Espressomaskine + kværn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sonne
    Master Brewer
    • Jul 2007
    • 1641

    #31
    Oprindeligt indsendt af kaptajnb Se indlæg
    Super maskine! Det er vist en espressobarbruger....
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

    Comment

    • Joe_Black
      Coffeeholic
      • Feb 2012
      • 1424

      #32
      Oprindeligt indsendt af kaptajnb Se indlæg
      @summer: Av :-)
      Tak, det var præcis, hvad jeg frygtede.
      Den første står på min terrasse og der kan være tale om en klækkelig e-bar rabat :-)

      Og husk lige på at der er tale om menings udveksling i den tråd Summer henviser til.
      Jeg har selv en 2 grp i bryggerset, og ville ikke bytte den med den fedeste crome bombe

      Malling skriver at de mange af dem skal stå tændt, hvorfor er det så mange af de store der har tænd/sluk timer indbygget?

      Der er plads til en omgang isolering, så det minimerer strømforbruget, og til sidst er varmen jo ikke spilde, specielt om vinteren deltager maskinen bare i at varme hytten op.

      Jeg syntes du skal prøve begge dele, hvis du er interesseret kan jeg godt lave en måling på hvor meget strøm Ariete F3 eren bruger på 4 timer, hvis det er...
      Wega MiniNova
      Mahlkönig K30
      Moccamaster
      Santos #4
      AeroPress
      Bodum Vakuum Brygger

      Comment

      • kaptajnb
        Lysristet
        • Jun 2016
        • 77

        #33
        @Joe_Black: Spændende. Det må du gerne.
        Vil den skulle stå tændt hele dagen, eller kan man bare tænde den, når den skal bruges? Altså er den lang tid om at varme op?

        Comment

        • Joe_Black
          Coffeeholic
          • Feb 2012
          • 1424

          #34
          Der er tænd sluk timer på så den kan programmeres til 7 forskellige tider ugen ud bla. Der er 1750 W varmelegeme i så den er lidt tid om at varme op, men jeg kan sætte et i på 3500 W
          Så vil den være rimelig hurtig. Ikke som en Oscar men....
          Hvor bor du?
          Wega MiniNova
          Mahlkönig K30
          Moccamaster
          Santos #4
          AeroPress
          Bodum Vakuum Brygger

          Comment

          • kaptajnb
            Lysristet
            • Jun 2016
            • 77

            #35
            Jeg bor i Kbh. Lad mig høre om rabatten først. Den er stadig rigeligt pebret til mit budget, da jeg også mangler en doseringskværn.
            Laver du dem selv i stand?

            Comment

            • kaptajnb
              Lysristet
              • Jun 2016
              • 77

              #36
              I øvrigt kender jeg ikke mærket og mangler test/anmeldelser af den.

              Comment

              • Joe_Black
                Coffeeholic
                • Feb 2012
                • 1424

                #37
                Oprindeligt indsendt af kaptajnb Se indlæg
                I øvrigt kender jeg ikke mærket og mangler test/anmeldelser af den.
                Den er spansk, og gedint lavet. De bruger deres egen udgave af E61 bryghoved.
                Hør Kristian K, han har en rimini fra samme fabrik. Han er vist meget tilfreds😉
                Wega MiniNova
                Mahlkönig K30
                Moccamaster
                Santos #4
                AeroPress
                Bodum Vakuum Brygger

                Comment

                • kaptajnb
                  Lysristet
                  • Jun 2016
                  • 77

                  #38
                  Hvem er Kristian K?
                  Jeg prøver, om jeg kan finde noget om den, fordi den ser spændende ud.

                  Comment

                  • Juul-Andersen
                    Stamgæst
                    • Apr 2014
                    • 772

                    #39
                    Oprindeligt indsendt af kaptajnb Se indlæg
                    Hvem er Kristian K?
                    Jeg prøver, om jeg kan finde noget om den, fordi den ser spændende ud.
                    Vel nok den med flest indlæg herinde, samt en del af e-bar. Hans reklame kører i øvrigt en del på alle siderne herinde .
                    Du kan håbe han svarer herinde, men ellers har jeg haft fornøjelsen af hans futurmat en del gange, og den performer bare. Espressoen smager mærkbart bedre end på hans andre maskiner, ikke noget alle vil lægge mærke til, men alligevel nok til at man over en længere periode vil smage det. Steampower på sådan en basse er imponerende, dampen er en helt anden end på min Vivaldi eksempelvis, som ellers også er kendt som en kraftig dreng. Det tager lidt tid at tæmme dampen, men når man har den så har man den virkelig!!

