Køb af begynder kværn. Budget 3k

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Del Pede
    Grøn bønne
    • Feb 2016
    • 15

    Køb af begynder kværn. Budget 3k

    Hej

    Nu har jeg lurket igennem en måneds tid, og konkludere at jeg har brug for lidt råd og hjælp. Jeg har købt mig en Rancilio Silvia, og man konkludere hurtig, at den har brug for en kværn. Jeg har så efterfølgende været ude og forsøge mig at købe en kværn, og jeg har ikke haft det store held med det.
    Har haft bestilt en Eureka Mignon, for at få at vide den var udsolgt, og dernæst en Compak K3, for at få at vide at den ikke kunne leveres. Så det var to annullerede ordre i træk, og mig kaffeløs i de sidste to weekender.

    Så nu er jeg på jagt efter et alternativ til de to kværne, eller et godt sted hvor jeg kan købe en af de to maskiner. Hvis det bliver et alternativ, så vægter jeg espresso only. Vil hellere putte pengene i at den kan en ting godt. Vil meget gerne have stepless, om muligt.

    Hasstighed, støj og udseende er sekundært til kvaliteten af resultatet. Med andre ord er WAF ligegyldigt.

    Så tips til alternativer, og shops man kan handle i, modtages med kyshånd. Helst danske webshops, og hvis nogen kender til butikker i Aalborg, så hjertens gerne det.

    Tak'er
  • martinmic
    Espresso
    • Jun 2012
    • 629

    #2
    Skal det være nyt? Ellers tror jeg nemt du kan finde nogle fornuftige kværne her inde til salg brugt.
    - Promac Club ME
    - Casadio Istantaneo
    - Gene Cafe

    Comment

    • Del Pede
      Grøn bønne
      • Feb 2016
      • 15

      #3
      Jeg er ikke afvisende overfor at købe brugt, og har også kigget på udbuddet her på forum, men er ikke rigtigt faldet over nogle nylige opslag.

      Comment

      • Coffee makes the world go
        Master Brewer
        • Jan 2010
        • 5082

        #4
        Jeg har nogle gamle opslag ;o) , og jeg retter mine til solgt , hvis de er solgt eller reserveret

        Har en makker der arbejder i Randers , og kan få den bragt dertil hvis du evt kunne hente den der

        en begynder har brug for al den hjælp der er, og den bedste hjælp er en kværn der leverer et grind der er i orden ,
        som du selv er inde på , behøve kværnen hverken at være køn eller det ene eller andet ,, det er luxus

        det er selve grindet som kommer ud af knivene der enten hjælper dig , eller bekæmper dig
        http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

        Comment

        • Del Pede
          Grøn bønne
          • Feb 2016
          • 15

          #5
          Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
          Jeg har nogle gamle opslag ;o) , og jeg retter mine til solgt , hvis de er solgt eller reserveret

          Har en makker der arbejder i Randers , og kan få den bragt dertil hvis du evt kunne hente den der

          en begynder har brug for al den hjælp der er, og den bedste hjælp er en kværn der leverer et grind der er i orden ,
          som du selv er inde på , behøve kværnen hverken at være køn eller det ene eller andet ,, det er luxus

          det er selve grindet som kommer ud af knivene der enten hjælper dig , eller bekæmper dig
          Jeg vil helt sikker være interesseret i at se hvad du har af annoncer. Jeg har læst en del op på hvad det er vigtigt, så jeg har en god ide om hvad jeg skal se efter. Lige nu vil jeg virkeligt bare gene tage in nye maskine i brug, så jeg er også en kende utålmodig.... men jeg prøver at styre mig,

          Comment

          • Jacob Jørgensen
            Lysristet
            • Jan 2015
            • 130

            #6
            Nu siger jeg det, som der med garanti er en del der vil tænke: køb en brugt mazzer mini.
            Den bliver du glad for. Budgettet er omkring de 3000kr brugt.
            Har selv haft en, og den var mega fed.

            Mvh Jacob

            Comment

            • Alexpid
              Coffeeholic
              • Jan 2016
              • 1496

              #7
              I second that! Og så kan minien moddes med super jolly knive så du kværner 18 g på 10-11 sekunder
              Selvstændig hos Alex Kaffe.
              Udelukkende på eBar som privatperson

              Comment

              • Coffee makes the world go
                Master Brewer
                • Jan 2010
                • 5082

                #8
                Mazzer minni med doser har kun 58 mm knive
                Det er for lidt efter min mening
                Kan man få en doserless .kan man sætte jolly knive i
                Men 3000 kr er billigt. Og de hænger ikke på træerne til den pris.læg dertil penge til jolly knive
                http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                Comment

                • Del Pede
                  Grøn bønne
                  • Feb 2016
                  • 15

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Jacob Jørgensen Se indlæg
                  Nu siger jeg det, som der med garanti er en del der vil tænke: køb en brugt mazzer mini.
                  Den bliver du glad for. Budgettet er omkring de 3000kr brugt.
                  Har selv haft en, og den var mega fed.

