Billige bønner i Irma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FrNrg
    Grøn bønne
    • Nov 2015
    • 13

    Billige bønner i Irma

    Hej

    Jeg er relativt ny indenfor espressobrygning, og helt ny her på siden. Faldt den anden dag over nogle bønner i Irma fra Black Coffee Roasters (http://www.blackcoffeeroasters.dk/). Jeg fandt frem til, at det er en del af Brasil Kaffe Import (BKI), men at de vistnok rister disse bønner for sig selv i et mindre risteri. Prisen er ret lav (125 kr/kg) så jeg ville høre, om der er nogen der har prøvet dem. Jeg regner ikke med, at de er særlig meget værd, men at man kunne bruge det som en "hverdagsbønne". Jeg har læst en tråd herinde om "billig kaffe til fattigrøven", så jeg er klar over, at det er bedre at drikke mindre, men god kaffe, end det er at købe billige bønner i supermarkeder. Jeg har hørt, at Løgismose bønner skulle være OK, så det kunne være, at disse også var.

    På forhånd tak, og god weekend!

    Mvh Frederik
  • kennethp
    Mørkristet
    • May 2011
    • 343

    #2
    Står der noget om hvornår kaffen er ristet?

    Comment

    • Jens_Muff
      Master Brewer
      • Sep 2011
      • 2615

      #3
      Hvis der er gået meget mere end 4 uger fra ristning, er de desværre ikke 125 kr/kg værd til espresso, uanset hvor lækre bønnerne har været lige efter ristning.

      Der er nogle, der har haft held til at finde rimelig friskristet Løgismose i supermarkeder. Men det er den manglende friskhed, der er årsagen til, at supermarkedskaffen frarådes. Irma sælger bl.a. Estate, som egentlig er udmærket. Men når det er måneder siden den blev ristet kan det være lige meget.
      - La Pavoni
      - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
      - Aillio Bullet R1
      - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

      Comment

      • FrNrg
        Grøn bønne
        • Nov 2015
        • 13

        #4
        Tak for det hurtige svar!
        Næste gang jeg er i Irma kigger jeg lige, om der er nogle nyristede.

        Mvh

        Comment

        Working...
        X