Rengøring af mælkekredsløb på Saeco Xelsis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tommy.ipsen
    Grøn bønne
    • Jul 2011
    • 4

    Rengøring af mælkekredsløb på Saeco Xelsis

    Hejsa
    Jeg har en Saeco Xelsis og er lidt i tvivl om rengøring af maskinens mælkekredsløb - den har integreret mælkeskummer, med sådan en lille kande der klikkes på maskinen.
    Kan/skal jeg bruge præparatet fra Saeco (CA6705 - Milk Circuit Cleaner), er det helt ligegyldigt eller er der andre og billigere alternativer?
    På forhånd tak.
    Mh Tommy
  • Alexpid
    Coffeeholic
    • Jan 2016
    • 1496

    #2


    Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
    Selvstændig hos Alex Kaffe.
    Udelukkende på eBar som privatperson

    Comment

    • movin
      Espresso
      • Aug 2013
      • 630

      #3
      Hej Tommy

      Velkommen til.

      jeg håber at du finder alexpids link brugbart.

      Grunden til at din tråd ikke er blevet spammet af hjælpende hænder, skyldes at der ikke er mange her inde der gør sig i fuldautomatiske maskiner. Vi er ellers et godt forum at spørge om alle andre store og små ting indenfor kaffe og teknik. Bare lige så du ikke føler dig overset..

      Comment

      • tommy.ipsen
        Grøn bønne
        • Jul 2011
        • 4

        #4
        Tak for svar begge to - havde ikke lige set, da jeg troede at jeg fik notifikation pr email om indlæg!
        Alexpid: Tak for forslag - det ser ikke tosset ud!

        Jeg ved godt at fokus er mere på de manuelle maskiner, men det er nok stadig bedste danske bud på et brugbart forum i forhold til ovenstående spørgsmål :-)

        Jeg har i mellemtiden også snakket med Philips (som ejer Saeco) og den søde pige i support'en startede med at linke til hhv. Amazon og eBay i England og Tyskland og derefter blev vi enige om at det også var besynderligt at det ikke rigtigt blev forhandlet i Danmark!

        Derefter fik jeg denne tilbagemelding:
        "CA6705 bliver ikke solgt på det nordiske marked, og maskinerne solgt på det det nordiske marked er lavet derefter.
        Beklager meget, at jeg har sagt anderledes. Jeg havde kigget i den engelske manual.

        Det er ikke nødvendigt at bruge midlet, man kan rengør mælkekanden med varmt vand. Hvis du gerne vil rengøre røret, kan du putte vand i mælkekanden og på den måde få vandet igennem røret."

        ...så når man bruger dansk mælk behøver man åbenbart ikke at gøre skidtet rent... - det er jo lidt spøjst... - og rigtigt skidt at jeg ind i mellem bruger tysk mælk fra LIDL... - så er jeg jo stadig på den :-)

        Comment

        • ChristianS
          Coffeeholic
          • Apr 2015
          • 1012

          #5
          Haha, det er dælme et elendigt svar!

          Men mon ikke, det er fordi, det koster for meget at få sikkerhedsgodkendt på markedet? Maskinen er jo med 99% sikkerhed præcis den samme.
          Danmarksmester i Hjemmebarista 2016.

          Kværne: Niche Zero, Santos 01
          Espresso: Alex Duetro II PID (Tidligere blandt andet en Supermoddet Oscar med bl.a. appia steamhåndtag).
          Sort: Hario V60, Chemex, Aeropress, stempelkande.

          Comment

          • summer
            Coffeeholic
            • Jun 2011
            • 1407

            #6
            Hvis jeg var dig ville jeg skille hele kanden ad, ligesom på billedet, og rengøre med almindelig opvask - og holde øje med om det begyndte at lugte/smage surt...
            Der er godt mange små hjørner i den kande hvor gammel mælk kan gemme sig...

            Comment

            • Alexpid
              Coffeeholic
              • Jan 2016
              • 1496

              #7
              Rinza jeg linker til opløser mælkeprotein i systemet og vil gøre et godt job brugt i den rigtige opløsning. Billig løsning ift saecos egen mælkerens. Brug også gerne cafiza tabletter til at rengøre gruppen med. Det er også meget billigere end deres egne tabletter til rens.

              Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
              Selvstændig hos Alex Kaffe.
              Udelukkende på eBar som privatperson

              Comment

              Working...
              X