                  Mvh Jacob
                  Jeg har kigget på Mazzer mini, men har umiddelbart ikke kunne finde en brugt Mazzer mini, som var til salg

                  Comment

                  • ChristianS
                    Coffeeholic
                    • Apr 2015
                    • 1012

                    #10
                    Hvis du kunne finde omkring 800kr mere end budgettet kan du købe en Quamar M80E fra ny.

                    Det er en dejlig kværn i den nye model. I den forrige var der en lille forsinkelse på touchknapperne. Med den nye er de gået over til trykknapper og forsinkelsen er væk.

                    Men det hjælper jo selvfølgelig ingenting, hvis budgettet er fast - og al respekt for det, hvis det er!

                    Danmarksmester i Hjemmebarista 2016.

                    Kværne: Niche Zero, Santos 01
                    Espresso: Alex Duetro II PID (Tidligere blandt andet en Supermoddet Oscar med bl.a. appia steamhåndtag).
                    Sort: Hario V60, Chemex, Aeropress, stempelkande.

                    Comment

                    • Del Pede
                      Grøn bønne
                      • Feb 2016
                      • 15

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af ChristianS Se indlæg
                      Hvis du kunne finde omkring 800kr mere end budgettet kan du købe en Quamar M80E fra ny.

                      Det er en dejlig kværn i den nye model. I den forrige var der en lille forsinkelse på touchknapperne. Med den nye er de gået over til trykknapper og forsinkelsen er væk.

                      Men det hjælper jo selvfølgelig ingenting, hvis budgettet er fast - og al respekt for det, hvis det er!

                      http://espressoperfetto.de/espresso-muhlen/quamar.html
                      Tak. Den vil jeg kigge på. Finder jeg det rigtige, noget jeg gerne vil have, så er budgettet fleksibelt. Men jeg vil også gerne bevise over for mig selv, at det her har min interesse, inden jeg går helt overboard.

                      Det er måske også væsentligt at sige, at jeg ikke forventer at hive mere end 1-2 shots dagligt, og måske lidt mere i weekenden. I løbet af dagen misbruger jeg vores Jura på jobbet i den grad.

                      Comment

                      • Alexpid
                        Coffeeholic
                        • Jan 2016
                        • 1496

                        #12


                        Smider lige vario w kortet!

                        Udmærket kværn til både espresso og filter
                        Selvstændig hos Alex Kaffe.
                        Udelukkende på eBar som privatperson

                        Comment

                        • Coffee makes the world go
                          Master Brewer
                          • Jan 2010
                          • 5082

                          #13
                          den er med stålknive , nok bedst til sort kaffe
                          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                          Comment

                          • Coffee makes the world go
                            Master Brewer
                            • Jan 2010
                            • 5082

                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Del Pede Se indlæg
                            Jeg vil helt sikker være interesseret i at se hvad du har af annoncer. Jeg har læst en del op på hvad det er vigtigt, så jeg har en god ide om hvad jeg skal se efter. Lige nu vil jeg virkeligt bare gene tage in nye maskine i brug, så jeg er også en kende utålmodig.... men jeg prøver at styre mig,

                            den var egentligt solgt
                            men har ikke hørt fra køber i en tid ,, såøh ;o(


                            og


                            og

                            og
                            http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                            Comment

                            • madsagger
                              Lysristet
                              • Aug 2015
                              • 110

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af ChristianS Se indlæg
                              Hvis du kunne finde omkring 800kr mere end budgettet kan du købe en Quamar M80E fra ny.

                              Det er en dejlig kværn i den nye model. I den forrige var der en lille forsinkelse på touchknapperne. Med den nye er de gået over til trykknapper og forsinkelsen er væk.

                              Men det hjælper jo selvfølgelig ingenting, hvis budgettet er fast - og al respekt for det, hvis det er!

                              http://espressoperfetto.de/espresso-muhlen/quamar.html

                              Hmm, jeg købte min Quamar M80E for en 4 mdr siden, men det er med de omtalte touch knapper, som man lige skal vænne sig til [emoji6]. Glad for kværnen?
                              Izzo Alex Duetto III
                              Nuova Simonelli MDJ On Demand

                              Comment

                              Working...
                              X