Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 30 af 30

Emne: Fælleskøb af Thermapen - hurtig og præcis temp måling

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af klino Se indlæg
    Jeg stod også "pludselig" og manglede en thermapen efter at jeg stødte på denne tråd og fandt den på amazon.de. Den er netop bestilt og prisen blev 30 euro plus 5,6 euro for forsendelse - altså ca. 265 kroner. I mørkeblå. Blot til info...
    Ja utroligt som det koster at læse med her på espressobar :-) jeg manglede plusseligt også en ha ha
    er man ikke så god til tysk kan man finde den fra amazon's engleske side
    http://www.amazon.co.uk/s/ref=sr_st_...price-asc-rank

Bemærk dem som sælges på ebay er renoveret fra fabrik (Condition: Manufacturer refurbished) hvilket ikke er helt det samme som fabriks nye
    http://www.ebay.co.uk/itm/Limited-Ed...gAAOSwNSxVaDtG
    Pictures (or it didn't happen)

2. De følgende brugere har takket Jack for denne post:

frachlitz (6. August 2016)

Lysristet
    Registreringsdato
    Aug 2014
    Af ren og skær nysgerrighed (og beklager hvis det er et åndssvagt spørgsmål).. Hvad bruger I sådan en til?

Måling af vandtemperatur ved bryghoved? Termometer til mælkesteaming? Termometer til pour-over? Eller..?
    Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee - Følg gerne med, hvis du har lyst.

Maskiner: ECM Synchronika og Wilfa Svart Presisjon
    Kværne: ECM S-Automatik 64, Helor 101 og Feldgrind
    Pour-over: Chemex, V60, Kalita Wave, AltoAir II
    Andet: PuqPress, Espro Calibrated Tamper, Wacaco Minipresso GR og Cafflano Klassic

Coffeeholic summer's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2011
    Sted
    Kbh
    Jeg bruger min til måling af bryghoved (cremina) og måling af brygvand (caravel+div filterbryggere). Og så selvfølgelig som alm stegetermometer osv.

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh
    En par af de store fordele ved den er:
    1) Lynhurtig måling i fht mange andre termometre - ca. 3sek
    2) Måler kun helt ude i spidsen hvor probediameteren er ekstra lille
    3) Måler rigtigt(!)

Savner så en del af de features v.4 har. Bl.a. at den let kan tændes uden at folde sammen og åbne op igen....
    Venligste hilsner, Steffen
    kafferist.dk

Espro: Decent DE1PRO+, LM Linea Mini, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T, Salg: La Spaz Vivaldi II m. web-styring og lys
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, Bruer ColdBrew, MK EK43 SSP, MK Guatemala, Wilfa Uniform SSP, Feldgrind
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar, SKALE2, Brewista smart scale, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Har i fået jeres Thermapen, min kom i fredags bestilt på amazon uk :-)

Efter at ha modtaget fik jeg smag på mere udstyr fik øje på TimeStick http://www.thermoworks.com/TimeStick
    bestilte 2 stk fra amazon uk fordi det var fra eu og billigst her :-)

Nu ser jeg på http://www.thermoworks.com har en advarsel mod at købe på Amazon og ebay pga kopi produkter, de skriver i toppen af deres side (se citat under billederne)

jeg er nu ikke så nervøs for timeren, og tror nu også på Thermapen er org. der er et delvis håndskrevet cerfitikat med, i får billeder her,
    så i kan se om i evt modtager samme

Navn:  mapa.jpg
Visninger: 213
Størrelse:  46,9 KBNavn:  mapc.jpg
Visninger: 217
Størrelse:  42,4 KB

citat

Warning regarding ThermoWorks products at Amazon, eBay and other sites

The lowest internet prices for ThermoWorks products are available at thermoworks.com and through special offers received by subscribers to ThermoWorks emails.

Amazon, eBay, walmart.com, sears.com and their sellers are NOT Authorized Dealers. There are unscrupulous sellers at those sites who have purchased ThermoWorks products at retail prices and are then re-selling them at significantly elevated prices, sometimes 2 to 4 times the Authorized List Price. After receiving numerous complaints from customers who were victimized by those listings, we felt it was important to do what we could to warn unsuspecting consumers.

Furthermore, we have received a growing number of complaints that such sellers are offering counterfeit, copycat, stolen units, and "Open-Box" units as authentic NEW ThermoWorks products. Thus, from January 1st of 2016, technical support and warranty coverage are only available on ThermoWorks products that are purchased direct from ThermoWorks or from ThermoWorks' Authorized Dealers. In this way we know the consumer is fully protected and we can protect our reputation for treating customers fairly

7. De følgende brugere har takket Jack for denne post:

deannielsen (20. May 2017)

Master Brewer Kaffe T's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2013
    Sted
    København
    Min er også kommet. Jeg bestilte på tysk Amazon.

Jeg har fået præcis samme type certifikat som dig. Certifikatet beviser selvfølgelig ikke noget i sig selv uanset hvor checket det ser ud ... Men man kan vel skrive til http://thermapen.co.uk/ og vedhæfte foto af certifikatet og bede om verifikation.

En ting, jeg lige hæftede mig ved på mit certifikat: det er dateret 5. august 2016. Jeg bestilte 4. august om aftenen.

Hvis det her holder, må det være direkte ekspedition fra fabrikken, ikk ?

Nå, hele pointen med et serienummer er jo at man kan spørge producenten - hvis de orker svare på småting som det her.
    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

Master Brewer Kaffe T's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2013
    Sted
    København
    Jack, er dit "superfast" ... indstiller det sig på temperaturen på 3 sek ?

Da jeg først testede mit her tidligere idag, syns jeg det tog lang tid at indstille sig. Virkede ikke til at leve op til de 3 sek.

Men nu har jeg lige afprøvet det igen: i 70 C vand og i 18 C vand. Jeg hoppede frem og tilbage. Og nu var det "superfast".
    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

Stamgæst
    Registreringsdato
    Jan 2012
    Sted
    2000 F
    Jeg købte et af dem fra Ebay, og der er samme dokumentation osv som hos jer. Det er virkelig hurtigt og præcist - og det skulle jeg bare have købt for lang tid siden ;-)

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
    Jack, er dit "superfast" ... indstiller det sig på temperaturen på 3 sek ?

Da jeg først testede mit her tidligere idag, syns jeg det tog lang tid at indstille sig. Virkede ikke til at leve op til de 3 sek.

Men nu har jeg lige afprøvet det igen: i 70 C vand og i 18 C vand. Jeg hoppede frem og tilbage. Og nu var det "superfast".
    Hvis jeg går fra 95 graders vand til 10 syntes jeg ikke det er så hurtigt, men også fair nok da metalet skal ha tid til at køle af, fra 10 til 95 grader går det
    pænt stærkt 3 til 5 sek, her er mit andet termometer 2 sek langsommere

ETI skulle gerne være fabrikken som laver det, syntes også det giver mening at de sælger ud af v3 når de har lavet en v4

Hvor jeg der imod kunne være mistænkelig er de som sælges som "Manufacturer refurbished" her skriver de også "some of the printing may not be uniform or perfect"

Jeg er nu glad for mit og glæder mig til at modtage mine timesticks :-)

Tak for tippet

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Aug 2017
    Jeg har også fået købt mig en.
    Senest redigeret af MoBak : 23. August 2017 kl. 18:57 Årsag: Reklamelink slettet efter flere henvendelser

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •