Køb af kaffe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Chancen
    Espresso
    • Jun 2015
    • 688

    Køb af kaffe

    Hej

    Jeg har den seneste tid i ren nærighed købt 2 kg espresso i 1 kg poser for at spare lidt fragt. Jeg synes dog at smagen er meget flad når jeg kommer til bunden af 2 pose.

    Vil derfor høre hvilken mængde og i hvilken poser folk køber? Jeg overvejer for smagen og kvalitetens skyld at købe 4 x 250 gram i stedet, men det rykker en del ved prisen må man sige.

    Rigtig god weekend og kaffeshow.
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #2
    Jeg køber aldrig mere end der kan drikkes på 14 dage. Kaffen må så i løbet af de 14 dage helst ikke overskride 21 dage efter rist.

    Hvor meget er derfor svært at vejlede om eftersom det er en individuel sag, der bygger på ens eget og evt. andres forbrug.

    Jeg holder mig generelt fra de store poser, eftesom en pose, især til espresso skal drikkes indenfor få dage efter åbning. Så hos mig giver mere end 250-350g ikke rigtig mening.

    Det er en klart dyrere fremgangsmåde, men så løber man sjældent ind i ovenstående problematik.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • Ullum
      Mørkristet
      • Sep 2013
      • 401

      #3
      Jeg rister selv, således at der ca 4 dage efter rist er gang i portionen. Mængden passer så til ca 14 dage.
      Så helt i tråd med det du oplever så er holdbarheden begrænset
      Mvh ullum

      Comment

      • Chancen
        Espresso
        • Jun 2015
        • 688

        #4
        Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
        Jeg køber aldrig mere end der kan drikkes på 14 dage. Kaffen må så i løbet af de 14 dage helst ikke overskride 21 dage efter rist.

        Hvor meget er derfor svært at vejlede om eftersom det er en individuel sag, der bygger på ens eget og evt. andres forbrug.

        Jeg holder mig generelt fra de store poser, eftesom en pose, især til espresso skal drikkes indenfor få dage efter åbning. Så hos mig giver mere end 250-350g ikke rigtig mening.

        Det er en klart dyrere fremgangsmåde, men så løber man sjældent ind i ovenstående problematik.
        Giver god mening. Svært at holde sig indefor en rimelig risteperiode med 2 x 1 kg. Vil prøve at købe 4 x 250 gr hver 14 dag og se om det ikke bedrer oplevelsen.

        Comment

        • aero
          Mørkristet
          • Nov 2014
          • 466

          #5
          Der er en del online der tilbyder abonnement, fx 250 gram to gange i måneden. Måske deres fragt ordning er mere "spiselig"?
          /Claus

          Espresso
          Oscar, Obel Mito M64

          Sort
          Wilfa, Aeropress, Chemex, V60

          Comment

          • René C
            Lysristet
            • Jan 2013
            • 82

            #6
            Jeg køber som regel 1 kg. Fylder en 250 g pose og sealer den store pose igen med min vakum maskine (uden at vakuumpakke kaffen). Så holder det som var den ikke åbnet
            Profitec Pro 700
            Mazzer Mini Elektronic A
            Torr barista - African Blackwood
            Hario v60
            Chemex

            Comment

            Working...
            X