Side 1 af 7 123 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 66

Emne: 3D print Espressobar

Espresso Dyrlægen's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2012
    Sted
    KBH K

3D print Espressobar

Hej Ebar

Nu har folk her på siden været gode til at dele div. arduino koder og projekter, så tænkte at det måske var på tide med noget ligende for 3Dprint. Der er jo efterhånden en del der printer, så mon ikke at vi kan nyde godt af hinandens ideer og tegninger

Har selv lidt forskellige projekter i støbeskeens, bla. et "steam-stop" til drypbakken der skal forhindre at vand og mælkerester bliver blæst ud over alt poleret metal, shot-spejl og bordet :P Steam armen på Elektra A3 svæver et godt stykke over bakken og derfor ender vandet over alt, hvis man ikke bruger en klud ved udluftning. Designet skal ændres lidt, men ideen ser ud til at virke ok og så skal det selvfølgelig laves i metal

Navn:  Skærmbillede 2016-02-17 kl. 22.05.12.jpg
Visninger: 683
Størrelse:  26,0 KB

En anden ting jeg har leget lidt med "OCD tool". Har lavet en plastik version, den virker fint nok, men synes ikke at den gør nogen forskel i koppen, men måske den kan gøre en forskel for dem der har problemer med channeling..?

Hvis folk ikke keder OCD:
    https://www.youtube.com/watch?v=ShuVPOiz8-E

Navn:  Skærmbillede 2016-02-17 kl. 18.16.11.jpg
Visninger: 653
Størrelse:  15,8 KB

Download af STL: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...isptool0.1.stl

Flere prints, ideer og spam på vej
    Elektra A3 - Arduino PID & BrewTimer - WeMo - Bestmax
    Elektra Nino - Med Pulse Mod
    Mazzer Major - Arduino Timer (Tidligere Digital Timer mod)
    Super Jolly - Analog Timer DIY Timer Mod + doserless mod

2. De følgende 7 brugere siger tak til Dyrlægen for denne post:

act_dk (18. February 2016),aero (18. February 2016),aspedersen (18. February 2016),Jack (28. September 2016),Lav (18. February 2016),lindybrogaard (17. February 2016),T.Bidstrup (8. April 2017)

Coffeeholic Joe_Black's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2012
    Sted
    Jyllinge
    Citer Oprindeligt indsendt af Dyrlægen Se indlæg
    Hej Ebar

Nu har folk her på siden været gode til at dele div. arduino koder og projekter, så tænkte at det måske var på tide med noget ligende for 3Dprint. Der er jo efterhånden en del der printer, så mon ikke at vi kan nyde godt af hinandens ideer og tegninger

Har selv lidt forskellige projekter i støbeskeens, bla. et "steam-stop" til drypbakken der skal forhindre at vand og mælkerester bliver blæst ud over alt poleret metal, shot-spejl og bordet :P Steam armen på Elektra A3 svæver et godt stykke over bakken og derfor ender vandet over alt, hvis man ikke bruger en klud ved udluftning. Designet skal ændres lidt, men ideen ser ud til at virke ok og så skal det selvfølgelig laves i metal

Navn:  Skærmbillede 2016-02-17 kl. 22.05.12.jpg
Visninger: 683
Størrelse:  26,0 KB

En anden ting jeg har leget lidt med "OCD tool". Har lavet en plastik version, den virker fint nok, men synes ikke at den gør nogen forskel i koppen, men måske den kan gøre en forskel for dem der har problemer med channeling..?

Hvis folk ikke keder OCD:
    https://www.youtube.com/watch?v=ShuVPOiz8-E

Navn:  Skærmbillede 2016-02-17 kl. 18.16.11.jpg
Visninger: 653
Størrelse:  15,8 KB

Download af STL: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...isptool0.1.stl

Flere prints, ideer og spam på vej
    To vinkler til denne tråd.

1 Fed ide, "sharing is caring"

2 Damm you - nu bliver vi jo lokket til at købe sådan en printer... LOL

Men mest nummer 1
    Wega MiniNova
    Mahlkönig K30
    Moccamaster
    Santos #4
    AeroPress
    Bodum Vakuum Brygger

Mørkristet Citrushund's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2012
    Sted
    Vejen
    Citer Oprindeligt indsendt af Joe_Black Se indlæg
    To vinkler til denne tråd.