                    Alt i alt tror jeg ikke du bliver skuffet hvis du køber den, men jeg har det lidt som at købe en Sankt bernards hund når man bor i en enkeltværelses, tanken er da meget romantisk, men mon ikke man bliver træt af den i længden, og så er det lidt synd for hunden, den er jo lavet til at være udenfor og hygge sig, ikke bo i en lille lejlighed... Har du dog en brygges eller usandsynligt stort køkken, så go for it!!
                    Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                    I’ve been told I like tea
                    I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

                    Plans stuff in my spare time ☕️👌

                    Comment

                    • KristianK
                      Administrator
                      • Aug 2009
                      • 4365

                      #40
                      Juul-Andersen skriver det meget godt og jeg tror de færreste herinde har en 2-gruppes stående til daglig brug. Men når det er sagt, så har jeg selv et par stykker stående og det er altså fantastiske redskaber og værktøjer som er en fornøjelse at arbejde med.

                      Jeg nyder det hver gang og tit får jeg også den følelse/oplevelse af, at brygningen bare ligger niveauer over de mindre maskiner. Alene måden espressoen løber på, kan gøre en helt glad... Der skal man dog nok have brygget en del skud før man rigtig sætter pris på det. Men som regel, når det løber flot, smager det ligeså

                      Om du skal købe det ene eller det andet må du hellere selv vurdere. Smut en tur ud til Jyllinge, hvor den står og spark lidt dæk sammen med Tore (Joe_black) og så er du langt bedre klædt på til videre overvejelser. Du vil dog hurtigt stå med en følelse af, at de lidt mindre maskiner er lidt små og "tyndbenende". Her skal man lige tage en dyb indånding og kigge på ens reelle behov. Måske mindre kan gøre det men som sagt... Ud og kig.

                      Jeg har pt. en Oscar stående som hverdagsmaskine (som dog mangler restrictors) og derfor ikke bliver brugt så tit, men med rette øvelse, kan den også lave god espresso... Det er bare noget andet og en sammenligning der ikke er fair.

                      Mvh.
                      Kristian(K)
                      KristianK
                      En del af EspressoBar


                      Følg mig meget gerne på
                      https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                      https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                      Hjemmeside
                      www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                      Comment

                      • -E*
                        Master Brewer
                        • Apr 2013
                        • 1949

                        #41
                        En enkelt gruppes futurmat kunne vel også være en mulighed...
                        -Sune

                        Mahlkönig Kenia / OE Lido3
                        Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
                        Computerstyret Hottop
                        Instagram

                        Comment

                        • KristianK
                          Administrator
                          • Aug 2009
                          • 4365

                          #42
                          Bestemt!
                          Jeg har en 1 gruppes Grimac, som absolut og brygger en seriøs espresso. Den er dog lidt løs i koderne rent elektrisk, så den bruges ikke så tit.
                          Har vist en aftale med mig selv om at den skal efterses efter ferien. (den med træsiderne)
                          KristianK
                          En del af EspressoBar


                          Følg mig meget gerne på
                          https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                          https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                          Hjemmeside
                          www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                          Comment

                          • Joe_Black
                            Coffeeholic
                            • Feb 2012
                            • 1424

                            #43
                            Lige futurmaten har ogåå en ret stor tank som engruppes, men som Kristian skriver er der maskiner som kan klare det med en 5-6 L tank.
                            Har lige målt på futurmaten, og på 3 timer havde den brugt 2,9 kW, fel at bemærke på terrassen i 15 grader of masser af vind.
                            Jo, den er lidt dyrere at "køre"i men det er en Opel vectra også i forhold til en Wv Up
                            Jeg ved godt hvad jeg bedst kan lide...
                            Livet består af valg og prioriteter..
                            Wega MiniNova
                            Mahlkönig K30
                            Moccamaster
                            Santos #4
                            AeroPress
                            Bodum Vakuum Brygger

                            Comment

                            • KristianK
                              Administrator
                              • Aug 2009
                              • 4365

                              #44
                              Opstarten er nok den største synder her. De efterfølgende timer er ikke ligeså dyre tænker jeg.. Men ja, det koster... Det gør alt det store legetøj, om det så har 4 hjul, tandhjul og safirglas eller noget 3.
                              KristianK
                              En del af EspressoBar


                              Følg mig meget gerne på
                              https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                              https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                              Hjemmeside
                              www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                              Comment

                              • peter_il
                                Espresso
                                • Sep 2011
                                • 714

                                #45
                                Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                                Opstarten er nok den største synder her. De efterfølgende timer er ikke ligeså dyre tænker jeg.. Men ja, det koster... Det gør alt det store legetøj, om det så har 4 hjul, tandhjul og safirglas eller noget 3.
                                For nogle år siden på alt.coffee var der en tråd om strømforbrug. Mange brugere målte og indsendte deres resultater. Som jeg husker det, var det slet ikke så slemt (opstarten trækker naturligvis). Jeg har ikke målt efter på min, for jeg foretrækker at blive i troen :-)
                                La Marzocco Linea 1GR AV, Mazzer Major E, Bullet rister

                                Comment

                                Working...
                                X