                      Master Brewer
                      • Feb 2016
                      • 2575

                      #25
                      Har i fået jeres Thermapen, min kom i fredags bestilt på amazon uk :-)

                      Efter at ha modtaget fik jeg smag på mere udstyr fik øje på TimeStick http://www.thermoworks.com/TimeStick
                      bestilte 2 stk fra amazon uk fordi det var fra eu og billigst her :-)

                      Nu ser jeg på http://www.thermoworks.com har en advarsel mod at købe på Amazon og ebay pga kopi produkter, de skriver i toppen af deres side (se citat under billederne)



                      jeg er nu ikke så nervøs for timeren, og tror nu også på Thermapen er org. der er et delvis håndskrevet cerfitikat med, i får billeder her,
                      så i kan se om i evt modtager samme

                      Click image for larger version

Name:	mapa.jpg
Views:	1
Size:	46,9 KB
ID:	229656Click image for larger version

Name:	mapc.jpg
Views:	1
Size:	42,4 KB
ID:	229657

                      citat

                      Warning regarding ThermoWorks products at Amazon, eBay and other sites


                      The lowest internet prices for ThermoWorks products are available at thermoworks.com and through special offers received by subscribers to ThermoWorks emails.

                      Amazon, eBay, walmart.com, sears.com and their sellers are NOT Authorized Dealers. There are unscrupulous sellers at those sites who have purchased ThermoWorks products at retail prices and are then re-selling them at significantly elevated prices, sometimes 2 to 4 times the Authorized List Price. After receiving numerous complaints from customers who were victimized by those listings, we felt it was important to do what we could to warn unsuspecting consumers.

                      Furthermore, we have received a growing number of complaints that such sellers are offering counterfeit, copycat, stolen units, and "Open-Box" units as authentic NEW ThermoWorks products. Thus, from January 1st of 2016, technical support and warranty coverage are only available on ThermoWorks products that are purchased direct from ThermoWorks or from ThermoWorks' Authorized Dealers. In this way we know the consumer is fully protected and we can protect our reputation for treating customers fairly
                      Pictures (or it didn't happen)

                      Comment

                      • Kaffe T
                        Master Brewer
                        • Nov 2013
                        • 2263

                        #26
                        Min er også kommet. Jeg bestilte på tysk Amazon.

                        Jeg har fået præcis samme type certifikat som dig. Certifikatet beviser selvfølgelig ikke noget i sig selv uanset hvor checket det ser ud ... Men man kan vel skrive til http://thermapen.co.uk/ og vedhæfte foto af certifikatet og bede om verifikation.

                        En ting, jeg lige hæftede mig ved på mit certifikat: det er dateret 5. august 2016. Jeg bestilte 4. august om aftenen.

                        Hvis det her holder, må det være direkte ekspedition fra fabrikken, ikk ?

                        Nå, hele pointen med et serienummer er jo at man kan spørge producenten - hvis de orker svare på småting som det her.
                        Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                        Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                        ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                        Comment

                        • Kaffe T
                          Master Brewer
                          • Nov 2013
                          • 2263

                          #27
                          Jack, er dit "superfast" ... indstiller det sig på temperaturen på 3 sek ?

                          Da jeg først testede mit her tidligere idag, syns jeg det tog lang tid at indstille sig. Virkede ikke til at leve op til de 3 sek.

                          Men nu har jeg lige afprøvet det igen: i 70 C vand og i 18 C vand. Jeg hoppede frem og tilbage. Og nu var det "superfast".
                          Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                          Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                          ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                          Comment

                          • pingel
                            Coffeeholic
                            • Jan 2012
                            • 1007

                            #28
                            Jeg købte et af dem fra Ebay, og der er samme dokumentation osv som hos jer. Det er virkelig hurtigt og præcist - og det skulle jeg bare have købt for lang tid siden ;-)

                            Comment

                            • Jack
                              Master Brewer
                              • Feb 2016
                              • 2575

                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
                              Jack, er dit "superfast" ... indstiller det sig på temperaturen på 3 sek ?

                              Da jeg først testede mit her tidligere idag, syns jeg det tog lang tid at indstille sig. Virkede ikke til at leve op til de 3 sek.

                              Men nu har jeg lige afprøvet det igen: i 70 C vand og i 18 C vand. Jeg hoppede frem og tilbage. Og nu var det "superfast".
                              Hvis jeg går fra 95 graders vand til 10 syntes jeg ikke det er så hurtigt, men også fair nok da metalet skal ha tid til at køle af, fra 10 til 95 grader går det
                              pænt stærkt 3 til 5 sek, her er mit andet termometer 2 sek langsommere

                              ETI skulle gerne være fabrikken som laver det, syntes også det giver mening at de sælger ud af v3 når de har lavet en v4

                              Hvor jeg der imod kunne være mistænkelig er de som sælges som "Manufacturer refurbished" her skriver de også "some of the printing may not be uniform or perfect"

                              Jeg er nu glad for mit og glæder mig til at modtage mine timesticks :-)

                              Tak for tippet
                              Pictures (or it didn't happen)

                              Comment

                              • PeterGC
                                Grøn bønne
                                • Aug 2017
                                • 1

                                #30
                                Jeg har også fået købt mig en.
                                Last edited by MoBak; 23. August 2017, 18:57. Årsag: Reklamelink slettet efter flere henvendelser

                                Comment

                                Working...
                                X