Selvbygger projekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • victorbruun94
    Mellemristet
    • Jun 2016
    • 221

    [Solgt] Selvbygger projekt

    Jeg prøver lige endnu engang:

    Jeg har købt denne espressomaskine i dele for noget tid siden og må indse, at jeg aldrig kommer til at få lavet den.

    Der er alle dele bortset fra et højtryks flowmeter til at samle en fed maskine med kvalidele.

    Pris: 500 kroner

    Der er dele for mange tusinde kroner!
    Click image for larger version

Name:	IMG_20190112_123949.jpg
Views:	1
Size:	53,8 KB
ID:	238100
    Click image for larger version

Name:	IMG_20190112_123946.jpg
Views:	1
Size:	53,1 KB
ID:	238101Click image for larger version

Name:	IMG_20190112_123943.jpg
Views:	1
Size:	80,2 KB
ID:	238102
    Last edited by victorbruun94; 17. January 2019, 17:01.
  • Joe_Black
    Coffeeholic
    • Feb 2012
    • 1424

    #2
    Jeg kunne godt være intrasseret, men kan du starte med at sige hvad det er for en maskine?
    Wega MiniNova
    Mahlkönig K30
    Moccamaster
    Santos #4
    AeroPress
    Bodum Vakuum Brygger

    Comment

    • Leth
      Grøn bønne
      • Aug 2014
      • 13

      #3
      Hvor i landet er den ?

      Comment

      • victorbruun94
        Mellemristet
        • Jun 2016
        • 221

        #4
        Det er i Århus.

        Maskinen er en CMA/ASTORIA industriel type. Jeg kender ikke selve navnet på maskinen.

        Den er med flip ventiler til både damp og vand. Der medfølger også et e61 gruppehoved til maskinen, som man kan montere, hvis man har mod på at lave om i rørføringerne.

        Comment

        • victorbruun94
          Mellemristet
          • Jun 2016
          • 221

          #5
          Det ser ud til at der er en del interesse. Hvis der kommer overbid, sælger jeg nok til højeste, men jeg vil også tage hensyn til, om delene kan afhentes eller skal sendes.

          Hvis det er for uklart, svarer jeg selvfølgelig på spørgsmål i forhold til salgsproceduren

          Comment

          • Alexpid
            Coffeeholic
            • Jan 2016
            • 1496

            #6
            Hvis der kommer overbid, ville jeg kontakte en tandlæge :-)

            Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
            Selvstændig hos Alex Kaffe.
            Udelukkende på eBar som privatperson

            Comment

            • Coffee makes the world go
              Master Brewer
              • Jan 2010
              • 5082

              #7
              Jeg skal lige være med , du har sat maskin delene til salg for 500kr , og nu sker der hvad ???

              hvis en har tilbudt dig de 500kr som du forlagte , så er delene vel solgt ?
              http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

              Comment

              • Coffee makes the world go
                Master Brewer
                • Jan 2010
                • 5082

                #8
                Nå , jeg vil gerne købe delene for den forlangte pris, jeg kan lave en straks overførsel af pengene ,
                DA Lokation ikke er nævnt, Så må vi se ang afhentning eller forsendelse for min regning hvis det skulle blive nødvendigt
                http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                Comment

                • Jack
                  Master Brewer
                  • Feb 2016
                  • 2575

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
                  Jeg skal lige være med , du har sat maskin delene til salg for 500kr , og nu sker der hvad ???

                  hvis en har tilbudt dig de 500kr som du forlagte , så er delene vel solgt ?
                  Læs lige post #4 & #5 ;-)

                  Da ingen har slået til i tråden før overnævnte post, er det vel helt iorden victorbruun94 ændre vilkårende, jeg selv ville ha rettet annoncen (det kan man nemlig godt)

                  Men problemet her er ingen overholder regler og skriver privat, (så det er lige så meget køberne her som ikke handler fair) hvis jeg var sælger ville jeg ikke accepterer bud skjult i private beskeder, men kun i tråden for at opnå bedst mulig fair pris.
                  jeg ville også sælge til den første som slår til køb nu prisen (i tråden) uanset om der kommer over bud efter følgende.

                  Det kunne være rart hvis der var et regl sæt som faktisk blev overholdt, det er ikke et problem andre steder, på UK forumet er der en stor ære i at overholde forumets regler i køb / salg

                  Vil lige sige jeg selv har skrevet privat at ville købe hvis, der var de ting med som sælger postede sidst (det var uklart i annoncen her, så umuligt at slå til i tråden først, da det forpligter køb i min verden)
                  havde sælger accepterer ville jeg naturligvis ha skrevet i tråden, jeg gerne ville købe til prisen :-)
                  Last edited by Jack; 13. January 2019, 00:47.
                  Pictures (or it didn't happen)

                  Comment

                  • Coffee makes the world go
                    Master Brewer
                    • Jan 2010
                    • 5082