1 Fed ide, "sharing is caring"

2 Damm you - nu bliver vi jo lokket til at købe sådan en printer... LOL

Men mest nummer 1
    Har selvfølgelig opgraderet, så har faktisk en 3D Printer du kan købe, skal ikke komme an på det da
    Senest redigeret af Citrushund : 18. February 2016 kl. 08:23 Årsag: stavefejl

Registreringsdato
    Sep 2012
    Sted
    Vejen
    Dyrlægen - Skide godt initiativ, især når 3d printere bliver mere og mere tilgængelige, så hvorfor ikke samle alle de gode ideer vi får. Jeg har en masse forskellige modeller jeg vil ligge op når jeg er kommet hjem fra søen. Låg til likørtragt, tamper stand, de ret så bruge tragte osv

6. De følgende brugere har takket Citrushund for denne post:

CFN (18. February 2016)

Master Brewer Kaffe T's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2013
    Sted
    København
    Jer med erfaring med 3D print - hvor stærk er materialet, der printes i ?

Jeg mistede mit yndlingshårspænde på KaffeShow i Århus. Og lige præcis den type kan ikke opdrives mere. Suk.

Det er et Ø-spænde: altså en oval ring, hvor man bruger en løs pind til fæstne håret med.

Men den ovale ring skal være ret stærk (jeg har langt hår og det er tungt, når man vikler det sammen og skal ha holdt det fast på baghovedet). Nogen chance for at 3D print er stærkt nok til det ?
    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

Registreringsdato
    Sep 2012
    Sted
    Vejen
    Citer Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
    Jer med erfaring med 3D print - hvor stærk er materialet, der printes i ?

Jeg mistede mit yndlingshårspænde på KaffeShow i Århus. Og lige præcis den type kan ikke opdrives mere. Suk.

Det er et Ø-spænde: altså en oval ring, hvor man bruger en løs pind til fæstne håret med.

Men den ovale ring skal være ret stærk (jeg har langt hår og det er tungt, når man vikler det sammen og skal ha holdt det fast på baghovedet). Nogen chance for at 3D print er stærkt nok til det ?
    Det ville måske godt kunne lade sig gøre tror jeg, evt i noget PET eller Nylon plast, måske endda ABS. Jeg vil i hvertfald gerne give det et forsøg hvis det er. Dog har jeg kun ABS lige pt, men da et forsøg hver

Lidt om de forskellige plast typer her. PLA og ABS er klart mest udbredt - https://www.matterhackers.com/3d-pri...lament-compare
    Senest redigeret af Citrushund : 18. February 2016 kl. 11:36

9. De følgende brugere har takket Citrushund for denne post:

Kaffe T (18. February 2016)

Coffeeholic Joe_Black's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2012
    Sted
    Jyllinge
    Citer Oprindeligt indsendt af Citrushund Se indlæg
    Dyrlægen - Skide godt initiativ, især når 3d printere bliver mere og mere tilgængelige, så hvorfor ikke samle alle de gode ideer vi får. Jeg har en masse forskellige modeller jeg vil ligge op når jeg er kommet hjem fra søen. Låg til likørtragt, tamper stand, de ret så bruge tragte osv
    Øv, jeg vidste det...

Hvorfor har du opgraderet og hvad skal den gamle koste..?
    Wega MiniNova
    Mahlkönig K30
    Moccamaster
    Santos #4
    AeroPress
    Bodum Vakuum Brygger

Registreringsdato
    Sep 2012
    Sted
    Vejen
    Ville godt have en lukket printer og så blev jeg nød til at prøve kræfter med dual printing. Dog stadig til gode at prøve det Den nye er en Wanhao Duplicator 4S

Den gamle er en Mendel90 udviklet af en britte Nophead, pris mæssigt ligger vi omkring 3000kr inkl en masse forskelligt plast. Nypris var ca 6500kr

Mørkristet SQLCPH's avatar
    Registreringsdato
    Mar 2014
    Er der én af jer 3D rødder der har printet en portafilter stand til vægten? Kunne godt bruge den til min kommende Brewista Smart Scale istedet for at skulle investere i den større Acaia Pearl Scale.

http://www.thingiverse.com/thing:35538

Navn:  tampstand_and_portafilter_preview_featured.jpg
Visninger: 637
Størrelse:  87,6 KB
    /Søren

Espresso Dyrlægen's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2012
    Sted
    KBH K
    Jeg har ikke selv printet sådan en bandit, men hvis du tager forbi RUC fablab, så er det næsten gratis at bruge deres 3D printere og de har mange! Bare vær opmærksom på at PLA ikke dur til temperatur over 45 grader, så en ABS printer vil være at foretrække Det er en kæmpe klods at printe, hvis den skal have en pæn finish (6-10 timer!)
    Elektra A3 - Arduino PID & BrewTimer - WeMo - Bestmax
    Elektra Nino - Med Pulse Mod
    Mazzer Major - Arduino Timer (Tidligere Digital Timer mod)
    Super Jolly - Analog Timer DIY Timer Mod + doserless mod

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •