Kitchen Aid espressomaskine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Peter Kjærsgaard
    Grøn bønne
    • Apr 2016
    • 2

    Kitchen Aid espressomaskine

    Kære kaffenørder

    Jeg kan se her på forumet at espressomaskinen fra Kitchen Aid er ret udskældt, hvilket jeg desværre har opdaget for sent.

    Jeg har i dag været ude at investere i en brugt Kitchen Aid espressomaskine + en Kitchen Aid kværn. Da jeg kommer hjem med maskinen opdager jeg desværre at der er kondens på indersiden af manometermålerne. Er det noget af alvorlig betydning? Og kan man evt. selv fikse det?

    MVH
    Peter
  • Rohr
    Mørkristet
    • Jan 2017
    • 449

    #2
    Det er ikke af alvorlig betydning.
    Kitchen aid maskine er i bund og grund to Gaggia Classic maskiner der er sat op til en dual boiler.
    Det er alstå slet ikke nogen dårlig maskine, den koster bare for meget fra ny, men kan være et rigtig godt brugtkøb.
    Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
    Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
    Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
    Rister: Aillio Bullet
    Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
    Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
    Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
    Vand: Brita finest.

    Comment

    • Coffee makes the world go
      Master Brewer
      • Jan 2010
      • 5082

      #3
      Problemerne med den maskine , er, at den er en hat på en gryde med varmt vand
      dvs at den får kondensproblemer indeni

      hvis den virker, så søg på nettet for mulige fix , det kunne være så enkelt som at lave lidt udluftning

      selve brygenheden er den samme som den originale Gaggia Classic , den er go nok, men Gaggia har ikke lukket den indeni et hus uden udluftning i toppen

      portafilter er de samme som til Gaggia

      din kværn får du nok grå hår af , man kan lave et mod , og sætte Mazzer mini 58mm knive i , men med de priser der er på brugte gastro kværne, ,ville jeg ikke gøre det, med mindre det er for at tilfredsstille en mod trang ;o)
      http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

      Comment

      • Husfar
        Stamgæst
        • Apr 2012
        • 769

        #4
        Jeg har et vrag stående du godt må plukke fra,
        Fluid-o-tech og vægtstang

        Comment

        • pingel
          Coffeeholic
          • Jan 2012
          • 1007

          #5
          Tråden er startet for 9 måneder siden - bare så I ved det ;-)

          Comment

          • Husfar
            Stamgæst
            • Apr 2012
            • 769

            #6
            Hæ hæ, så ikke at udløbsdatoen var kraftigt overskredet .
            Trådstarter har nok allerede løst sit miniproblem med dug,
            - blot for at blive spulet ud af sit køkken af den "tusnami" af ærgerlser som Kitchenaid lækker hen af vejen..😎
            Fluid-o-tech og vægtstang

            Comment

            • Rohr
              Mørkristet
              • Jan 2017
              • 449

              #7
              Oprindeligt indsendt af pingel Se indlæg
              Tråden er startet for 9 måneder siden - bare så I ved det ;-)
              Det er det der sker når Grønne bønner blander sig
              Da den er lidt udskældt, og jeg som ny, valgte at søge på den herinde, tænkte jeg at andre nye, også kunne finde på at søge på Kitchen Aid herinde.
              Og så tænker jeg at det kunne være en god idé at tage emnet op, når nu så mange af dem er til salg på DBA.
              Jeg har selv et par gamle stående og jeg tager gerne husfars vrag, da jeg planlægger at gøre dem til skrueprojekter, evt med PID kits til begge boilere plus udluftning.
              Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
              Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
              Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
              Rister: Aillio Bullet
              Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
              Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
              Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
              Vand: Brita finest.

              Comment

              Working...
              X