Hvilken Wittenborg maskine?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • alsmsen
    Grøn bønne
    • Apr 2016
    • 1

    Hvilken Wittenborg maskine?

    Jeg har fået til opgave at finde en kaffeautomat til kontoret, og udover at det er blevet besluttet, at det skal være en Wittenborg, er jeg lidt på bar bund omkring hvilken, der er bedst til vores behov. Vi er dagligt ca. 15-20 mand på kontoret, og lidt over halvdelen drikker kaffe.
    Jeg har haft kigget på Kaffeimperiets forskellige maskiner: http://kaffeimperiet.dk/automater/til-friskmalet-kaffe/, men jeg er lidt i tvivl om, hvilken der er den mest oplagte. Den behøver selvfølgelig ikke være ultra-hurtig når vi ikke er flere, men den skulle samtidig gerne holde til, hvis vi bliver flere samt levere en god kaffe. Inden jeg tager fat i dem, ville jeg derfor lige høre, om der er nogen herinde, der har erfaring med nogen af maskinerne?
  • frachlitz
    Stamgæst
    • Jul 2013
    • 936

    #2
    Hej Alsmsen,

    Kaffe automater er ikke vores spidskompetance herinde. Men - advarsel - jeg arbejder med denne type til dagligt.
    Jeg kan ikke lige få deres side til at virke pt, men.

    1. Vælg en type til hele bønner (altså med kværn).
    2. Lad være med at fylde den helt op med bønner. Hvis i orker det, så fyld lidt i løbende på dagen.
    3. Få den indstillet så den brygger langsommere og med lidt mere kaffe (den brygger som en hybrid mellem en aeropress og en stempelkande, og kan faktisk brygge rigtig god kaffe!). Det giver meget mere kvalitet i koppen.
    4. Hvis i skal have "mælk" så sørg for at bruge et pulver lavet på RIGTIG mælk - ikke på palmeolie og sukker.

    I er på kanten i antal til så stor en maskine, så i kan også overveje en mindre maskine med mindre rengøring - evt, med frisk mælk.
    LMWDP #422
    La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
    Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
    Aillio Bulet R1 Pre-order
    BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

    Comment

    Working...
    X