Feedback på artikel.. Hvad vil du gerne vide?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hipsterkaffe
    Grøn bønne
    • Mar 2016
    • 27

    Feedback på artikel.. Hvad vil du gerne vide?

    Hej Espressofolk,

    På min blog har jeg for nylig lavet et interview med Søren Stiller fra Great Coffee.

    Jeg kunne godt tænke mig at høre, om det er nørdet nok for kaffenørderne, eller vi skal dykke endnu længere ned næste gang jeg laver et interview med en kaffeguru?

    Er der nogle emner I særligt godt kunne tænke jer at få belyst? Så sig endelig frem

  • KristianK
    Administrator
    • Aug 2009
    • 4365

    #2
    Hej Hipsterkaffe,

    Tillykke med din artikel. Du spøger, du får svar.

    Jeg synes du griber tingene lidt bagvendt an.

    Hvis du virkelig ville have nørdernes mening og ønsker, havde du haft alle muligheder for at spørge inden. Det har jo efter sigende været meget svært at få en aftale i stand

    Nu begår du en artikel, som efter min personlige vurdering er så tilpas harmløs, at den kunne trykkes i Alt for Damerne.

    Siden du skriver "om det er nørdet nok", hvor mener du så selv, at den er nørdet? Jeg kan ikke se det.

    Ovenstående er ment som venlig kritik, som du efterspørger men jeg ville nok spørge dig om, hvem du ønsker skal være dine kernelæsere.

    Bolden er hermed givet op
    KristianK
    En del af EspressoBar


    Følg mig meget gerne på
    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

    Hjemmeside
    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

    Comment

    • Hipsterkaffe
      Grøn bønne
      • Mar 2016
      • 27

      #3
      Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
      Hej Hipsterkaffe,

      Tillykke med din artikel. Du spøger, du får svar.

      Jeg synes du griber tingene lidt bagvendt an.

      Hvis du virkelig ville have nørdernes mening og ønsker, havde du haft alle muligheder for at spørge inden. Det har jo efter sigende været meget svært at få en aftale i stand

      Nu begår du en artikel, som efter min personlige vurdering er så tilpas harmløs, at den kunne trykkes i Alt for Damerne.

      Siden du skriver "om det er nørdet nok", hvor mener du så selv, at den er nørdet? Jeg kan ikke se det.

      Ovenstående er ment som venlig kritik, som du efterspørger men jeg ville nok spørge dig om, hvem du ønsker skal være dine kernelæsere.

      Bolden er hermed givet op
      Hej Kristian,

      Tak for feedback.

      Jeg har prøvet at gøre artiklen let tilgængelig, så folk uden den store nørde-ekspertise (men dog alligvel med en kaffeinteresse kan følge med). Jeg håber, at alle fra espressobar-folk til den lattedrikkende cafégænger vil finde det interessant. Så en rimeligt bred målgruppe.

      Hvilke emner ville du gerne vide mere om? Og hvordan kan vi gøre de næste artikler mindre harmløse?

      Comment

      • ChristianS
        Coffeeholic
        • Apr 2015
        • 1012

        #4
        Også en lidt kritisk feedback fra mig - men tag det, du kan bruge og se bort fra det, der bare lyder som en sur, indoktrineret journalist.

        Here goes:

        Du kunne jo starte med at spørge endnu mere åbent - for eksempel hvad der pt fylder mest for ham ifht kaffe. Snakkede du med ham face-to-face? Havde du interviewet ham kort forinden (researchinterview)?

        Og så synes jeg, at du mangler en vinkel. Selv i et portræt er det vigtigt, at der er et bærende element eller en rød tråd. Her synes jeg, at det ligner, at du har haft en seddel med spørgsmål klar hjemmefra, og ikke helt har turdet afvige fra den - eller skrive det som en artikel.

        Q&A-stilen kan være fint nok til en sektion, eller hvis det er et fast indslag med for eksempel højst 5 spørgsmål, som bliver stillet til flere forskellige kaffenørder.

        Men her synes jeg snarere, at det ligner en transskription af (dele af) jeres samtale.

        Meget af det kunne med fordel have været skrevet om, så det centrale står som citater, og du tager fortællestilen på dig.

        Giver det mening?


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        Danmarksmester i Hjemmebarista 2016.

        Kværne: Niche Zero, Santos 01
        Espresso: Alex Duetro II PID (Tidligere blandt andet en Supermoddet Oscar med bl.a. appia steamhåndtag).
        Sort: Hario V60, Chemex, Aeropress, stempelkande.

        Comment

        • Hipsterkaffe
          Grøn bønne
          • Mar 2016
          • 27

          #5
          Hej Christian,

          Det giver bestemt mening. Er helt enig i din håndværksmæssige kritik. Som du så fint lurer, så er interviewet foregået på mail, og jeg har ikke haft mulighed for at stille opfølgende spørgsmål

          Men hvad siger I til selve emnerne? Er det noget der optager jer?

          Comment

          • jbb
            Grøn bønne
            • Dec 2019
            • 2

            #6
            Hejsa
            Det er en super fin blog-artikel. Jeg er ikke nogen kaffeekspert, men synes det er sjovt at læse om det og blive klogere – så fint, at det ikke er alt for nørdet.
            Opgavekorrektur

            Comment

            • Gitte.Rasmussen
              Grøn bønne
              • Jan 2020
              • 1

              #7
              Oprindeligt indsendt af ChristianS Se indlæg
              Også en lidt kritisk feedback fra mig - men tag det, du kan bruge og se bort fra det, der bare lyder som en sur, indoktrineret journalist.

              Here goes:

              Du kunne jo starte med at spørge endnu mere åbent - for eksempel hvad der pt fylder mest for ham ifht kaffe. Snakkede du med ham face-to-face? Havde du interviewet ham kort forinden (researchinterview)?

              Og så synes jeg, at du mangler en vinkel. Selv i et portræt er det vigtigt, at der er et bærende element eller en rød tråd. Her synes jeg, at det ligner, at du har haft en seddel med spørgsmål klar hjemmefra, og ikke helt har turdet afvige fra den - eller skrive det som en artikel.

              Q&A-stilen kan være fint nok til en sektion, eller hvis det er et fast indslag med for eksempel højst 5 spørgsmål, som bliver stillet til flere forskellige kaffenørder.

              Men her synes jeg snarere, at det ligner en transskription af (dele af) jeres samtale.

              Meget af det kunne med fordel have været skrevet om, så det centrale står som citater, og du tager fortællestilen på dig.

              Giver det mening?


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Hej Hipsterkaffe,

              Jeg er faktisk meget enig med Christian, et umiddelbart fint interview, men der mangler en smule kant i artiklen. Men det er helt sikkert noget du kan gøre igen og denne gang har du mulighed for at gøre det endnu bedre, tror jeg
              Freelance blogger hos Kaffe-Eksperten.dk

              Comment

              • Lav
                Coffeeholic
                • Dec 2014
                • 1213

                #8
                Indlægget er fra 2016.... [emoji846]


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                Venligste hilsner, Steffen

                Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                Sort:
                Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                Rister: 2x
                Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                Comment

                Working...
                X