Izzo vs Rocket vs ECM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Riis87
    Lysristet
    • May 2018
    • 125

    Izzo vs Rocket vs ECM

    Hej folken,

    Jeg går og overvejer lidt at investere i en ny/brugt espressomaskine. Jeg kigger lidt på både Rocket og Izzo og umiddelbart virker det til at maskinerne er ret ens hvad angår specifikationer. Så er det bare æstetisk om man er til det ene eller det andet eller er der faktisk betydelige forskelle?
    Spørgsmålet relaterer sig til sammenlignelige maskiner fx. Rocket R58 vs. Izzo Alex Duetto IV.

    Og så er der ECM som er lidt en joker. De er dyrere, men får man mere for pengene?

    Venligst
    Venligst
    Riis87
  • Hegnet
    Mørkristet
    • Sep 2017
    • 387

    #2
    Hvis jeg skulle købe ny maskine i den klasse, ville jeg tage Lelit Bianca i betragtning.
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

    Comment

    • Riis87
      Lysristet
      • May 2018
      • 125

      #3
      Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
      Hvis jeg skulle købe ny maskine i den klasse, ville jeg tage Lelit Bianca i betragtning.
      Den kender jeg slet ikke. Men den ser spændende ud. Har du prøvet den til sammenligning med Rocket og Izzo?
      Venligst
      Riis87

      Comment

      • Hegnet
        Mørkristet
        • Sep 2017
        • 387

        #4
        Oprindeligt indsendt af Riis87 Se indlæg
        Den kender jeg slet ikke. Men den ser spændende ud. Har du prøvet den til sammenligning med Rocket og Izzo?
        Jeg har ikke prøvet den, men den er i den seneste tid ofte beskrevet på dette og andre fora. Den skulle være lækkert sammensat, tænkt over detaljerne, og så får du jo en ekstra dimension at lege med. Alt sammen for nærmest samme pris
        DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
        MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
        Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
        Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

        Comment

        • Riis87
          Lysristet
          • May 2018
          • 125

          #5
          Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
          Jeg har ikke prøvet den, men den er i den seneste tid ofte beskrevet på dette og andre fora. Den skulle være lækkert sammensat, tænkt over detaljerne, og så får du jo en ekstra dimension at lege med. Alt sammen for nærmest samme pris
          Hvad tænker du som den ekstra dimension?
          Venligst
          Riis87

          Comment

          • Hegnet
            Mørkristet
            • Sep 2017
            • 387

            #6
            Oprindeligt indsendt af Riis87 Se indlæg
            Hvad tænker du som den ekstra dimension?
            Den kommer med paddle i gruppehoved, hvor du kan styre max tryk under bryg. Dvs trykprofilering som du kender det på en lever. Der er manometer i bryghoved til aflæsning.

            DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
            MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
            Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
            Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

            Comment

            • Riis87
              Lysristet
              • May 2018
              • 125

              #7
              Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
              Den kommer med paddle i gruppehoved, hvor du kan styre max tryk under bryg. Dvs trykprofilering som du kender det på en lever. Der er manometer i bryghoved til aflæsning.

              http://bianca.lelit.com/index-eng.html
              Jeg så lige en youtube omkring den. Den ser vildt fedt ud! Bare byggekvaliteten er god også.
              Venligst
              Riis87

              Comment

              • Alexpid
                Coffeeholic
                • Jan 2016
                • 1496

                #8
                Jeg har set den in action. Den er solidt skruet sammen og kommer med kvali kurve og showerscreen. Lækker sag!

                Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
                Selvstændig hos Alex Kaffe.
                Udelukkende på eBar som privatperson

                Comment

                • Riis87
                  Lysristet
                  • May 2018
                  • 125

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Alexpid Se indlæg
                  Jeg har set den in action. Den er solidt skruet sammen og kommer med kvali kurve og showerscreen. Lækker sag!

                  Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
                  Hvordan er den i forhold til din Izzo, Alexpid?
                  Venligst
                  Riis87

                  Comment

                  • Alexpid
                    Coffeeholic
                    • Jan 2016
                    • 1496

                    #10
                    Mere innovativ ift teknologi og muligheder. Tror byggekvalitet er ret ens, men med plus til Bianca out of the box uden efter upgrades som ims kurv og showerscreen

                    Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
                    Selvstændig hos Alex Kaffe.
                    Udelukkende på eBar som privatperson

                    Comment

                    • Jepsen
                      Lysristet
                      • Aug 2007
                      • 105

                      #11
                      Jeg er den glade ejer af en Bianca og giver gerne en kop kaffe og en demo. Bor i 2300 Kbh Solskin

                      Comment

                      • Riis87
                        Lysristet
                        • May 2018
                        • 125

                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Jepsen Se indlæg
                        Jeg er den glade ejer af en Bianca og giver gerne en kop kaffe og en demo. Bor i 2300 Kbh Solskin
                        Det er sørme pænt af dig, Jepsen Jeg ville uden tvivl benytte mig af tilbudet hvis jeg boede i København, men det gør jeg ikke.
                        Vil du i stedet fortælle lidt om hvad du synes om maskinen? Og, hvis du har haft en Rocket/Izzo/whatever hvordan maskinen er sammenlinet med den?

                        Dbh.
                        Venligst
                        Riis87

                        Comment

                        • Jepsen
                          Lysristet
                          • Aug 2007
                          • 105

                          #13
                          Den er fuldstændig som du kan læse i diverse reviews på nettet. Meget let at betjene, og man kan få noget godt ud af mange forskellige ristninger og bønner ved at lege med flow profilering.

                          Comment

                          • Riis87
                            Lysristet
                            • May 2018
                            • 125

                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Jepsen Se indlæg
                            Den er fuldstændig som du kan læse i diverse reviews på nettet. Meget let at betjene, og man kan få noget godt ud af mange forskellige ristninger og bønner ved at lege med flow profilering.
                            Så du vil generelt anbefale den?
                            Har du haft andre maskiner inden som du kan sammenligne med?
                            Venligst
                            Riis87

                            Comment

                            • malling
                              Master Brewer
                              • Apr 2011
                              • 4545

                              #15
                              Du bør spørge dig selv om du vil få det brugt, eller de ekstra muligheder blot gøre det mere kompliceret end hvad godt er.

                              Maskinen her er mest til dem der ønsker at lege/eksperimentere eller brygge filter rist som espresso og lignende. Hvis man ikke rigtigt ser sig selv gøre nogle af de ting, men blot ønsker gode almindelige skud på bønner ristet til espresso bliver det lidt en unødvendig feature og det bliver endnu mere hvis man samtidigt kun drikker det med mælk.

                              Det er en af de vigtigste ting ved køb, at man ikke køber mere end man reelt har brug.
                              A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                              Comment

                              Working...
                              X