3D print Espressobar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Barly
    Lysristet
    • Aug 2017
    • 61

    #61
    Jeg har spekuleret på præcis samme model siden jeg så den i går. Og er også kommet frem til et rimeligt system hvor det også ville kunne lykkes med at lave højde mekanismen.

    Det er endnu ikke tegnet i 3D, da jeg ikke selv har brug for det, jeg blev bare nysgerrig på den, da det er en forholdsvis konstruktion.

    Men jeg bruger gerne lidt tid på at tegne det op hvis nogen skulle havde interesse i det.

    Comment

    • LM17
      Mellemristet
      • Aug 2014
      • 151

      #62
      Oprindeligt indsendt af Barly Se indlæg
      Jeg har spekuleret på præcis samme model siden jeg så den i går. Og er også kommet frem til et rimeligt system hvor det også ville kunne lykkes med at lave højde mekanismen.

      Det er endnu ikke tegnet i 3D, da jeg ikke selv har brug for det, jeg blev bare nysgerrig på den, da det er en forholdsvis konstruktion.

      Men jeg bruger gerne lidt tid på at tegne det op hvis nogen skulle havde interesse i det.
      Fedt! Jeg har ikke selv forstand på 3D-printere, men jeg ville være meget interesseret, hvis prisen ikke er alt for høj, og hvis bunden kan tilpasses til andre vægte end Acaia (Hario f.eks.).

      Jeg tænkte lige figuren igennem, og umiddelbart tænker jeg, at det må være balancen der er den største hurdle. Der skal alligevel lidt vægt i bunden, hvis den skal kunne holde til et par kopper uden at vælte... Måske er det derfor ONA's version vejer over 500 gram..?
      ECM Synchronika og Niche Zero.

      Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee.

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #63
        Et lille bidrag til 3d print tråden, til dem som er interesseret

        Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	37,3 KB
ID:	231142Click image for larger version

Name:	48933332_10101912497501932_1919672861723721728_n.jpg
Views:	1
Size:	41,6 KB
ID:	231143
        Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	45,2 KB
ID:	231144Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	48,4 KB
ID:	231145Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	38,0 KB
ID:	231146



        stl filer.: https://www.thingiverse.com/thing:28...9Co2rMXOjWX3ps
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • Kaffe T
          Master Brewer
          • Nov 2013
          • 2263

          #64
          Minder mig om den "pre-tamper" (hvad skal man kalde det ? noget man gør ved pucken før man tamper) med piggene/nålene. Er der nogen som har testet den over et længere stræk ?

          Sinobi: havde du ikke lavet en ?
          Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
          Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

          ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

          Comment

          • Sinobi
            Mellemristet
            • Mar 2018
            • 188

            #65
            Jo det er rigtigt. Sådan en har jeg lavet. En kopi af Duomo. Synes ikke den distribuerer godt nok med Duomo placeringen af nålene, så er i gang med en (midlertidigt strandet) simulering og afprøvning af andre nåleplaceringer. Mit forsøg med original placeringen gav for lidt grind i midten og for meget i kanten. Når man plotter det ud i et x,y diagram med 360 grader på x aksen og størrelsen af radius til nålene på y aksen kan man se meget bedre hvordan grindet bliver flyttet rundt. Når jeg på et tidspunkt når til et godt resultat kommer det naturligvis i tråden her.
            Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
            Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
            Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
            Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
            KitchenAid Cold Brew koldbrygger
            Brewista Smart Scale v2.0
            DIY Fluidbed 300 gr. rister

            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #66
              Lille update til tråden. de ligner lidt Saint Anthony Industries "Shot Collar"

              E61 Distribution Funnel

              Dosing funnel for an E61 portafilter with an added crossbar for distribution.


              Click image for larger version

Name:	ecd439a10f7c404ae677a5d34586e94e_preview_featured.jpg
Views:	1
Size:	41,3 KB
ID:	231205

              Portafilter Coffee Grounds Distributor for Londinium I 3.6mm reach
              Customized version of http://www.thingiverse.com/thing:312625 Created with Customizer! http://www.thingiverse.com/apps/customizer/run?thing_id=312625 Reaches 3.6mm into portafilter basket.


              Click image for larger version

Name:	yin_yang_v6_20140428-27224-1f20xtt-0_preview_featured.jpg
Views:	1
Size:	36,9 KB
ID:	231206
              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              Working...
              X