PDA

Se fuld version : Odense kaffenyt

FrannieCPH
7. April 2015, 11:30
Hej alle kaffeentusiaster
Skal et smut forbi Odense og håber at der er godt nyt omkring muligheden for at få en god kop kaffe i byen.
Er der nogle der har haft en god smagsoplevelse på kaffebar/cafe for nylig?
Sidste, lidt nedslående info, er af ældre dato.
Tak for bud
frannieCPH

Jens_Muff
14. April 2015, 10:44
Jeg er også i Odense og er ualmindelig kaffetørstig.. Hjæælp! :-/

Jens_Muff
14. April 2015, 16:22
Endte i Cafe Biografen. De har kaffe fra Stellini. Maskinen var en 3-gruppers La Spaziale og Kværnen en K30 ES, så følte mig helt hjemme ;)

Jeg bestilte en db espresso og en db americano. Jeg var meget kaffetørstig efter besøg hos konens farmor, så den klarede lige skærene til et 02 på 7-trinsskalaen. De mørkristede bønner var okay, virkede det til, men 'håndværket' var enormt sjusket og espressoen løb for hurtigt.

Jeg er skuffet, hvis det er Odenses bedste kaffested, men det var drikkeligt efter min standard. Jeg ville ikke sende den tilsyneladende travle mand ud i at steame mælk. Der blev ikke kælet for kaffen, men det er vist heller ikke på kaffen fokus ligger på cafe Biografen.

aspedersen
14. April 2015, 16:53
Nu køber jeg selv bønner fra Stellini og der er i hvert fald ikke dem der er noget galt med, men nok mere deres barista håndværk der skranter lidt, som du også nævnte. Jeg kan ikke engang huske hvornår jeg selv har været inde i byen til en kop, men mener det var Baresso, hvor jeg nærmest fik det dårligt af en Latté. :p

Xiburst
14. April 2015, 21:05
Ærgerligt jeg ikke så det før :/ lige overfor cafe biografen ligger nelles.. Det er ikke mega godt men markant bedre en cafeen sys jeg.. Til en anden gang måske :)

Jens_Muff
14. April 2015, 22:30
Øv øv..

Men så ved vi det til en anden gang. Der lå også en anden på den plads, men der var Illy-bønner.. Kan ikke huske hvad den hed.

frachlitz
16. April 2015, 16:27
Med Holy Bean i baghaven, må da der også findes et par steder med friskristet kaffe?

Jens_Muff
16. April 2015, 18:59
Jeg faldt over en lille butik (mest henvendt til midaldrende kvinder) som bl.a. havde lidt lækkert kaffeudstyr. De solgte Holy Bean-bønner.. Dog ristet for over 3 uger siden.

Men det var ikke en kaffebar. Bare en fancy 'kop og kande'.

Måske kan Bo selv fortælle, om han mon sælger til en cafe eller to i Odense?

magnifier
17. April 2015, 10:56
Øv øv..

Men så ved vi det til en anden gang. Der lå også en anden på den plads, men der var Illy-bønner.. Kan ikke huske hvad den hed.
Tror det er Fredos Coffee du tænker på. Den ligger hvertfald også på Brandts, og han har Illy-bønner. Jeg synes de har OK kaffe - de går hvertfald mere op i det end Café Biografen.

skastdk
22. June 2015, 20:23
Jeg faldt over en lille butik (mest henvendt til midaldrende kvinder) som bl.a. havde lidt lækkert kaffeudstyr. De solgte Holy Bean-bønner.. Dog ristet for over 3 uger siden.

Men det var ikke en kaffebar. Bare en fancy 'kop og kande'.

Måske kan Bo selv fortælle, om han mon sælger til en cafe eller to i Odense?

Jo vi sælger gennem The Food stall på Odense Banegårds center, samt i diverse specialforretninger i Odense. Og ja på hele Fyn
Jeg syntes bestemt at 3 uger fra ristedato er en OK tid for kaffebønner i en specialbutik, ellers kan man altid komme ud til os i risteriet eller bestille på nettet ;)

Der er flere gode projekter i gang, men de kommer stille og roligt i takt med kaffestederne for øjnene op for bedre kvaliteter

Kleen™
22. June 2015, 20:38
1'st World problems!

- how utterly resourceful?!

Jens_Muff
22. June 2015, 21:17
Jo vi sælger gennem The Food stall på Odense Banegårds center, samt i diverse specialforretninger i Odense. Og ja på hele Fyn
Jeg syntes bestemt at 3 uger fra ristedato er en OK tid for kaffebønner i en specialbutik, ellers kan man altid komme ud til os i risteriet eller bestille på nettet ;)

Der er flere gode projekter i gang, men de kommer stille og roligt i takt med kaffestederne for øjnene op for bedre kvaliteter

Det skulle heller ikke forståes som egentlig kritik. Det er helt forståeligt, når de næppe langer kilovis over disken om dagen.

Bare en konstatering af, at det ikke lige er der jeg køber stort ind. ;)

Kaffe T
6. July 2015, 18:50
Apropos Holy Bean .... Man plejer ikk at ku købe deres kaffe i København, vel ?

Jeg så deres kaffe idag hos en udendørs bod ved Torvehallerne:

6940

nceske
26. August 2016, 08:04
Vækker lige en gammel tråd [emoji3]Skal også en tur til Odense, er der nogen opdateringer på kaffebarene?

Sent from my iPhone using Tapatalk

LM17
26. August 2016, 14:13
Der sker desværre ikke meget på kaffefronten i Odense. Der ligger et lille sted som hedder Kafferisteriet nede omkring Munke Mose, hvor de rister selv. De er desværre blevet smidt ud af bygningerne og lukker inden længe. Måske du kan nå det alt efter hvornår du skal afsted?
Derudover er der åbnet en hyggelig brætspilsbar, hvor de har bønner fra Holy Bean. Både kaffen og ikke mindst kombinationen med et brætspil imens kan anbefales! :)
Alternativet er cafeer som Joe & the Juice eller Nelle's.

k.larsen
28. August 2016, 20:33
I Odense hvor jeg ofte er, har jeg drukket den bedste espresso hos Nelles i Overgade.
Deres V60 smager også virkelig godt :-)

nceske
29. August 2016, 08:30
Vi endte på Nelle's.
Jeg fik min første coldbrew :)
Det var et godt glas, let syrligt med frugtige undertoner.
Min viv fik en cappuccino, den manglede lidt mere intens kaffesmag og så var der noget kakao der havde sneget sig i koppen, ikke lige hendes favorit.
Hyggelige indretning i biksen. Nok ikke sidste gang vi er der

Sent from my iPhone using Tapatalk

xhofa
29. August 2016, 12:01
Papas Papbar, som godt nok er en brætspilscafé, får leveret kaffen fra Holy Bean, og jeg har fået nogen aldeles fremrangende kopper americano derinde.

Thor
25. November 2019, 22:29
Endnu en update til denne gamle tråd.

The Foodstall i Odense Banegård forhandler nu bønner fra en Odenseansk rister: O-Town Coffee.

Jeg kan ikke tale for deres Filter Roast, men Espresso varianten blev jeg så solgt på, at jeg nu over to måneder, har slæbt 2 kg. med hjem der oppe fra.
Såeh, - er du rejsende gennem Odense og kaffe trængende, er hermed en varm anbefaling.