                    #10
                    Jamen jeg havde jo netop læst posten og der skriver han jo selv om overbud ;o) hvilket jo betyder nogen har budt over andre
                    at han så falder i , og pludselig ikke mener at han skal holde sig til sin egen fastsatte pris, er jo efterhånden alm herinde

                    ACCEPTERER en i en pm den fastsatte pris , gælder alm pli vel stadig

                    Men jeg er enig i at regler for forummet er nærmere en liste til hvad folk ikke gør ,, end gør
                    selv den del med , læs her før du ,,,,
                    http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                    Comment

                    • Joe_Black
                      Coffeeholic
                      • Feb 2012
                      • 1424

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Joe_Black Se indlæg
                      Jeg kunne godt være intrasseret, men kan du starte med at sige hvad det er for en maskine?
                      Vil du sælge eller starte auktion?
                      Wega MiniNova
                      Mahlkönig K30
                      Moccamaster
                      Santos #4
                      AeroPress
                      Bodum Vakuum Brygger

                      Comment

                      • victorbruun94
                        Mellemristet
                        • Jun 2016
                        • 221

                        #12
                        Hej CMTWGR

                        vil du ikke finde et andet sted at lukke galde ud? Det er længe siden jeg var herinde, men jeg kan se at der stadig er god gang i ekko kammeret.
                        Jeg er helt åben omkring Processen, men vil selvfølgelig forsøge at få den højeste pris jeg kan for mine sager.
                        Jeg mener ikke at jeg er forpligtet til noget som helst og har også tidligere skrevet i mine salgsopslag at jeg forbeholder mig retten til alt for at slippe for trolde som dig.

                        Comment

                        • Coffee makes the world go
                          Master Brewer
                          • Jan 2010
                          • 5082

                          #13
                          Jeg har fuld forståelse af at du ønsker mest udbytte, men ikke for måden du vælger ( du skriver selv =Jeg mener ikke at jeg er forpligtet til noget som helst)

                          Endnu mindre da du jo netop ved hvordan det ender

                          Så undrer man sig over at du ikke bare laver en annonce med egne regler , og så seføli følger dine egne selvvalgte regler
                          men end ikke gør DET , , næ som du skriver=Jeg mener ikke at jeg er forpligtet til noget som helst

                          Og det viser du jo så med al tydelighed

                          Jep , lidt galle skulle ud ,, desværre ,,men jeg hælder den da på dem der skaber den
                          Ellers ville galden stå så højt, at hjælpeglæden over for folk på forummet forsvandt, og andre skal vel ikke lide pga nogle få

                          Det er jo IKKE forummet der skaber galden
                          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                          Comment

                          • victorbruun94
                            Mellemristet
                            • Jun 2016
                            • 221

                            #14
                            Delene er solgt til Jack.

                            Comment

                            • Jens_Muff
                              Master Brewer
                              • Sep 2011
                              • 2615

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                              Det kunne være rart hvis der var et regl sæt som faktisk blev overholdt, det er ikke et problem andre steder, på UK forumet er der en stor ære i at overholde forumets regler i køb / salg
                              Problemet med at fastsætte "husregler" er, at man dels nok vanskeligt kan sige, at folk juridisk er forpligtet af dem - og dels endnu vanskeligere kan håndhæve dem, skulle de blive brudt. Man kan selvfølgelig udelukke folk fra forum, men det hjælper ikke den 'forurettede'.

                              Som udgangspunkt er det aftaleloven og købeloven, der er gældende ved køb og salg med mindre de er fraveget ved aftale. Det med at lave husregler, som kun stambrugerne kender, tror jeg ikke fungerer. Men alm. pli kan man opfordre til.

                              Rent juridisk vil jeg umiddelbart sige, at en salgsannonce med en pris ikke er et decideret tilbud, men blot en opfordring til at gøre tilbud. Vælter det ind med bud og overbud, vil jeg mene, at sælger godt kan vælge det højeste. Om det er dårlig stil kan så diskuteres.

                              Edit: Har lige fundet en dom fra Vestre Landsret, der understøtter - skulle der mod forventning være en juranørd derude:
                              "S havde på en hjemmeside på internettet annonceret en brugt bil til salg til en pris af 119.900 kr. Den rigtige pris var imidlertid 349.900 kr. A, der efter at have set annoncen, havde ringet og skrevet til S vedrørende bilen, anlagde retssag mod S med påstand om betaling af 230.000 kr., under anbringende af at S havde pådraget sig erstatningsansvar. Landsretten fandt, at annonceringen af den brugte bil på internettet i det foreliggende tilfælde alene kunne anses som en opfordring til at gøre tilbud. Da S straks ved A's telefoniske henvendelse havde gjort A bekendt med den fejlagtigt angivne pris, var der således ikke indgået nogen aftale om køb af bilen, og S blev frifundet for A's krav om erstatning. "

                              Men det er noget, man nok bør snakke om i en seperat tråd i stedet for at highjacke en købstråd
                              Last edited by Jens_Muff; 15. January 2019, 15:24.
                              - La Pavoni
                              - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                              - Aillio Bullet R1
                              - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X